ההורים מבקשי מקלט מדארפור, הבן האתלט ייצג את ישראל באליפות אירופה

רמזי עבדול ג'אבר, האתלט בן ה-18, נחשב לאחד הרצים הטובים שחיים כיום בישראל למרחקים בינוניים וארוכים לבני גילו, וייצג כבר השנה את ישראל באליפות אירופה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רמזי עבדול

אתמול (שלישי) קיבל האתלט רמזי עבדול ג'אבר (18), במשרד הפנים את תעודת הזהות הישראלית שלו, והפך רשמית לתושב ואזרח מדינת ישראל לכל דבר. וכך, כבר בחודש יולי ייצג רמזי את ישראל באליפות אירופה שתתקיים בשבדיה, בריצת 10,000 מ', לאחר שקבע השנה 31:23.33 דק' והשיג את הקריטריון לתחרות זו.

רמזי עבדולרמזי בן ה-18, בנם של מבקשי מקלט מדארפור, הגיע ארצה עם משפחתו לפני למעלה מ-7 שנים, וכיום הנו תלמיד מצטיין בכיתה יא' בביה"ס ביאליק-רוגוזין בתל-אביב, ומתעתד לסיים את לימודיו עם בגרות מלאה במגמת מחשבים. לפני כשנתיים וחצי החל גרעין של נערים, כשרמזי אחד מהם, להתאמן ולתחר בתחרויות האתלטיקה, תחת הדרכתו של המאמן יובל כרמי, בקבוצת הריצות הבינויות והארוכות של אגודת אתלטי הסמטה דרום ת"א. כיום רמזי הוא אחד מרצי הנוער המובילים בישראל (אלוף ישראל לקדטים ב-1,500 וב-3,000 מ', אלוף ישראל לנוער בריצת כביש ל-5 ק"מ, וסגן אלוף ישראל לנוער בריצת שדה). בשנה שעברה זכה עבדול במדליית הארד באליפות העולם לבתי ספר בריצות שדה.

רפי פלד, יו"ר איגוד האתלטיקה הנכנס הודה לשר ארדן ואמר: "איגוד האתלטיקה מברך על מתן אזרחות לכל מי שמבקש להיות אזרח מדינת ישראל, ובייחוד לאתלטים מצוינים. בטוחני שהאתלטים האלו יתרמו מיכולתם ואין ספק שבטווח ארוך תרומתם תורגש ותקדם את האתלטיקה הישראלית".

מעמותת "יהורז" וממועדון אתלטי הסמטה דרום ת"א יפו ביקשו להוסיף כי הם מודים לכל מי שסייעו בתהליך הארוך לקבלת האזרחות, "אנו מאמינים כי בכוחה של מסגרת ספורטיבית-חברתית לשנות את מסלול חייהם של הנערות והנערים ולסייע להם להפוך לתלמידים טובים יותר, מנהיגים חברתיים ואתלטים מקצועיים", אמרה לשוונג שירית כשר המובילה את המועדון הממומן בתרומות פרטיות, "הפרויקט מקדיש תשומת לב מיוחדת לילדות  ונערות, מתוך תפיסה שנגישותן למסגרות ספורטיביות נמוכה יותר בשל המוסכמות החברתיות לגבי נשים בספורט".

צילום עמוד הבית: עמיר חיל


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג