גשאו איילה: "אני לומד מתחרות לתחרות, מצפה למיקום טוב באליפות העולם"

שיאן ישראל הטרי במרתון הגיע להשקה של נעלי ג'ל נימבוס 25 החדשות של אסיקס וסיפר על התחושות מאז שבירת השיא: "מתחיל לעכל", על ההודעות ממארו טפרי: "אמר לי שאני מסוגל לעשות את זה", והאיכות של הרצים בארץ: "דוחף ונותן מוטיבציה". צפו בראיון המלא
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גשאו איילה | צילום: גיא דר

גשאו איילה רשם במרתון סביליה הישג חסר תקדים לרץ ישראלי, כשסיים במקום הרביעי עם שיא ישראלי חדש של 2:05:33 שעות, ועל הדרך גם קבע את הקריטריון האולימפי ואת הקריטריון לאליפות העולם. כל זאת, כאשר מדובר בסך הכל במרתון השלישי שהוא משלים בקריירה הקצרה שלו, כאשר כזכור במרתון השני זכה במדליית הארד באליפות אירופה. שנראה שזו רק ההתחלה מבחינתו.

כעת, אחרי ששב לארץ, פגשנו אותו בחנות של אסיקס בנמל, באירוע ההשקה החגיגי לנעלי ג'ל נימובס 25 החדשות. איילה, כאחד האתלטים הבכירים כיום בישראל, נתמך על ידי אסיקס עוד לפני ההישג, וכצפוי מרבית העיניים הופנו אליו במהלך האירוע. לאחר שהצטלם עם הנעליים החדשות, התפנה לראיון מיוחד עם שוונג בו סיפר על תכנון הריצה, היעדים הבאים וההודעות עם השיאן הקודם מארו טפרי.

גשאו איילה, התאוששת מההישג?
"כן, חזרתי לפני שבוע וחצי ואני מתחיל לעכל שזה קרה, ואני שמח שעשיתי את זה".

צפו בראיון המלא עם גשאו איילה:

במהלך הריצה תהינו האם פתחת מהר מדי או שזה הקצב שתוכנן, מה נכון מהשניים?
"הייתי במחנה אימונים חודשיים וכן זה היה התכנון, יש לי אפילו תוצאה שרשמתי לפני המרתון 2:05:45 שעות, זה היה התכנון. פתחנו את הריצה כמו שתכננו, זה היה לפתוח על סביבות 62 דקות וחצי, וכן עמדנו בקצב והרגשתי יותר טוב, ואני שמח שהצלחתי.

עד כמה העובדה שיש היום בישראל קבוצה כזאת גדולה של רצים טובים תורמת לך?
"קודם כל זה משמח אותך שפתאום אתה נוכח בסביבה שיש לך אנשים מאותה מדינה ואתם הולכים לרוץ ביחד, לי אישית זה דחף אותי ונתן לי מוטיבציה יותר. החיסרון של מארו זה כי הוא עשה את שלו בדצמבר, אני שמח שהיינו הרבה, לשמחתי חלקנו הצלחנו, לחלק לא הלך טוב, ואני חושב שצריך להמשיך קדימה".

ראינו באינסטגרם שישר מארו בירך אותך, זה בוודאי גם עושה משהו
"כן, מארו פרגן לי וגם לפני התחרות דיברנו והוא אמר לי לרוץ חכם ושאני מסוגל לעשות את זה. הוא מתכונן לחצי מרתון בניו יורק ואני מאמין שיילך לו טוב שם"

גשאו איילה אחרי שבירת השיא | צילום: איגוד האתלטיקה

זה בסך הכל מרתון שלישי שלך, אתה מתחיל לפנטז על היעד הבא או מה התקרה הבאה שאתה רוצה לשבור?
"האמת, אני לומד מתחרות לתחרות, כל תחרות מגלה דברים חדשים ולוקח אותם ומתכנן איך לא לחזור על הטעויות לתחרות הבאה. אני מתכונן לאליפות העולם, אני רוצה שנתברג בקבוצתי בעשירייה הראשונה, כמו שעשינו באליפות אירופה, אישית אני לא רוצה לצאת בהצהרות אבל אני מצפה למיקום טוב".

כמה זה שיש לך מאמן (גזאצ'ו יוסף – ג.ד) שהיה בצמרת בארץ, עוזר לך, כמה אתה לומד ממנו?
"זה עוזר המון, כי יש מישהו שמבין אותך, הוא היה בתחום עצמו, זה כן מקל עליך אתה לא צריך להתעסק או להסביר לו מה הקושי, הוא מבין אותך תוך כדי האימונים ומשנה לך את התכניות, זה משמח שיש מישהו כזה".

ספר לנו על האירוע ומה בעצם התפקיד שלך פה
"חתמתי באסיקס עולמי לפני שלושה חודשים, ובאנו לעשות הצגה של הנעל ג'ל נימבוס 25, שהיא הנעל החדשה של אסיקס, ובעצם באנו להשקה של הנעל".

כמה זה נחמד לדעת שיש מי שתומך בך ככה?
האמת זה משמח, זה מקל עליך, נותן לך תחושה של שקט, בין אם במחנות אימונים ובאימונים פה בארץ. בהזדמנות זו אני רוצה להודות גם לאנשים שעוזרים לי מאחורי הקלעים, ליזה גולן שעושה לי טיפולים, מאמנת הכושר ליטל משה, ואני רוצה להודות גם לאיגוד האתלטיקה, לוועד האולימפי ולגודת מכבי ת"א. יש אנשים שעוזרים לי המון, והתוצאה הזו היא לא רק בשבילי, אני באתי ורצתי רק אבל הייתה הרבה עבודה מאחורי הקלעים ואני מודה להם על כל מה שהם עשו בשבילי"


הכתבה בשיתוף אסיקס



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג