גיא ברנע שיתף בראיון בארה"ב: "יצאתי מהבריכה ורצתי לתפוס מחסה"

מאמץ ההסברה של ספורטאי ישראל בחו"ל נמשך, ובעקבות סרטון שהשחיין האולימפי העלה לרשתות החברתיות התראיין וסיפר על המצב בארץ: "שחיינים בני 80 רצו לחניון הסמוך כי אין מרחב מוגן, מצב האגודות רע".
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גיא ברנע | צילום: עמית שיסל, באדיבות הוועד האולימפי בישראל

ספורטאים ישראליים רבים, פעילים וספורטאי עבר, נרתמים בימים אלו למאמץ ההסברה של ישראל בעולם. בסוף השבוע היה זה השחיין האולימפי גיא ברנע שהצטרף, כאשר בראיון לאתר השחייה הפופולרי ביותר בעולם Swimswam, שיתף במקרה שהיה לו בו האזעקות תפסו אותו במהלך אימון שחייה, וניסה להסביר לקוראים את המצב הבלתי הגיוני ששורר כיום בעורף הישראלי עם מתקפות החמאס הבלתי פוסקות.

ברנע סיפר בכתבה: "בריכת גורדון היא בריכה ציבורית על החוף בתל אביב ומקום מפלט עבורי ועבור אלפי שחיינים בכל הגילים ובכל הרמות, חלקם בני 80 ומעלה, ששוחים שם בכל יום כבר מעל ל-30 שנה. אנשים מכל הרמות, הגילים והדתות שוחים כאן יחד. מאז הטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר שהחל את המלחמה, הכל היה סגור והיינו בעיקר עסוקים בהתנדבות ועזרה בכל מקום שאפשר. היכולת להתאמן היא פריווילגיה בימים האלה בישראל, אבל גם חשובה מאוד לבריאות הנפשית שלנו".

הסרטון שגיא ברנע העלה לרשתות החברתיות (שימו לב: הסרטון מכיל אזעקה מוקלטת):

על התקרית עצמה אותה שיתף באינסטגרם ובעקבותיה נערכה הכתבה סיפר: "היום הלכתי לשחות לראשונה מאז 7 באוקטובר, ובאמצע השחייה האזעקות שמסמנות על מתקפת טילים של חמאס לעבר תל אביב החלו לפעול. מכיוון שאין שום מקלט מוגן בקרבת הבריכה, רצנו לחניון הקרוב. הייתה פגיעה ישירה בדירה בתל אביב עם 4 אנשים פצועים, ובמזל ללא הרוגים באותו זמן. זו רק דוגמה אחת מהמציאות שלנו בימים האלה".

ברנע סיפר גם על מצב השחייה התחרותית בישראל בימים אלו, כדי להסביר לקוראי האתר את הקשיים היומיומיים: "המצב רע, כמעט ואין שחיית אגודות בימים אלה בישראל. קבוצות לא יכולות לקיים אימונים, כי לרבות מהבריכות אין מרחב מוגן סמוך וכמעט כל הערים בישראל תחת מתקפה של טילי חמאס באופן יומיומי. כל השחיינים מאזור עוטף עזה פונו מבתיהם, וכנראה שלא יוכלו לחזור אליהם לפחות 6 חודשים. חלקם ניצולים של ממש מהטבח, כמו המאמן אמיר 'פיש' כהן, מאמן נבחרת הקדטים של ישראל (אותו אני מכיר באופן אישי מאז שהייתי שחיין צעיר), שניצל לאחר ששהה כ-26 שעות ברצף בממ"ד ביתו במהלך המתקפה של חמאס שרצח אנשים בקיבוץ שלו".

גיא ברנע במשחה פורט2פורט | צילום: צלמי שוונג

"עכשיו יש גם אגודות מהצפון שנאלצו בעקבות מתקפות של חיזבאללה להתפנות למרכז כדי למצוא קצת זמן בריכה, אבל זה ממש לא נורמלי ולא כולן הצליחו לעשות זאת. יש מעט מאוד שחייני עלית מהנבחרת הלאומית שמצליחים סוג של להתאמן, וגם זה תלוי ביום ובסיטואציה. הם מתאמנים בבריכת מכון וינגייט, ממש איפה שנערכה אליפות העולם לנוער לא מזמן, ושם יש מרחב מוגן סמוך".

על הקשיים בטיסות לתחרויות בינלאומיות סיפר: "מאוד קשה להשיג אישורים ביטחוניים בימים אלה לספורטאים ישראליים לטוס ולהתחרות בחו"ל, מכיוון שיש הרבה איומים לפגוע בישראלים. בגלל זה השחיינים שלנו לא יכלו לטוב להתחרות בגביע העולם בבודפשט לפני שבוע".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג