ג'ירו ד'איטליה 2013, קטע 8: השליטה הבריטית וסימני השאלה רבו

האם בארדלי וייגנס סבל מיום חלש? בכל זאת סיים שני לבריטי צעיר בשם אלכס דווסט, ניבאלי וסקארפוני ניפקו רכיבות נגד השעון לא אופייניות כשהראשון חזר ללבוש ורוד, והמאבקים על ראש הדירוג קיבלו צבעים של סוף שבוע ראשון. הקטע ה-9 יהיה יום ההרים הראשון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

האם בארדלי וייגנס סבל מיום חלש? בכל זאת סיים שני לבריטי צעיר בשם אלכס דווסט, ניבאלי וסקארפוני ניפקו רכיבות נגד השעון לא אופייניות כשהראשון חזר ללבוש ורוד, והמאבקים על ראש הדירוג קיבלו צבעים של סוף שבוע ראשון. הקטע ה-9 יהיה יום ההרים הראשון

מאת:יאיר בן עמי



כל כתבות הג'ירו ד'איטוליה בשוונג – כאן
דיווחים ופרשנות מקטע 8 כאן


אלכס מי?
אלכס דווסט הוא בריטי בן 24 בלבד שרוכב בדרג הבכיר כבר עונה שלישית.הואקיבל את החוזה המקצועני הראשון שלו בשנת 2010, בקבוצת הצעירים (עד גיל 23)שהקים לאנס ארמסטרונג – "טרק ליבסטרונג". ב- 2011-12 הוא רכב בקבוצת סקאיוהופיע בראש דירוגים של מרוצים.

כשניצח באליפות בריטניה במרוץ אישי נגד השעון לראשונה, 2011, זו כבר לא הייתה הפתעה והוא הוכיח עד כמה היה ראוי לאליפות ההיא (היו שהצביעו על העובדה שהבריטים הטובים ביותר לא היו על קו הזינוק) כשניצח בקטע הראשון של הטור הבריטי שבועיים מאוחר יותר. שם הוא כבר השאיר פער לרוכבים כטוני מרטין, לארס בום, ליווה ווסטרא וסטפן קמינג.

בשנה שעברה הוא שמר על התואר הבריטי וגם התברג לעשירייה הראשונה באליפות העולם במרוץ אישי נגד השעון לאחר התאוששות משבר בעצם הבריח, אותה שבר בתאונה במהלך המרוץ "שלושת ימי דה פנה".

ההישגים וההבטחה לעתיד מזהיר לא הצליחו להשאירו בקבוצת הכוכבים של סקאי והוא חתם חוזה בקבוצת מוביסטאר הספרדית. הניצחון במרוץ האישי נגד השעון בג'ירו הוא הפתעה חלקית. דווסט הוכיח כי הוא אחד השענים הטובים בעולם, אבל צריך לקחת בחשבון את הביצוע של וויגנס, בלי להוריד מהכבוד המגיע לדווסט.

מה עם סר וויגנס?
בראדלי וויגנס לא הפגין רכיבת שען כפי שהורגלנו לראות ממנו. קשה מאוד לפענח את וויגנס של הג'ירו 2013. מצד אחד הוא סבל משתי תאונות שהעניקו לו פיגור די גדול (במושגים של שבוע ראשון) בדירוג המצטבר. באותו הצד אפשר גם לספור את הביצוע של החצי הראשון במרוץ אתמול ושם הוא כבר היה בפיגור של כמעט דקה (אחרי 26 ק"מ) מהזמנים המהירים ביותר. לסיום הגיע וויגנס עם הזמן השני בטיבו, רק 10 שניות מדווסט, אבל הוא לא היה בפער של השנה שעברה מיריבו.

אלכס דווסט בטור הבריטי 2011
צילום: Sandy Auston)

ערב הג'ירו אמר וויגנס כי הוא בכושר טוב יותר מזה שהיה לו
כשניצח בטור דה פראנס 2012. אבל מי שקרא היטב את דבריו הבין כי השיפור עליו הוא דיבר הוא כנראה כמטפס. על הרכיבה נגד השעון הוא לא דיבר. זה הגיוני שרוכב המשתפר כמטפס יאבד מהיכולות שלו כשען. זה גם מאוד הגיוני מצידו של וויגנס לשאוף לשיפור כמטפס.


וויגנס בפריז – ניס 2012 (צילום: Denismenchov08)


אם וויגנס אכן השתפר כמטפס יריביו בבעיה עוד יותר גדולה מזו שהייתה להם עימו בשנה שעברה. אם אז הוא פשוט שחט אותם על ידי הכתבת הקצב של כריס פרום ואז לקח מהם דקות במרוצים נגד השעון, על פי דבריו עכשיו המצב הוא כזה: הוא ימשיך לקחת מהם זמן במרוצים נגד השעון, קצת פחות (המסלול של קטע 8 לא היה קלאסי לשענים ומתאים מאוד להפסד זמן קטן של מטפסים). לעומת זאת בעליות אתם תפגשו וויגנס שיכול לשחוט אותכם גם בלי הכתבת הקצב של פרום, וכשנגיע למרוץ אישי נגד השעון על מישור אתם תכאבו את ענן האבק שאותיר בו אתכם.

אבל האם זה כך? אולי וויגנס סובל כאבים משתי התאונות? ברור כי הביטחון העצמי שלו בירידות בעיקר בסיבובים, ירד לרמה כזו שהוא מאט בצורה מגוחכת. נצטרך לחכות לסיומי הפסגות כדי לראות ואם מצבו באמת גרוע אז כבר בקטע 9 (יום ראשון, 12 במאי) נראה השלכות.

הזהו ניבאלי?
לפני הג'ירו סיפרו בסביבתו של וינצ'נזו ניבאלי כי השיפור שלו במרוצים נגד השעון אדיר. אמרו שניבאלי מודל 2013 כבר לא יפסיד דקות. אתמול הוא חצה את קו הביקורת של חצי המרחק עם הזמן המהיר ביותר. מרשים אך כמעט כרגיל – טעות ששען ברמת העל לא מבצע. כמעט תמיד הנכון במרוצים נגד השעון הוא לבצע נגטיב ספליט – זמן מהיר יותר בחצי השני של המרוץ. בקטע ה-8 של הג'ירו זה הוכח מעל לכל צל של ספק. וויגנס וגם דווסט רכבו חצי שני מהר משמעותית מהחצי הראשון. כל מי שפתח מהר דעך בחצי השני. ניבאלי קבע בסופו של מרוץ את הזמן הרביעי בטיבו, טוב מהרגיל במושגי שאינו נחשב לשען גרוע וגם לא מהטובים ביותר, אבל עם תכנון נכון ייתכן והיה רוכב מהר ב- 0.3 השנייה והיה מנצח בקטע. כעובדה הוא הפסיד הרבה מאוד זמן בחצי השני. וכאן חייבים להזכיר את התוצאה של מיקלה סקארפוני קבע את הזמן העשירי בטיבו.

סקארפוני והשאלות
סקארפוני הוא מטפס מעולה, רוכב גרנד טור ממעלה הראשונה, אבל שען הוא לא. יש רק שני מצבים בהם הוא יראה משהו המרמז על עשירייה ראשונה, ואפילו יתברג אל תוכה:
1. כשהמרוץ נגד השעון הוא בעלייה קשה לכל אורכו.
2. כשהמרוץ נגד השעון מסיים גרנד טור וחוץ מהמתמודדים על ראש הדירוג והשענים ששרדו את ההרים כולם מתייחסים לקטע כחגיגת סיום לא כולל אלכוהול, לפחות עד לערב בבית המלון.

ניבאלי בטור דה פראנס 2012
(צילום: luc.porchon)


הביצוע של סקארפוני מעלה את השאלה על המסלול של המרוץ נגד השעון בקטע ה-8 של הג'ירו. היום היה בעלייה וזה ברור, אבל השאלה על שאר המסלול. הגבעות הקטנות לכל אורכו כנראה עשו שמות ברוכבים שבדרך כלל פותחים פערי ענק מול המטפסים. נכון שדווסט ו-וויגנס תפסו את שני המקומות הראשונים והם שעני על, אבל הפערים שלהם מהמטפסים היו ברמת נגד השעון בעלייה ולא נגד שעון שמזכיר מישור ולו ברמז. בחינה של תוצאות כפי שנקבעו אתמול, בלי מבט על המסלול, היה מביא כל פרשן לקבוע כי המרוץ היה בעלייה לכל אורכו.

לניבאלי ממש לא אכפת איך תגדירו את המסלול או המרוץ, הוא לקח את החולצה הוורודה השישית בקריירה שלו, ויחד עם החולצה של הוואלטה א'אספנייה (שם ניצח לפני שנתיים) יש לו כבר 12 חולצות מוביל גרנד טור על הקיר.

אז מה המסקנה? שהג'ירו רק החל, שבוע ראשון יסתיים בקטע 9 ולמרות שהוא בעליות כנראה נצטרך להמתין לקטעים של השבוע השני כדי להתחיל ולהבין מי באיזה כושר. לא נצטרך להמתין הרבה, לאחר יום המנוחה (יום שני 13 במאי) יתקיים קטע הררי אכזרי עם סיום לאחר למעלה מ-22 ק"מ של טיפוס אל פסגת אלטופיאנו דל מונטסיו וזה לא יהיה וזה יהיה קרוב יותר לאלטו מאשר לפיאנו.

עשירייה ראשונה בקטע 8, מרוץ אישי נגד השעון 54.8 ק"מ:

1. אלכס דווסט, בריטניה, מוביסטאר, 1:16:27 שעה
2. בראדלי וויגנס, בריטניה, סקאי + 10 שניות
3. טנל קנגרט, אסטוניה, אסטנה + 14 שניות
4. וינצ'נזו ניבאלי, איטליה, אסטנה + 21 שניות
5. סטפן קלמנט, הולנד, בלאנקו + 32 שניות
6. לוק דורברידג', אוסטרליה, אוריקא – גרינאדג' + 35 שניות
7. קאדל אוונס, אוסטרליה, ביאמסי + 39 שניות
8. מנואל בוארו, ספרד, סאקסו בנק – טינקוף בנק + 45 שניות
9. סרג'יו לואיס, הנאו מונטויה, ספרד, סקאי + 53 שניות
10. מיקלה סקארפוני, איטליה, לאמפרה – מרידה, זמן זהה

עשירייה ראשונה לאחר קטע 8:
1. וינצ'נזו ניבאלי, איטליה, אסטנה, 29:46:57 שעות
2. קאדל אוונס, אוסטרליה, ביאמסי + 29 שניות
3. רוברט חיסנק, הולנד, בלאנקו + 1:15 דקה
4. בראדלי וויגנס, בריטניה, סקאי + 1:16 דקה
5. מיקלה סקארפוני, איטליה, לאמפרה – מרידה + 1:24 דקה
6. ריידר היסזדל, קנדה, גרמין – שארפ + 2:05 דקות
7. סרג'יו לואיס, הנאו מונטויה, ספרד, סקאי + 2:11 דקות
8. מאורו סאנטאברוג'יו, איטליה, ויני פאנטיני – סלא איטליה + 2:43 דקות
9. פרזימייסלב נימיץ, פולין, לאמפרה מרידה + 2:44 דקות
10. ריגברטו אורן אורן, קולומביה, סקאי + 2:49 דקות



קטע 9, 170 ק"מ מ- Sansepolcro ל- Firenze

הקטע ה- 9 הוא יום ההרים הראשון של הג'ירו ד'איטליה 2013. לפני יום המנוחה, אחרי המרוץ נגד השעון, סביר להניח שהמטפסים הטהורים ירצו לנצל את המסלול להחזרת חלק מהזמן שהפסידו. אולי נראה את קבוצת ויני פאנטיני – סלא איטליה, עם סטפנו גר'צלי ודנילו די לוקה מבצעים מהלכי תקיפה, זהו המגרש הביתי שלהם. קבוצת קולומביה עם מאגר רוכבים מתאים למהלכים ביום מהסוג הזה. כאן גם נראה עד כמה יכול עמנואל סלה להאבק על החולצה של מלך ההרים.

קבוצת אסטנה תרצה קבוצת בריחה שתשרוד עד לסיום, עבור המטרה הזו אולי אפילו ישלחו רוכב לקבוצת בריחה וכך עול הובלת הדבוקה לא יפול במלוא עליהם, בגלל החולצה הוורודה אותה לובש ניבאלי.

החלק האחרון של המסלול, העלייה האחרונה לפני קו הסיום היא המסלול של אליפות העולם שתתקיים בסתיו באיטליה. גם לקו הסיום יצטרכו הרוכבים לטפס אבל בעלייה קצרה ומתונה.

ק"מ אחרון בקטע 9

11.5.2013

יאיר בן עמי - מציאות נושכתיאיר בן עמי
עורך ראשי של אתר Shvoong ובעל הטור מציאות נושכת.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38