האלוף האולימפי שחה קרוב ל-200 קילומטרים למען חקר הסרטן

השחיין מרטן ואן דר ויידן שב-2008 ניצח במשחקים האולימפיים בבייג'ינג 8 שנים אחרי שהחלים מלוקמיה, ממשיך להשתמש בשחייה כאמצעי לגיוס תרומות למטרה הכל כך קרובה לו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מרטן ואן דר ויידן שחיים מים פתוחים הולנדי

אחד ממסלולי המרוץ שכל הולנדי מכיר נקרא "אלפסטדנטאוכט" (מרוץ 11 הערים). מדובר במסלול של 195 ק"מ שהיה נהוג להתחרות בו מדי חורף על קרח. המים בנהר קפאו, וכפי שעושים בהרבה מקומות אחרים במדינות הקרות, מתניידים עם מחליקיים בדיוק במקום שבו אפשר לשחות בקיץ.

כבר שני עשורים שבהולנד לא מתחרים ב"אלפסטדנטאוכט" בגלל ההתחממות הגלובאלית. עבור הולנדים רבים, כואב מאוד להעביר חורפים ללא ההחלקה שם. מרטן ואן דר ויידן שהיה אחד מגיבורי הספורט של הולנד לפני קצת יותר מעשור לא הצליח להחזיר את הקרח הקפוא, אבל הוא בהחלט הצליח "להחיות" את המסלול הזה בשבוע האחרון.

במשחקים האולימפיים בייג'ינג 2008 ואן דר ויידן לא רק היה הגיבור ההולנדי של המשחקים, אלא אחד מגיבורי הספורט הגדולים בכלל. 8 שנים אחרי שהחלים מלוקמיה, הוא גם זכה במדליית הזהב בשחייה במים פתוחים. מאז הוא ממשיך לשחות למרחקים, ולאחרונה עלה לו רעיון לשחות את מסלול ה"אלפסטדנטאוכט" במטרה לגייס תרומות לחקר הסרטן.

בשנה שעברה הוא ניסה לעשות את זה בפעם הראשונה ולא הצליח. השנה, כשהוא בן 38, הוא השלים את המשימה במסלול שאורכו 195 קילומטרים. ואן דר ויידה יצא לדרך ביום שישי וסיים את המסלול ביום שני בערב (שחה במצטבר קצת יותר מארבעה ימים) כשהוא מגייס בסך הכל 3.9 מיליון יורו לחקר הסרטן. זו לא היתה הפעם הראשונה שבה ואן דר ויידה גייס כספים לחקר הסרטן באמצעות השחייה. בשנה שעברה למשל, הוא שבר את השיא העולמי בשחייה של 24 שעות בבריכה של 25 מטרים עם 102.8 ק"מ.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג