דואל בארי השלישי – מחליפים משמרות

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:יובל בהרב

מרוץ הדואל בבארי, התקיים השנה בצל כבד של שלל תחרויות דאון-היל, מחסור במזומנים ירידה כללית ברוכבים התחרותיים ועוד סיבות שאיימו על קיומו של מרוץ ה"אקסטרים" הוותיק בארץ.
אך לא אנשים כמו ארז מנור ורמי ארנולד, ייכנעו לנסיבות, יהיו אשר יהיו, וב-22 בחודש נובמבר – יצא לדרך מרוץ הדואל בבארי.

המרוץ השנה היה שונה משמעותית מקודמיו בכמה היבטים משמעותיים.
הראשון שבהם הוא הרכב המשתתפים. בשנה שחלפה מאז המירוץ הקודם שינה האגף הפרוע של תחום האופניים את פניו. דור שלם של רוכבים צעירים, שהופיעו לראשונה השנה במירוץ חניתה, והיוו את רוב הרוכבים במנרה, היו רוב משתתפי המירוץ בבארי. המסלול השתנה משמעותית ולבש צורה של מסלול דואל מקצועי לכל עניין ודבר. בניגוד למסלולי דואל בעולם שתמיד ממוקמים על צלע ההר, בדומה (ובסמוך) למסלולי דאונהיל, דואל בארי עקב אילוצים מבניים הוא מירוץ דואל במישור. שטיחותו של המסלול, מוסיפה אלמנט כושר משמעותי לתוך מאזן המירוץ ומקנה יתרון תחרותי דרמטי, לרוכבים בעליי עומק כושר תחרותי מעולם הכביש והשטח, בניגוד לרוכב האקסטרימי העצלים, שנדיר למצוא אותם על אופניים שחרטומן אינו מופנה כלפי מטה או כלפי רמפה מזדמנת


המירוץ נפתח במקצי הילדים שהתחלקו בעיקר לחבורה הצעירה מחיפה ולצעירי קבוצת City Cycling Club בהנהגתו של גל צחור. למרות היכולות הטכניות הגבוהות, והמופרעות הבסיסית, של ילדי חיפה, בהנהגת רועי "פרוייקה הקטן" שפר, בנו של אלון מ single track, הם הוכרעו בקלות על ידי צעירי CCC בעלי הכושר והספרינט העדיפים ללא כל השוואה. במסלול משופע יותר היינו רואים קרבות שונים באופיים. שלומי חימי, אלוף ישראל ב XC לגילו ניצח בקלות בקטגוריה זו ובקרוב יהפוך למתחרה רציני בקטגוריה הבוגרת. את המקום השני השיג עומרי רחמוט.

במיקצה הנשים, כצפוי, הגיע המירוץ לגמר ניל בדית גורן החיפאית הצעירה מול אלונה גילבוע. במקצה הראשון הובילה ניל בהחלטיות מה-table top הראשון, אולם במקצה השני פתחה אלונה בהובלה קלה. ניל ניסתה לעקוף אותה בתוך הברם הראשון, כשהיא מהדקת את הסיבוב ומנסה לצלול פנימה, אך היא לחצה קצת מעט מדי והתעופפה מעל הכידון, מפסידה את המקצה ואת המקום הראשון לטובת אלונה שהפגינה, כתמיד, רכיבה מבוקרת ונשלטת.

מקצה הגברים. נתחיל מהסוף. מנצח מרוץ דואל בארי השלישי הוא בן 17 – צעיר בעשור ממנצח השנה שעברה. ובזה מתומצת סיפורו של המירוץ… בקטגוריית הגברים השתתפו השנה 32 מתחרים, מספר כמעט כפול מהשנה שעברה. המצטרפים כללו רוכבים עם רקע XC, אורבניסטים ורוכבי freeride מרחבי הארץ. בשש-עשרית ושמינית הגמר ראינו שורה ארוכה של קרבות, רובם לא מאוזנים. מעט מגע פיסי ובד"כ הובלה ברורה של אחד מהמתחרים מהזינוק ועד לקו הסיום.

ברבע הגמר המרוץ הפך לצמוד יותר. הפערים בין יכולות המתמודדים הצטמצמו. נרשמו כמה אירועים מיוחדים: כספי זינק מול אדם רון, נכנס להובלה, ואוטוטו ראינו זה התחיל להיראות כמו עוד caspi-show ואז, ברבע המסלול… השרשרת נקרעה. כספי לא איבד את עשתונותיו ורץ קרוב ל 200 מטרים, עם האופניים, קובע זמן שגם כך לא היה האיטי ביותר של היום… נצחון במקצה השני לא הספיק לו כדי לעלות לחצי הגמר. הבמה פונתה לנוער. הצמד השני שנתן מופע מרשים, ופרוע, היה החברים דן דורון, מנצח המירוץ בחניתה, ואור טל. השניים הציגו run אלים בצורה בלתי רגילה, ונתנו show אדיר, שבחו"ל היה נפסל עקב אלימות יתר, אולם בהיעדר הנחיות אחרות היה חוקי בארץ הקודש… אור טל ניצח, אבל שניהם זכו בכבוד…

חצי הגמר – טל ממיה מול נמרוד חמו ואדם רון מול אור היה דרמטי לא פחות מאשר רבע הגמר. במקצה הראשון הוביל אור בקלות, אך במקצה השני ניהלו אור ואדם קרבות מדהימים, שבסופם ניצח אור. קרב ממיה-חמו הסתיים בהתרסקות מטורפת של טל ממיה, שהפגין רכיבה אלגנטית ובוגרת, אך לבסוף נחבט באופן יסודי למדי – כידון לחזה, וכתף באדמה ואובדן יכולת הנשימה לדקה או שתיים.


בשלב הגמר חזינו במפגש מעניין – הספורטאי התחרותי, הממושמע והמהוקצע נמרוד חמו, מול אור טל, רוכב דאונהיל/אורבן צעיר, פרוע ואגרסיבי. בסיבוב הראשון הסתבך אור עם השער וחמו זינק כמו מטוס קרב. אור רכב מהר ואגרסיבי אבל כשחמו לבד על המסלול הכשרון שלו בשילוב עם כושרו הגופני הרב, הופכים אותו לבלתי ניתן להשגה. בסיבוב השני אור לא ויתר. הוא זינק חזק, נשאר צמוד ל חמו, ובברם הראשון, באקט פיסי אך לגיטימי לכל הדיעות, דחק את חמו החוצה אל שולי הברם. כאן טעה חמו הטעות קטנה שעלתה לו במקצה, ובמקום לבלום ולצלול למטה ולחכות להזדמנות העקיפה הבאה, הוא נשאר בקו החיצוני ואיבד את המקצה. אור קיבל הרבה כבוד, אבל בזמן המצטבר חמו לקח וזכה במקום הראשון.

אי אפשר לסיים בלי מילות ברכה לצוות המארגנים בראשם ארז מנור ורמי ארנולד, אנשי בארי, יוזמי ומנהלי התחרות שעושים ימים ולילות לאורך כל השנה ע"מ לשמר, לתחזק ולשפר את הבור בבארי וסביבותיו.

תוצאות התחרות

ילדים עד גיל 14

מקום ראשון – שלומי חמי

מקום שני – עומרי רחמוט

מקום שלישי – בר אביתר

נשים

מקום ראשון – אלונה גלבוע

מקום שני – ניל גורן

מקום שלישי – עינת אורגון

גברים

מקום ראשון – נמרוד חמו

מקום שני – אור טל

מקום שלישי – אדם רון

מקום רביעי – טל ממיה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג