האיש שעבר ניתוח ראשון מסוגו בעולם והגיע לישראמן

תאונת סאגווי גרמה לפציעה קשה ברגלו של רוכב האופניים. בסופו של דבר הוא הפך לאדם הראשון שעבר הליך רפואי חדיש שבו השתמשו בשומן מהבטן שלו כדי לבנות עצם ברגל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דן יעקבסון רוכב אופניים בישראמן
דן יעקבסון רוכב אופניים בישראמן

תאונת סאגווי תוך כדי סיור תיירותי בעיר פראג הפכה לגמרי את חייו של דן יעקבסון. זה קרה לפני שנתיים בטיול זוגי עם אשתו לכבוד יום הולדתו ה-40. אמא שעזבה את היד של בנה באמצע הכביש וסאגווי שזז במהירות לכיוון השני היו המקור לפציעה קשה של יעקבסון, שנפל תוך כדי שרגלו ננעלה בסאגווי.

נס רפואי בתחום האורתופדיה. דן יעקבסון | צילום: צלמי שוונג

עוד כתבות בנושא
עבר ניתוח לעקירת עורק במוח וסיים מרתון
נפצעתם בספורט? תשכחו משיטות הטיפול הישנות
10 כללים להתמודדות עם כאבים בריצה

האבחנה הראשונית היתה לשבר עם תזוזה בשוק, פציעה שאורתופדים בבתי חולים רגילים לראות אחרי תאונות שונות, בעיקר עם רכבים דו גלגליים, ופותרים אותה במקרים מסוימים בניתוחים שבהם מחדירים מסמר לעצם. זה גם מה שעשו לדן יעקבסון, אחרי שנשלח מפראג לבית חולים העמק בעפולה. "אני לא יודע אם היתה שם הסתבכות של המנתח או בניתוח עצמו, אבל אחרי הניתוח היתה לי בליטה בקדמת השוק. באיזשהו שלב הרגשתי שזה דוחף את העור החוצה, ואחרי שבוע-שבועיים זה נראה כאילו זה יוצא החוצה. חזרתי לבית החולים אל ד"ר נועם בור שבעבר עשה לי שחזור של העצם אחרי תאונת אופנוע".

ניתוח ראשון מסוגו בעולם

דן יעקבסון הוא אופנוען שטח, שהחליט להתחיל לרכוב על אופני כביש והרים בעיקר כדי לשפר את טכניקת הרכיבה שלו על האופנוע. על הדרך הוא גילה את עולם המרוצים בשני התחומים, ודי התאהב בזה. מה שכן, הוא לא ציפה  לגלות ש"פציעת הסאגווי" שלו היתה כל כך חמורה. "הרופא פתח את הרגל והוציא חתיכת עצם של 7 סנטימטרים והציע לי לחכות ולראות אם זה יגדל. ניסיתי לחכות ואפילו לחזור לרכוב על אופניים, אבל סבלתי מכאבים איומים. ואז הציעו לי להשתתף בניסוי קליני שעד אז נוסה על כבשים בלבד. זהו ניתוח ראשון מסוגו בעולם והרעיון הוא שלוקחים שומן מדפנות בבטן ומשתילים בעצם של הרגל תאי גזע בוגרים שאחראים על בניית העצם. מדובר בעצם של השתלה של שכבה רכה שתהפוך להיות חלק מהעצם".

יעקבסון הוא למעשה האדם הראשון בעולם שעבר הליך רפואי מהסוג הזה ובסופו של דבר זה גם השתלם. "אולי הרגל לא נראית הכי יפה, אבל הניתוח עבר בהצלחה וזכיתי בעצם בריאה וחזקה. תמיד יהיו לי שם כאבים והרגל היא לא ישרה כמו פעם, אבל היא מתפקדת מצוין".

חלק מתהליך השיקום של דן יעקבסון כלל הרבה מאוד אימוני אופניים בקבוצות עמק האושר ו-CCC. וכך בסוף 2018 הוא כבר מצא את עצמו רשום לאחד הימים של אפיק ישראל עם אופני השטח שלו, ולתחרות השלשות לחצי המרחק של הישראמן עם אופני הכביש. וכך, שנה וחצי אחרי התאונה הוא כבר הפך לרוכב אופניים שעבר שתי תחרויות שהן לא פשוטות בכלל גם עבור רוכבים ותיקים ומנוסים.

"חלק מהשיקום המוצלח קרה בזכות האופניים". דן יעקבסון | צילום: צלמי שוונג

"התאמנתי באופן קבוע בשתי הקבוצות ומישהו זרק לי שאני רוכב מספיק טוב כדי להשתתף במרוצים האלו. מה גם שענף האופניים הוא המקום האחרון שבו הפציעה שלי תפריע לי. הישראמן היה תענוג. נרשמתי בלי לדעת מה אני עושה, אבל רכבתי נפחים כדי להתכונן. היה מאוד קשה, אבל גם מאוד מספק. באפיק ישראל היה לי אפילו יותר קשה בגלל שזה היה סמוך יותר להחלמה שלי מהניתוח. אבל בסופו של דבר אני יודע שחלק מהשיקום המוצלח שלי קרה בגלל ההתעקשות שלי לבנות את עצמי לרכיבה על אופניים שזה ענף שהתמסרתי אליו לגמרי.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג