כשהגראן פונדו מתחבר אל טור ערד – ים המלח

הגראן פונדו, שרוצה לחבר בין רוכבי האופניים העממיים לבין המקצוענים, מגיע מזרחה וחובר אל הטור בן 3 הימים, ערד - ים המלח. פרמיירה לקבוצה הישראלית המקצוענית של פטר סאגאן, טור מיני פונדו לאורך הים, מצדה, מעלה עקרבים, פסטיבל בעין בוקק ועוד אלמנטים ממתינים להמונים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גראן פונדו ערד ים המלח
גראן פונדו ערד ים המלח

באירופה קר וגשום, לעתים אף מושלג, ורוכבי האופניים מתאפסנים מול האח החמימה. בינתיים בין ערד לבין ים המלח יבש, למעט פה ושם ימי גשם ושטפונות, ואם אלה לא יתרחשו בשלושת הימים שבין ה-8 בינואר לבין ה-10 בינואר, יציף שיטפון של גלגלים את מעלה עקרבים, את הירידה ממצדה אל ים המלח ואת הדאון-טאון של ערד. טור ערד – ים המלח של איגוד האופניים הישראלי חבר אל "גראן פונדו ישראל", וצפויה חגיגת רכיבה ופסטיבל גדול עבור כל סוגי הרוכבים: חובבים, אתגריים, מקצוענים.

להתעורר בערד. הטור בשנה שעברה | צילומים: רונן טופלברג ותומר פדר

להתעורר בערד. הטור בשנה שעברה | צילומים: רונן טופלברג ותומר פדר

גראן פונדו זו מסורת שהחלה בשנות ה-70' באירופה (השם איטלקי), שמטרתה לחבר בין כל סוגי הרוכבים ולאחדם בארוע ענק אחד. הרעיון מומש בישראל לראשונה ב-2012, ולאחר יישומים בצפון, בירושלים ובדרום, חובר הפעם המותג אל הטור התחרותי של האיגוד. בטור צפויה הופעת בכורה של רוכבי סייקלינג אקדמי, הקבוצה המקצוענית הישראלית הראשונה אי פעם, שנחנכה לאחרונה על ידי כוכב הטור דה פראנס, פטר סאגאן, ורוכב הפרו-טור לשעבר, רן מרגליות. גם נבחרת אוקראינה, נבחרת מחוזית מצרפת וקבוצות מהולנד וגרמניה ידוושו בנוף הקדומים המדברי לצד מאות רבות של חובבים, עד קרוב לאלף איש בסך הכל.

מקווים למסורת כמו בישראמן

מקווים למסורת כמו בישראמן

הראל נחמני בן ה-44, ממייסדי הגראן פונדו בישראל ושותף עם חנן פרי למיזם, מתאר את הפילוסופיה והמטרות: "אני עדיין רוכב בעצמי, וכולנו כאן מהתחום. האופניים אצלנו הם דרך חיים. זהו הארוע היחיד אליו באים המקצוענים הטובים ביותר וגם המוני החובבים, והשאיפה שלנו היא שבשנים הבאות תגדל כמות המשתתפים החובבים עד שיהיו כמה אלפים. אם בשנה שעברה היו 550 רוכבים בגראן פונדו בנגב, הרי שהשנה על פי הערכתנו יהיו כבר 800. המטרה היא לייצר עוגן עבור רכיבת הכביש. אנחנו מנסים לייצר מסורת בזמן שיש חורף ואין כמעט פעילויות בחו"ל. כפי שישראמן התפתח, כך אני מקווה שיקרה אצלנו. זה לוקח זמן".

ורק שלא יהיו שטפונות

ורק שלא יהיו שטפונות

וכך הולך להתמלא החלל בין הרכיבות הקבוצתיות והאתגריות לבין הרכיבה המקצוענית, הלכה למעשה, לתפיסת המארגנים. ביום חמישי (8.1) ייפתח הארוע על מסלול באורך 90 ק"מ, החל מקניון ערד, משם למדבר שמסביב לעיר ובחזרה. למחרת יתקיים הקריטריום של ערד בתוך העיר, לאורך 60 ק"מ, וכן הקטע מצדה – ערד לאורך 21 ק"מ, אותו הוסיף האיגוד כדי שיהווה, בין היתר, אטרקציית תיירות.

עוד כתבות בנושא:
גראן פונדו כוכב הצפון
גראן פונדו מכתשים
גראן פונדו ירושלים > היסטוריה בעיר הקודש

בשבת, וכאן נכנסים בעצם נחמני והגראן פונדו, מסלול של 155 ק"מ שיתחיל ויסתיים באזור מלונות ים המלח, עין בוקק, והחידוש השנה הוא במרוץ נוסף, מיני פונדו עממי ומישורי לצד ים המלח באורך 50 ק"מ. המארגנים ביקשו לארגן מסלול נוסף, לאורך 100 ק"מ, אולם הביצוע היה כבר כרוך בסגירת יותר מדי כבישים.

ויש גם מיני פונדו

ויש גם מיני פונדו

המסלול הארוך של הגראן פונדו יהיה מעגלי, לפי המסורת בחו"ל, והוא יכלול טיפוס מצטבר של 1752 מטרים. המקצוענים יתחרו על פני 100 ק"מ, כש-55 הק"מ הנותרים הם מה שנקרא, קטע מינהלתי, לא תחרותי, בו תינתן ההזדמנות לחובבים לרכוב לצד המקצוענים. בנקודת הסיום בעין בוקק יהיה פסטיבל אופייני לארועי ספורט, והוא יכלול פרסים וצ'ופרים שונים לרוכבים. בשל הפוטנציאל התיירותי, חברו אל המיזם גופים כמו משרד התיירות, משרד הספורט, עיריית ערד, המועצה האזורית תמר וחברות מסחריות כמו AHAVA, הדקה ה-90 ועוד.


 

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג