הגדולה מכולן: אנמיק ואן ולוטן זכתה בג'ירו ד'איטליה לנשים וחצתה את רף 100 הניצחונות

הרוכבת ההולנדית האגדית בת ה-40, שהודיעה כי תפרוש בסיום העונה, זכתה בגרנד טור חמישי רצוף והגיעה ל-103 ניצחונות בקריירה. היעד האחרון: השלמת טרבל שני רצוף וזכייה שוב גם בטור דה פראנס, אלא ששם מחכה לה דמי וולרינג
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אנמיק ואן ולוטן | צילום: Shutterstock

הג'ירו ד'איטליה לנשים, הגרנד טור הוותיק בסבב הנשים שמתקיים ברציפות מאז 1988 הגיע אמש (ראשון) לסיומו בקול תרועה רמה. המרוץ נתקל השנה בבעיה לא צפויה, כאשר הקטע הראשון, קטע נגד השעון, בוטל בשל מזג אוויר סוער שסיכן את הרוכבות. ההמשך כבר היה במתכונת שהתרגלנו אליה: שמונה קטעים, טיפוסים, מאבקים עזים, ו…אנמיק ואן ולוטן אחת. ההולנדית, שכבר הודיעה כי תפרוש בסוף העונה, זכתה בג'ירו בפעם הרביעית בקריירה שלה והשנייה ברצפות, והיא רחוקה חולצה צהובה אחת מזכייה בשלושת הגרנד טורים שנתיים ברצף.

לכתבות נוספות בנושא:
איך זה לנצח קטע בטור בקבוצה הישראלית? גיא ניב מכניס אותנו אל מאחורי הקלעים
נפצע כאתלט, הפך לפקיד בבנק ואז התגלה על האופניים: סיפורו המדהים של מייקל וודס
טור דה פראנס 2023, קטע 9: ניצחון הירואי למיקל וודס מישראל פרמייר טק על פסגת הפוי דה דום!

השליטה של ואן ולוטן (Movistar), שניצחה במאי בוולטה, החלה בקטע השני. כ-20 קילומטרים לסוף, בעלייה היחידה של היום, האיטלקיות אליסה לונגו-בורגיני וגאיה ריאליני (Lidl – Trek) ניסו לברוח למובילות. ואן ולוטן מיהרה להדביק אותן ואז להשאיר אותן מאחוריה. היא ניצחה את הקטע כשהיא מקדימה בסופו של דבר את ססיל לודוויג הדנית (FDJ – SUEZ) וז'ולייט לאבוס הצרפתיה (dsm-firmenich) ב- 45 שניות.

לורנס וויבס ההולנדית (SD Worx) ניצחה בספרינט בקטע השלישי, כשהיא מקדימה את בת ארצה מריאן ווס (Jumbo Visma). ביום למחרת הרוכבות חזרו להרים, והפעם לונגו-בורגיני הקדימה את ואן ולוטן ואת האמריקאית ורוניקה איוארס (EF Education-TIBCO-SVB), לאחר שהשלוש הצליחו לפתוח פער משאר הרוכבות בעליה האחרונה. זה היה ניצחונה ה-40 בקריירה של האיטלקייה.

הקטע החמישי, קטע המלכה, היה דרמתי במיוחד. הוא נפתח עם העלייה לפסו דל לופו, ה"סימה קופי" של הג'ירו השנה (הפיסגה הגבוהה ביותר). ואן ולוטן וריאליני חצו ראשונות את הפסגה, אולם בהמשך הצטרפו אליהן שורה של רוכבות נוספות. 26 קילומטרים לסיום, אנטוניה נידרמייר בת ה-20 (Canyon//SRAM) ברחה לשמות הגדולים. במהלך המרדף אחריה, ואן ולוטן ולונגו-בורגיני התרסקו. ההולנדית חזרה מהר לאופניים וסיימה לבסוף את הקטע שניה, תשע שניות אחרי נידרמייר. לונגו-בורגיני, שדורגה במקום השני הכללי בתחילת הקטע, סיימה למעלה מחמש דקות אחרי המנצחת ולאחר מכן פרשה מהתחרות.

קללת המקום השני הכתה בקטע השישי בנידרמייר. יום לאחר ניצחונה הגדולה בקריירה ולאחר שהתברגה בפודיום, היא התרסקה יחד עם אורסקה זיגרט, זוגתו של טאדיי פוגצ'אר, והשתיים פרשו מהמרוץ. בטיפוס האחרון של היום, ואן ולוטן ברחה לשאר הרוכבות, השיגה את ניצחונה ה-101 בקריירה והניצחון ה-15 בקטעים בג'ירו, והגדילה עוד יותר את יתרונה במאבק על החולצה הוורודה. ביום למחרת התסריט שוב חזר על עצמו, כאשר ואן ולוטן בורחת בסיום ללאבוס וריאליני.

לאחר יום מנוחה, שנועד לאפשר לרוכבות לעבור לסרדיניה, סילביה מגרי האיטלקיה של ישראל פרמייר-טק רולנד ניסתה לברוח, אבל לרוכבות הבכירות לא היה ענין לאפשר דבר כזה. הקטע הסתיים בספרינט לעלייה. לאחר שלורנה וויבס פרשה כדי להתכונן לטור דה פראנס, SD Worx נותרו ללא הרוכבת הבכירה שלהם, אבל זה לא שינה לקבוצה המצליחה בסבב העונה. בלנקה ווס, שזכתה השנה בקטע בטור של שוויץ, הפכה להונגריה הראשונה שמנצחת בג'ירו.
האלופה האולימפית אנה קייזנהופר ניסתה לברוח ביום האחרון, אבל הדבוקה לא נתנה לה מרחב גדול. הקטע הסתיים בספרינט בו ניצחה קיארה קונסוני (UAE). ווס שוב סיימה שנייה, ובפעם הראשונה בקריירה שלה לא זכתה באף קטע בג'ירו.

בגיל 40, ואן ולוטן הוכיחה שהיא עדין אלופה גדולה. בעוד שבועיים ייפתח הטור דה פראנס לנשים, וההולנדית בהחלט מועמדת בכירה לניצחון שני ברציפות. אבל, יהיה לה קשה, כי בת ארצה דמי וולרינג, הרוכבת הטובה ביותר העונה, רוצה לנקום על ההפסד בוולטה. לאבוס סיימה שניה, 3:56 דקות אחרי המנצחת. ריאליני, כמו בוולטה, סיימה שלישית וזכתה בחולצה הלבנה. בגיל 22, העתיד שלה נראה מזהיר.

המרוץ היה גם מרוץ הפרידה ממרתה בסטיאנלי, אלופת העולם ב-2007, שהודיעה עוד לפני תחילת הג'ירו על כוונתה לפרוש בסיומו. במהלך קריירה שנמשכה למעלה מ-15 שנה, היא זכתה ב-44 ניצחונות, הייתה אלופת אירופה ב-2018, אלופת העולם אלופת איטליה, ניצחה בטור של פלנדריה ובשורת מרוצים בכירים נוספים, האחרון שבהם היה לה-סמין בבלגיה בפברואר השנה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג