ג'ירו דה איטליה 2014, קטע 13: שיא חדש לקאוונדיש – הייסזדל ו-וויגנס פרשו

אחרי שבקטע 12 חגגו לו בטעות את הניצחון המאה בקריירה בקטע 13 הוא שבר שיא ניצחונות במהדורה אחת של הג’ירו. בראדלי וויגנס ומנצח אשתקד, ריידר היסזדל, לא זינקו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אחרי שבקטע 12 חגגו לו בטעות את הניצחון המאה בקריירה בקטע 13 הוא שבר שיא ניצחונות במהדורה אחת של הג'ירו. בראדלי וויגנס ומנצח אשתקד, ריידר היסזדל, לא זינקו

מאת:יאיר בן עמי



כל כתבות הג'ירו ד'איטליה בשוונג – כאן
דיווחים ופרשנות מהקטע ה- 13 כאן
לכתבת סיכום קטע 12 לחץ כאן


קטע 13, 254 ק"מ, מ –  Busseto ל- Cherasco

השאלה איך לספור למארק קאוונדיש את הניצחונות כמעט ואינה רלוונטית. הוא המאיץ שהשיג את מספר הניצחונות הגדול ביותר בטור דה פראנס ואם ינצח עוד כמה הוא כבר יכנס לרשימת שלושת המנצחים הגדולים ביותר בכל הזמנים (של קטעי טור דה פראנס).בג'ירו הוא לא יוכל להתקרב לצמרת דירוג הניצחונות בקטעים.

מנצחי הקטעים הגדולים של הטור הם אדי מרקס (34 קטעים), ברנאר הינו (28 קטעים) ואנדרי לדוק (25 קטעים). לקאוונדיש יש כבר 23 ניצחונות בקטעי הטור. אם ישיג עוד שלושה ניצחונות (כפי שעשה ב- 2012) הוא יעלה למקום השלישי על חשבונו של לדוק. אם ישיג חמשה, כפי שהיו לו בטור 2011 ובטור 2010, הוא ישווה את מספר ניצחונותיו לזה של הינו. ואם ישיג ששה ניצחונות כפי שעשה בשנת 2009 הוא יהיה שני רק לאדי מרקס.

בג'ירו יהיה לו הרבה יותר קשה להגיע אל שלושת הראשונים של כל הזמנים. את הרוכב הממוקם שלישי בכל הזמנים, לארקו גארה, הוא ישיג רק אם ינצח בעוד 17 קטעי ג'ירו. זה יהיה קשה לא רק משום שקצב צבירת הניצחונות של קאוונדיש בג'ירו לעומת הטור קטן יותר אלא גם משום שהוא לא מתייצב לג'ירו כמובן מאליו. בשנת 2010 הוא זינק לטור של קליפורניה שהתקיים במקביל, בגלל דרישת נותן החסות.

את 14 הניצחונות בקטעי הג'ירו השיג קאוונדיש בחמש מהדורות אליהן זינק. שתי מהדורות הוא לא סיים. שתי מהדורות הוא סיים, זו המהדורה החמישית והסיכוי שהוא יגיע לסופה הוא כמו הסיכוי שלא ירד יותר גשם במהלך הג'ירו 2013.

את שני מנצחי הקטעים הגדולים של הג'ירו בכל הזמנים יוכל קאוונדיש להשיג רק אם האיטלקים יחליטו להעלותו לדרגת הכוכבים, הסמלים הלאומים שלהם. מכיוון שמדובר במריו צ'יפוליני ואלפרדו בינדה זה יקרה כשמלכת אנגליה תחליט להעניק לשניהם תואר אבירות במקביל. שני כוכבי העל שמחזיקים ב- 42 (צ'יפוליני) ו- 41 (בינדה) קטעי ג'ירו על שמם עשו זאת משום שמארגני המרוץ החליטו שכך הם צריכים לסיים את הקריירה – עם שיא ניצחונות בקטעי המרוץ הלאומי.

קאוונדיש בהצגת הקבוצות ערב הג'ירו
(צילום: nuestrociclismo.com)


בינדה ספר על הדרך לשיא הניצחונות בקטעים גם חמשה ניצחונות בדירוג המצטבר הסופי ועוד ניצחון בקטגוריית ההרים – בשנת 1933, כשניצח בפעם החמישית ובפעם הראשונה שהתקיימה קטגוריית ההרים , נחשו למה.

מריו צ'יפולני השיג את שיא הניצחונות שלו בעזרת מה שאולי היה מסלול הג'ירו ד'איטליה המישורי בכל הזמנים.

מול כל אלו יש למארק קאוונדיש ניצחונות בסגנון. אין הדבר אומר כי צ'יפוליני אובינדה לא ניצחו בסגנון, נהפוך הוא. צ'יפוליני היה הרוכב שהעלה את רמתה רכיבות המובילות למאוץ לדרגות אומנות. אם אתחיל לספר על האמונות של אלפרדו בינדה כנראה שלא אסיים גם כשהג'ירו הנוכחי יסתיים.

אמרו על מארק קאוונדיש שהוא לא יכול לנצח בלי שחברי קבוצתו יובילו את הדבוקה בקצב רצחני ויגישו לו את הניצחון לסיבובי הדוושות האחרונים. אפשר היה לחשוב כך בתקופת קבוצת היי – ראוד. אז הובילו אותו כמה ממאיצי העל לניצחונות רבים. בקבוצת סקאי הוא כבר לא היה כוכב העל היחיד אבל עדיין, אפילו בראדלי וויגנס בחולצה הצהובה ביצע משיכה של הדבוקה עבור המאוץ של קאוונדיש. אבל באומגה פארמה –קויק סטפ זה לא כך.

קאוונדיש זוכה לעבודה קבוצתית בלעדיה לא היה מנצח,בטח בקטע ה-13 של הג'ירו, אבל באותה מידה רואים שהוא לעצמו בחלק האחרון שלהמאוצים ההמוניים אל קווי הסיום. והוא מנצח עם סגנון, עליונות ובצורה שיכול היה להביא רק רב אומן בתחומו.

מארק קאוונדיש הוא אחד המאיצים הגדולים בהיסטוריה. המספרים מוכיחים זאת. אבל הדרך בה אנחנו רואים אותו מנצח תסייע לנו להבין למה הוא היה כה יחיד ומיוחד גם בפרספקטיבה היסטורית בעוד 15 או 20 שנים.

על הפרישה של בראדלי וויגנס וריידר היסזדל לא צריך להכביר במילים. היסזדל לא היה כוכב על או בעל רשימת ניצחונות בלתי נגמרת. הוא היה רוכב גרנד טור בינוני עד לשנת 2010 כשסיים שישי בטור דה פראנס. בשנת 2011 הוא סיים 17 בטור ואז הגיח כסוג של הפתעה לניצחון בג'ירו 2012. הוא מקצוען כבר 13 עונות ואי יציבות אינה מפתיעה. גם אם בעוד כמה שנים (הוא בן 32) יגיע לסיום הקריירה כשהניצחון בג'ירו הוא שיא הקריירה שלו זה לא יפתיע כלל.

בראדלי וויגנס הפך לרוכב המתמודד על ראש דירוג בגרנד טור לפני ארבע שנים בלבד. שנה לפני לכן הוא הוריד משקל וגילה כי הוא יודע לטפס לא רע. עבור רוכב מסלול זו הייתה הפתעה. אז הוא המשיך לרדת במשקל ולפתע מצא עצמו מטפס אל פסגות מיתולוגיות על גבם של לאנס ארמסטרונג, אלברטו קונטאדור, אנדי שלק כשהאח הגדול (פרנק) נדחק מקום אחריו בדירוג הסופי של הטור. אז הוא המשיך לרדת במשקל אבל לא הצליח לחבר שנה שנייה להתקדמות בגרנד טור.

שנה לאחר מכן, 2012, הוא ניצח בטור דה פראנס. עכשיו הוא הציג רכיבה מזעזעת בג'ירו 2013. יש לו הרבה הנחות, הוא היה חולה. בתחילת הג'ירו המנהל שלו בחר בהתבטאות חסרת כל תרבות וכבוד כשהצהיר על פרום במוביל הקבוצה בטור.

מנופף לשלום, כבר בהצגת הקבוצות
(צילום: nuestrociclismo.com)


הכל היה לרעתו של וויגנס בג'ירו 2013 ויש דבר כזה במרוצי אופניים. השורה התחתונה היא שוויגנס לא הצליח עד כה לחבר שנתיים יציבות. עכשיו נצטרך לחכות להמשך כדי לראות, מי יודע, אולי בשנת 2014 הוא ייקח דאבל טור/ג'ירו.

דוכן מנצחים קטע 13:
1. מארק קאוונדיש, בריטניה, אומגה פארמה – קויק סטפ, 6:09:55 שעות
2. ג'יאוקאמו ניזולו, איטליה, רדיושאק – לאופרד
3. לוקה מאז'ק, סלובניה, ארגוס – שימאנו, כולם זמן זהה

עשירייה ראשונה לאחר קטע 13:
1. וינצנזו ניבאלי, איטליה, אסטנה, 52:38:09 שעות
2. קאדל אוונס, אוסטרליה, ביאמסי + 41 שניות
3. ריגברטו אורן אורן, קולומביה, סקאי + 2:04 דקות
4. רוברט חיסנק, הולנד, בלאנקו + 2:12 דקות
5. מיקלה סקארפוני, איטליה, לאמפרה – מרידה + 2:13 דקות
6. מאורו סאנטאברוג'יו, איטליה, ויני פאנטיני – סלא איטליה + 2:55 דקות
7. פרזימייסלב נימיץ, פולין, לאמפרה מרידה + 3:35 דקות
7. בנאט אלוריאגה, ספרד, מוביסטאר + 4:05 דקות
9. דומניקו פוזוזיבו, איטליה, אז'ה2אר + 4:17 דקות
10. רפאל מאיקה, פולין, סאקסו בנק – טינקוף + 4:21 דקות


קטע 14, 168 ק"מ, מ – Cervere ל – Bardonecchia

הקטע ה- 14 מחזיר את הדבוקה להרים ואת מאבקי ראש הדירוג ומלך ההרים. שתי עליות מדורגות יפנקו את הרוכבים לאורך 168 ק"מ. הראשונה תוביל את הרוכבים אל פסגת הססטייר המיתולוגית (דרגה 2) והשנייה מסתיימת על קו הסיום ובעלת הדירוג המפנק 1.

בגזרת המאבקים על החולצה הוורודה הצפיפות ירדה עם ההתפרקות וההסתלקות של וויגנס והיסזדל. כבר בקטע הזה נראה האם זה ניבאלי מול אוונס או שאורן אורן כמוביל קבוצה (במקום וויגנס) יכול לעשות נפלאות. אולי נראה את רוברט חסינק מבצע את הפריצה הגדולה שלו או את מקילה סקארפוני חוזר לשלוט בהרים. בצד השני של התסריטים אוונס מגלה שהתאוששות בגיל 36 אינה דומה להתאוששות בגיל 34 וניבאלי משייט לניצחון ברור וסיוט של שעמום בראש הדירוג.

17.5.2013


יאיר בן עמי - מציאות נושכתיאיר בן עמי
עורך ראשי של אתר Shvoong ובעל הטור מציאות נושכת.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ חדרה 26.4.2024 | הוידאו הרשמי
מרוץ חדרה 26.4.2024 | הוידאו הרשמי
01:40
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52