ג'ירו ד'איטליה, קטע 12: ניצחון גרמני שני ברציפות, המובילים שמרו כוחות

ניקו דנץ ניצח בספרינט האחרון, כשסבסטיאן ברוויק מישראל פרמייר טק מסיים שלישי בעוד "כמעט" לקבוצה הישראלית. גריינט תומאס שמר על החולצה הוורודה, רגע לפני הטיפוס האימתני מחר ל"סימה קופי"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ניקו דנץ מנצח בקטע ה-12 בג'ירו | צילום מסך

בעוד הרוכבים בג'ירו ד'איטליה עדין מלקקים את הפצעים מאתמול וממתינים ליום הקשה בהרי האלפים מחר, ניקו דנץ הגרמני (בורה הנסגרוהה) ניצח היום (חמישי) את הקטע ה-12. סבסטיאן ברוויק האוסטרלי מ-IPT סיים שלישי, בעוד יום של "כמעט" עבור הקבוצה הישראלית. המובילים בדירוג הכללי שמרו על הכוחות לקראת יום קשה מחר, וסיימו למעלה מ-8 דקות אחרי המנצח.

הקטע היום, 185 קילומטר מברה לריבולי, כלל טיפוס של עשרה קילומטרים לקול בריידה, ולאחריו 28 קילומטר של ירידה לקו הסיום. הניסיונות לברוח החלו מהרגע הראשון, והתגבשה קבוצת בריחה גדולה מאוד של 30 רוכבים, בהם שלושה רוכבים של IPT – סטיבן וויליאמס, מרקו פריגו וברוויק.

צפו ברגעי הסיום של קטע מספר 12:

הקבוצה גם כללה מספר רוכבים בכירים יותר, בהם מאדס פדרסון ספ קוס ובוקה מולמה. הקבוצה כללה גם את פטריק קונראד, שדורג בתחילת הקטע במקום ה-16, פחות מתשע דקות מהמוביל. כ-80 קילומטר לסוף קבוצת הבריחה התפצלה, כאשר ארבעה רוכבים, בהם ברוויק ברחו לשאר הרוכבים. הדבוקה, שלא גילתה הרבה ענין בנעשה מקדימה, אפשרה לפער לצמוח למעל שמונה דקות.

במהלך העלייה, כאשר הבורחים התפצלו למספר קבוצות, ברוויק ותום סקוינג'ס ניסו לתקוף שוב ושוב ולהיפטר משני הרוכבים האחרים, אולם ניקו דנץ נלחם כל הדרך. פריגו, שהיה בקבוצה השניה על הכביש, ניסה לגשר על הפער אולם ללא הצלחה.

כ-12 קילומטר לסיום, התקפה פתע של דנץ תפסה את ברוויק לא מוכן, אולם כעבור שלושה קילומטרים הוא הצליח לחבור חזרה לשני המובילים. אבל בסוף, היה זה דנץ, בג'ירו השישי ברציפות שלו, שהשיג ניצחון בכורה בגרנד טור, וניצחון גרמני שני ברציפות. פריגו סיים חמישי.

עדכון פצועים
במהלך הערב פורסם כי תאו גייגן הארט סובל משבר בירך כתוצאה מהתאונה בה היה מעורב אתמול. אלסנדרו קובי, שהיה הראשון שנפל אתמול, פרש לפני תחילת הקטע בשל פציעה בעמוד השדרה. מנצח קטע 5, קיידן גרובס האוסטרלי, פרש לאחר כ-35 קילומטר.

מתכוננים לקטע 13
מחר המאבק על החולצה הוורודה צפוי להתחיל להתחמם. הקטע ה-13, 199 ק"מ מבורג'ופרנקו ד'אברייה לפסגת הקראנס מונטנה בשווייץ, כולל מלבד חציית הגבול, כולל שלושה טיפוסים קשים מקטגוריה 1 (בתקווה שלא יהיו שינויים בשל מזג האוויר), בהם ה"סימה קופי" של השנה – הפסגה הגבוהה ביותר במרוץ – הקול דו גרנד סן ברנארד, בגובה 2,469 מטר באלפים השוויצרים. הסיומת, בעליה לאתר הסקי קראנס-מונטנה, 13 ק"מ עם שיפוע ממוצע של 7.2%. זה הרגע לו חיכו המועמדים לניצחון לנסות ולפתוח פער אחד מהשני.

תוצאות חמשת הרוכבים הראשונים בקטע 12:
1.ניקו דנץ (גרמניה – BORA – hansgrohe) 4:18:11
2. תום סקוינג'ס (ליטא – Trek – Segafredo) זמן זהה
3. סבסטיאן ברוויק (אוסטרליה – Israel – Premier Tech) + 0:03
4. אלסנדרו טונלי (איטליה – Green Project-Bardiani) + 0:58
5. מרקו פריגו (איטליה – Israel – Premier Tech) + 2:07

חמשת הרוכבים הראשונים בדירוג כללי GC אחרי קטע 12:
1. גיירנט תומאס (וויילס – INEOS Grenadiers)
2. פרימוז' רוגליץ' (סלובניה -Jumbo-Visma) + 0:02
3. ז'ואאו אלמיידה (פורטוגל – UAE) + 0:22
4. אנדראס לקנסונד (נורווגיה – DSM) + 0:22
5. דמיאנו קרוסו (איטליה – Bahrain Victorious) +1:28

לובשי החולצות לאחר קטע 12:
חולצה ורודה (מוביל הטור) – גריינט תומאס INEOS Grenadiers
חולצה כחולה (המטפס המוביל בדירוג הרים) – דוידה באיס EOLO-Kometa
חולצה סגולה (הספרינטר המוביל בדירוג) – יונתן מילאן Bahrain Victorious
חולצה לבנה (הרוכב הצעיר המוביל) – ז'ואאו אלמיידה UAE



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג