האם האתלטים הישראלים התקדמו במכללות בשנים האחרונות?

בעקבות שאלות שעלו לגבי התקדמותם של האתלטים הישראלים במכללות, מביא בני נוה נתונים מהשנים האחרונות על מנת לבחון את הנושא
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לאחרונה עלתה השאלה האם האתלטים הישראלים התקדמו במכללות. אין לי נתונים על מה היה לפני כ-15 שנה כשהיו לא מעט אתלטים שלנו שם, אם כי תחושת הבטן היא שרובם התקדמו.

כפי שדיווחתי כבר, בין השנים 2010 ל-2016 היו מעט מאד אתלטים ישראלים במכללות ולכן קשה לנתח את הישגיהם. גם לגבי האתלטים שנמצאים או שהו שם מ-2017 עדיין התמונה חלקית. אנסה לנתח את מה שכבר ידוע. יש לנו נתונים מלאים על האתלטים שהתחילו ב-2017. מתוך 8 סיימו 5 את לימודיהם ולכן ניתן כבר לסכם את התמונה. ב- 2018 החלו 3 ובפועל היו להם 3.5 עונות בגלל הקורונה, אז התמונה לא מלאה.

ב-2019 החלו ללמוד 3 אתלטים מהם 2 השתתפו בעונה וחצי ו-3 רק בחצי עונה כי בעונה שחלפה חזרו ללמידה מרחוק מהארץ. ב-2020 החלו ללמוד 5 אתלטים, אבל מהם למדו רק בסמסטר השני ואחד נפצע בסמסטר הראשון וכמעט לא השתתף בשני ולכן אתייחס רק לשניים.

תמונת המצב לגבי מידת ההתקדמות של האתלטים

תמונת מצב בשנים 2017-2020

לסיכום, התמונה הכללית היא חיובית. מתוך 13 אתלטים (לא כולל 2019) התקדמו 10, מהם 7 בצורה משמעותית. רק בעוד שנתיים נוכל לקבל תמונה מלאה יותר של הישגי האתלטים הישראלים במכללות. יתכן שיהיו מספיק נתונים כדי לציין את המקצועות בהם ההתקדמות משמעותית יותר. בכל מקרה, גם עצם ההתקדמות אינה בהכרח מראה על התקדמות לאורך זמן. אצל חלק מהאתלטים ההתקדמות היתה בעונה ראשונה ואחר כך לא התקדמו. אצל אחרים מדובר בהבלחה חד פעמית ולאחריה נסיגה. יש גם מי שנסוג בשנים הראשונות ופתאום מבליח.

הסיפור המרכזי הוא שמבין 8 האתלטים שהחלו ב-2015-17 וסיימו, ידוע לי בוודאות על 7 שפרשו מהאתלטיקה עם סיום לימודיהם. מצד שני, כמה אתלטים שנשארו בארץ אחרי הצבא נשארים באתלטיקה אחרי גיל 25-26 אם אינם רצי ארוכות?

נקודה נוספת: חוץ מאדוה כהן שהיתה קרובה לקריטריון אירופי (מרחק של פחות מ- 30 נק' בטבלה ההונגרית) לפני שיצאה והשיגה קריטריון אולימפי במכללה, אף אתלט לא התקדם אפילו לרמה אירופית. יתר על כן, אף אתלט, בכל הרמות לא התקדם בצורה כה משמעותית וגורפת כמוה.

צילום עמוד הבית: ארן הרשלג



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • שלמה בר הגיב:

    בני, יש אתלטיקה בישראל? שואל ברצינות
    יש ליגה לילדים? יש להם היכן להתאמן?

    תודה, שלמה.

    1. בני נוה הגיב:

      בוודאי שיש. יש ליגת אתלטיקט שמיועדת לגילאים 6-11 בה רוכשים כישורים בסיסיים ויש תחרויות שמבוססות על משחקים ולא על תחרויות רגילות. יש אכן מחסור באצטדיונים, אבל לרוב אזרחי הערים הגדולות יש אצטדיון בטווח של חצי שעת נסיעה. אשמח לייעץ לך לגבי אגודה הנמצאת קרוב למקום מגוריך.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג