דיווחים בבריטניה: מו פראח שיקר בחקירתו בנושא חומרים אסורים

בתקשורת הבריטית חשפו כי במהלך חקירה שבוצעה ב-2015 על ידי הרשות האמריקאית למניעת סמים בספורט, פראח הכחיש בתוקף הזרקה אסורה של תוסף תזונה, ולאחר מכן חזר בו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מו פראח רץ בריטי במרתון לונדון 2018
מו פראח רץ בריטי במרתון לונדון 2018

מו פראח היה אחד ממתאמניו הבולטים של המאמן אלברטו סלזאר שהושעה באוקטובר האחרון לארבע שנים אחרי שהואשם במתן חומרים אסורים למתאמנים שלו. אלא שפראח סיים את ההתקשרות שלו עם סלזאר עוד לפני המקרה, ולמרות חשדות שעלו פה ושם לאורך השנים, הוא מעולם לא הואשם בלקיחת חומרים אסורים.

מו פראח רץ בריטי במהלך מרתון לונדון 2018

האם זה יסבך אותו? מו פראח | צילום: Paul hadson

כעת, לפי דיווחים חדשים שהתפרסמו בבריטניה, מסתבר שפראח לא אמר את האמת כשנחקר על ידי אנשי הרשות האמריקאית למניעת סמים בספורט בפרשת סלזאר. בעיתון ה"גרדיאן" פרסמו שלפי מסמכים שהודלפו, מסתבר שפראח קיבל זריקות של התוסף השנוי במחלוקת L-CARNITINE וזה קרה יומיים לפני שרץ במרתון לונדון ב-2014. המידע הזה סתר למעשה את הטענה של פראח בחקירתו, שם אמר שמעולם לא קיבל זריקות של התוסף.

מסתבר שבבדיקת הסמים שעבר פראח שישה ימים לאחר שקיבל את אותן זריקות, הוא נשאל האם קיבל חומר מהסוג הזה וכתב שלא. זאת למרות שאנשי התאחדות האתלטיקה הבריטית, וגם מאמנו האמריקאי דאז סלזאר, ידעו שכן. את אותה הגרסה אמר פראח בחקירתו על ידי הרשות האמריקאית למניעת סמים בספורט שהתקיימה כשנה לאחר מכן.

ב-BBC חשפו שבאותה חקירה שאלו את פראח: "מי שטוען שהשתמשת ב-L- CARNITINE משקר?". התשובה של פראח היתה "בהחלט, מעולם לא לקחתי את זה". הם שאלו אותו שוב: "אתה בטוח לגמרי שרופא לא הזריק לך את התוסף הזה?". תשובתו של פראח היתה "אין סיכוי".

אחרי חקירה של 5 שעות פראח יצא מהחדר, ולאחר ששוחח עם בארי פאדג', אחד מבכירי התאחדות האתלטיקה הבינלאומית, הוא חזר אל החוקרים, שינה את גרסתו, ופתאום הודה בשימוש בחומר ה-L CARNITINE בזריקה.

L-CARNITINE זו חומצת אמינו, שלפי ההנחיות של הרשות הבינלאומית למניעת סימום בספורט היא מותרת לשימוש בכמות של 50 מ"ג בכל 6 שעות. מאמנו לשעבר של פראח, סלזאר, הורחק ל-4 שנים בגלל שלפי החשדות הוא סיפק בשני מקרים לספורטאים שלו כמות גבוהה יותר.

עדיין לא ברור איזו השפעה תהיה למידע הזה, אבל בתקשורת הבריטית כבר רומזים לכך שיתכן ופראח ימשיך להיחקר על פעולות שביצע בעבר, בעיקר בתקופה שהתאמן תחת שרביטו של סלזאר.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג