"הדבר היחיד שעניין אותי היה לשרוד ולסיים"

שום דבר לא הכין את סוניה אריאלי לקשיים שחוותה באליפות העולם באיש ברזל שהתקיימה ביוטה שבארה"ב. זה הסיפור שלה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אימון שחייה ביום שלפני התחרות | צילום: באדיבות סוניה אריאלי

זה האיירונמן השני שלי. אליפות העולם. לפני 4 שנים נכנסתי לקטגוריית הגיל 50-54, אבל אז חליתי במחלה קשה. עברתי 3 אירועי לב. שמיעתי וקיבתי נפגעו. לא האמנתי שאשרוד. היום אני סוגרת את הקטגוריה. בוגרת, עייפה, איטית וזהירה. עם ניסיון קודם של איירונמן אחד בלבד, מטרותיי בתחרות זו היו: לסיים ולנסות להתברג בין 30 האחוז של הראשונות.

במבחן התוצאה סיימתי במקום ה-27 בקטגוריית הגיל שלי (50-54 נשים) מתוך 72 מסיימות. אני חשה שזהו יום היסטורי מבחינתי. מצד אחד ההישג האדיר ומצד שני התובנות מהאירוע המטלטל. אולי זהו חוסר הניסיון או התמימות.

מצעד הדגלים של המדינות באליפות העולם | צילום: באדיבות סוניה אריאלי

את האיירונמן הראשון שלי סיימתי לפני חצי שנה על הפודיום בניס, צרפת. הוא נחשב לאחד הקשים. אך לא חוויתי את הטראומה שהיתה כאן ואני מרגישה שאני צריכה להסביר: לתחרות אתמול התייצבו כ-3,000 מתחרים מתוך 3,700 ספורטאים רשומים (בעיקר עקב מגפת קורונה). 20% לא סיימו בתנאי הקיצון שהיו (בניגוד למקובל בארץ לא מבטלים כאן ולא מקצרים ולא מופתעים כשהטמפרטורות והרוחות עולות).

תנאי השחייה היו אידאליים. אך מהר מאוד התפתחו תנאי קיצון של 31 מעלות עם רוחות יבשות עזות. לא עזרו כל כמויות הקרח ששפכו עלינו בתחנות ההזנה ברכיבה. החום גמר אותנו. במהלך המרתון נחשפתי למראות מזעזעים שאינני יכולה להירגע מהם. כמויות אדירות של אנשים הולכים. פה ושם מישהו גורר רגליים בריצה קלה. גופות שרועות על הרצפה. אנשים מקיאים. ממלמלים.

אימון רכיבה על המסלול לפני התחרות | צילום: באדיבות סוניה אריאלי

לא זכורות לי סצנות נוראיות כל כך מאיירונמן ניס שכאמור היה הרבה יותר קשוח אך בטמפרטורה של 26 מעלות. שם הצלחתי לרוץ את המרתון. כאן ביוטה ארה"ב עברתי את רובו בהליכה. החום הכבד העלה את הדופק והדבר היחיד שעניין אותי היה לשרוד ולסיים. קשה לי מאד נפשית עם האירוע הזה. אינני יכולה להירגע מהזוועה הספורטיבית הזו.
האם זהו ספורט תחרותי? האם זהו ספורט בכלל? אינני יודעת. כנראה שדעתי חריגה בקרב הטריאתלטים הישראליים אך אינני חשה כל רצון לחזור על החוויה.

נוף מדברי עם טמפרטורות גבוהות | צילום: באדיבות סוניה אריאלי

לסיום אציין שמעולם לא נתקלתי ברמת ארגון גבוהה כל כך לאירוע מורכב. לא ייאמן לאיזו דרגת תכנון ניתן להגיע. לא מדובר רק על תחנות ההזנה שלא נגמרו בהם המים או הקולה. היה קרח גם לאחרונים, ענבים, תפוזים, רד בול וכל מה שצריך. תכנון ההיסעים של המשתתפים והקהל לנקודת הזינוק, קילומטרים של קונוסים על הכבישים להפרדה ממכוניות, מסלול ריצה משוגע שמסומן כך שגם בחושך לא תטעה ועוד ועוד. היה לי לכבוד לעמוד על קו הזינוק עם הנשים החזקות בעולם ולסיים עימן. לא אשכח את היום הזה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • rodny הגיב:

    great job sonia.

  • דרור קיס הגיב:

    "זוועה ספורטיבית" נסחפת, לא קצת אלא הרבה , כנראה שחוסר נסיון מספיק עם הכנה שלא לקחה בחשבון את כל הגורמים הביאו אותך לתוצאה הנ"ל , למרות זאת היית יכולה להפסיק בכל נקודה , קטונתי מלהמליץ אבל שבוחרים אירוע רצוי להתאים את האירוע למתחרה ולציפיות כך יחסכו אמירות כמו "מראות מזעזעים של כמויות אדירות של אנשים הולכים במרתון " , נקודה למערכת , לא כל דעה אישית ראויה לפרסום .

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג