בתוך 24 שעות, שני ישראלים צלחו את תעלת למאנש

יוסי אטינגר (יום חמישי) וירון דוידי (יום שישי) השלימו בהצלחה את חציית התעלה מאנגליה ולצרפת והצטרפו למועדון המכובד שכולל את פרופ' איתן פרידמן ואבישג טורק
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ירון דוידי שחיין צולח את תעלת למאנש
ירון דוידי שחיין צולח את תעלת למאנש צילום: באדיבות ירון דוידי

עד לקיץ שעבר רק שחיין ישראלי אחד היה חתום על אחד האתגרים הגדולים ביותר בשחייה והוא צליחת תעלת למאנש מחופי אנגליה לחופי צרפת. פרופסור איתן פרידמן הצליח לעשות את זה בניסיונו השני ב-1993, ובקיץ שעבר אבישג טורק הפכה לאשה הישראלית הראשונה שעשתה את זה ולשחיינית הישראלית השנייה.

הצליח בפעם השנייה. ירון דוידי צולח את התעלה | צילום: באדיבות ירון דוידי

בסוף השבוע החולף שני ישראלים יצאו לניסיון צליחה. הראשון מביניהם היה יוסי אטינגר ששוחה בקבוצת דינמו גורדון ומי שהיה על סירת הליווי שלו היה לא אחר מאשר פרופ' איתן פרידמן עצמו. אטינגר צלח בהצלחה והגיע לחופשי צרפת אחרי קצת יותר מ-13 שעות וחצי.

בין חמישי לשישי, בשעה 03:00 בבוקר שעון מקומו, יצא ירון דוידי בן ה-56 מצור יגאל לניסיון הצליחה השני שלו – הראשון היה לפני שנתיים. דוידי, איש ספורט סבולת שהתמודד פעמיים עם מחלת הסרטן, התמודד שוב נגד זרמים שגרמו לו לשחות מרחק כמעט כפול מהמרחק האווירי בין אנגליה לצרפת (61 ק"מ במקום 32 ק"מ). הפעם, בניגוד לניסיון הראשון, הוא עמד במשימה והגיע לצרפת אחרי 15 שעות ו-51 דקות.

בתוך 24 שעות הוכפלה כמות הישראלים שהצליחו לצלוח את תעלת למאנש, והבאים בתור יהיו עופר פלד שינסה באוגוסט וגיא כהן בספטמבר. אתגר השחייה האחרון של גיא כהן היה הקפת האי מנהטן בניו יורק.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג