האמריקאים גילו שהם רצים לאט יותר מפעם

מחקר חדש מגלה שהתוצאות הממוצעות של הרצים בארצות הברית אטיות משמעותית בכל המרחקים, וזה לא בגלל שיש יותר רצים חובבנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רצים במרוץ כביש
רצים במרוץ כביש

כמעט כמו בכל מקום בעולם המערבי, גם בארצות הברית כמות הרצים בשני העשורים האחרונים לא רק שהכפילה את עצמה, היא שילשה את עצמה ואפילו יותר. לדוגמה, אם ב-1990 5 מיליון אמריקאים חצו את קווי הסיום במרוצים השונים, ב-2015 כבר נרשמו 17 מיליון חציות של קו הסיום.

מה גורם לנו לרוץ יותר לאט? | צילום: pixabay

עוד כתבות בנושא 

מחקר: שעת ריצה מוסיפה עוד 7 שעות לחיים 
למה גם ספורטאים חובבים עלולים להשמין? 
10 חוקי ברזל בריצה 

למרות זאת, מחקר חדש שפורסם בארצות הברית מצא שהתוצאות של הרצים האמריקאים היום, יותר אטיות מהתוצאות של לפני 20 שנים. באתר RunRepeat.com פורסם המחקר שניצח תוצאות מ-28,732 מרוצים שונים שהתקיימו בין השנים 1996 ל-2016. נמצא שם, בין השאר, שהזמן הממוצע של הרצים האמריקאים במרתון ירד ב-39 דקות, הזמן הממוצע בחצי מרתון ירד ב-30 דקות, 18 דקות ירדו מהזמן הממוצע ב-10 ק"מ ו-8 דקות ב-5 ק"מ.

"הרצים שמשתתפים במרוצים הם אטיים משמעותית ממה שהיו לפני שנה, בעשור הקודם וגם שני עשורים אחורה", אומר הסטטיסטיקאי ינס יקוב אנדרסן שערך את המחקר. השאלה היא מה גרם להאטה הזאת? מסקנה שקופצת להרבה אנשים בשלב הזה ונראית די הגיונית היא שבגלל שכיום הריצה היא יותר פופולארית, יש הרבה יותר רצים חובבנים מפעם, והתוצאות הן בהתאם.

"להפתעתנו, גם בין 100 המסיימים הראשונים יש מגמה של ירידה בזמנים", אמר אנדרסן והפריך את התאוריה שהוצגה מקודם: "עם כמות משתתפים גדולה יותר, היינו מצפים גם לתוצאות מהירות יותר של הראשונים, וזה לא המצב".

תאוריה נוספת שעלתה היא שהזמנים הממוצעים הם אטיים יותר בגלל כמות גדולה יותר של נשים ושל הלכים, אבל גם לתאוריה הזו אין בסיס מכיוון שבניתוח הנתונים עולה בבירור שגברים רצים היום יותר לאט מאשר פעם, בעוד שהזמנים של המשתתפים שהולכים נותרו דומים.

למען האמת, אי אפשר להצביע על סיבה מסוימת להאטה, זה גם לא מה שבדקו במחקר הנוכחי. ההערכה של אנדרסן היא שיש קשר בין העלייה באחוזי ההשמנה בארצות הברית לבין ההאטה בתוצאות. לצוות הסטטיסטיקאים שלו לא היו נתונים על מצבם הבריאותי של המשתתפים השונים, אבל באופן כללי זה ההימור שלו: "ככל שהרצים כבדים יותר, כך התוצאות אטיות יותר".

עזבו אתכם מהזמנים, תנו ליהנות | צילום: ערן ירדני

בהמשך לקודם, זה בהחלט יכול להצביע על שינוי בתוצאות הממוצעות של כלל הרצים, אבל השאלה היא מה גורם לו לחשוב שזה מאט גם את המהירים ביותר? עוד תאוריה שעולה היא שאולי בעידן הנוכחי אנשים פחות מרוכזים בשבירת השיאים האישיים שלהם ויותר בחוויות המרוצים. העובדה שיש כיום הרבה יותר אירועי ריצה גרמה להם להיות יותר איכותיים ומהנים, ולכן הגיוני לחשוב שמה שמעניין יותר את רוב האנשים כיום זה ליהנות מיותר אירועים ולא בהכרח לנסות לתת את הכל במרוץ אחד.

"יהיה מעניין לשלב את הנתונים האלה עם השאלה 'מדוע אתם רצים'", אומר אנדרסן ומוסיף: "אני בספק אם לפני 100 שנים אנשים רצו בשביל הכיף, שזה למעשה כל העניין היום. ומצד שני אנחנו מאוד אוהבים להשוות את עצמנו לאחרים ויש לנו את הכלים לעשות את זה".

 

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג