האם לונה צ'מטאי-סלפטר תשבור שיא עולם ב-10 ק"מ במסגרת מרתון ת"א?

30 רצות, והרצה הישראלית הבכירה ביניהן, ינסו לעשות היסטוריה במסגרת המרתון ב-24 בפברואר. מה השיא הנוכחי, כמה שניות חסרות לישראלית ואיך ידאגו שהשיא ייחשב?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
לונה צ'מטאי סלפטר | צילום: NYRR; NN Running Team

מרתון "פלייטיקה" תל אביב, שייערך ב-24 בפברואר, יביא עמו השנה גם היילייט במיוחד, שלא במרחק המרתון. 30 רצות מובילות מהארץ ומהעולם, ובהן הרצה הבכירה הישראלית, לונה צ'מטאי-סלפטר, ינסו לשבור את שיא העולם בריצת 10 ק"מ כביש לנשים ולקבוע היסטוריה על אדמת ישראל.

השיא אותו תשאף סלפטר לשבור עומד כיום על 30:01 דקות ונקבע בגרמניה על ידי הרצה אגנס גבט בספטמבר 2021. יש להדגיש כי ישנם כיום שני שיאים שונים במרחק זה במרוצי כביש – אחד לרצה במרוץ מעורב (בו גברים ונשים רצים יחד), ועומד על 29:14 של האתיופית ילזמרף יהואלאו, ושני לרצה במרוץ לנשים בלבד, ואותו כאמור ינסו לשבור.

על מנת שיתאפשרו תנאים לשבירת שיא זה, יוזנקו 30 הרצות וצ'מטאי-סלפטר ביניהן בשעת זינוק נפרדת, במסלול "נקי" וללא גברים יחד איתן, כך שהשיא, אם אכן יישבר, יוכר על ידי איגוד האתלטיקה העולמי, אשר נציגיו יגיעו למרוץ כדי לוודא

צילום: מרתון פלייטיקה תל-אביב, עיריית תל אביב-יפו

שמירה על כל התקנות. צ'מטאי סלפטר מחזיקה כיום בשיא אישי של 30:05 דקות, שמוכר כשיא האירופי והושג במקצה מעורב בהולנד ב-2019.

צ'מטאי-סלפטר רשמה מספר הישגים נהדרים בשנים האחרונות, בהם מדליית הארד באליפות העולם בריצת מרתון ביוג'ין 2022, זהב באליפות אירופה בריצת 10,000 מטר בברלין 2018, מדליית כסף במרתון ניו יורק ב-2022 ומדליית ארד ב-10,000 מטר באליפות אירופה במינכן 2022. כמו כן, היא מחזיקה בשיא הישראלי לריצת מרתון מ-2020 העומד של 02:17:45 שעות, וכן בתשעה שיאים ישראליים נוספים במרחקים הארוכים, על המסלול ובכביש. צ'מטאי-סלפטר, שמתאמנת תחת מאמנה ובעלה דן סלפטר, רצה בין השאר במסגרת ה-NN Running Team בה חבר גם האלוף האולימפי בריצת מרתון, הקנייתי אליוד קיפצ'וגה ורצים בעלי שם עולמי נוספים, ולא מן הנמנע שחלק מהרצות שיגיעו לתל אביב יהיו מקבוצה זו.

לונה צ'מטאי סלפטר מסרה: "לרוץ 10 ק"מ במרתון פלייטיקה תל-אביב הוא מאורע מיוחד עבורי. מדובר באתגר מדהים לשבור את השיא ואני מקווה להציג את הריצה הטובה ביותר שניתן כדי לשמח רבים ובהם כל מי שיבחר לבוא ולעודד במרתון. המטרה שלי היא לנצח את התוצאה האישית שלי ולסיים את הריצה בפחות מ-30:05. מבחינתי זה כבוד גדול לעשות את המדינה שלי גאה בכל מרוץ בו אני מתחרה. אני מזמינה את הרצות והרצים לעודד אותי ולרוץ לצידי ולהיות חלק מאתגר זה".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג