בקור מקפיא: מארו טפרי סיים במקום ה-13 בחצי מרתון ניו יורק

השיאן הישראלי התמודד עם תנאי מזג אוויר קשים במיוחד בריצה מברוקלין למנהטן וקבע 1:03:41 שעות: "היה מאתגר, נלמד מהניסיון כדי להגיע מוכנים לתחרויות כאלה בעתיד". מאמנתו אזאוונט טקה: "גאה בנחישות ובכוח הרצון שלו"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מארו טפרי | צילום: איגוד האתלטיקה

הרץ הישראלי מארו טפרי סיים היום (ראשון) במקום ה-13 במרוץ חצי מרתון ניו יורק, עם זמן של 1:03:41 שעות. המרוץ, מברוקלין למנהטן, נערך בתנאים לא פשוטים, במזג אוויר קר במיוחד שנשק ל-0 מעלות, שבשילוב עם רוחות עזות הפך את המשימה של הרצים למאתגרת במיוחד.

התנאים הובילו לכך שפתיחת המרוץ אצל הגברים הייתה איטית יחסית והדבוקה המובילה כללה 19 רצים. הישראלי פתח על 15:15 דקות את 5 הק"מ הראשונים, אחריהם דורג במקום ה-13, ושיפר מיקום בחמשת הק"מ הבאים כשטיפס עד למקום השישי עם 30:12 דקות בתום 10 ק"מ, ודורג שמיני אחרי 15 ק"מ עם 44:55 דקות עדיין בתוך הדבוקה ו-19 שניות בלבד מהמוביל.

לאחר מכן הקצב התגבר משמעותית והתבצעה בריחה של המובילים והיפרדות מהדבוקה, כשמארו נותר מעט מאחור. בסיום, דורג כאמור 13, מרחק 2:09 דקות מהמנצח, שיאן העולם בחצי מרתון ג'ייקוב קיפלימו האוגנדי, שקבע 1:01:31 שעות. חברו לנבחרת, האלוף האולימפי ב-5,000 מטר ג'ושוע צ'פטגיי סיים במקום השני עם 1:02:09 שעות ושלישי דורג זוהיר טלבי המרוקני עם 1:02:18 שעות.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Maru Teferi (@maru_teferi)

טפרי בן ה-30 הוא שיאן ישראל בחצי מרתון בצוותא עם טדסה גטהון, כששיאו עומד על 1:00.52 שעות, אולם כאמור, תנאי המסלול לא אפשרו למרבית הרצים להתקרב לשיאם. שיא אחד שכן נשבר הוא שיא המסלול לנשים, אותו שברה הלן אובירי הקנייתית, סגנית האלופה האולימפית ב-5,000 מטר, שחצתה את קו הסיום אחרי 1:07.51 שעות, זמן שאולי רחוק שלוש דקות וחצי משיאה האישי, אך הוא המהיר ביותר שהושג במרוץ זה.

בסיום המרוץ כתב טפרי בעמוד האינסטגרם שלו: "חצי מרתון ניו יורק היה מאתגר עבורי, המסלול/המזג האוויר. נלמד מהניסיון הזה כדי להגיע מוכנים לתחרויות כאלה בעתיד. תודה רבה לכולם על העידוד והתמיכה". בהמשך השנה, ירוץ הישראלי את ריצת המרתון באליפות העולם בבודפשט, כאשר כזכור הוא כבר השיג גם את הקריטריון האולימפי לפריז.

המאמנת של טפרי אזאוונט טקה סיפרה לשוונג לאחר המרוץ: "אני גאה במארו, בנחישות ובכוח הרצון שלו. הוא הגיע בכושר טוב לתחרות, המסלול ומזג האוויר היו מאתגרים. ממשיכים קדימה למטרות הבאות ונמשיך לעשות את המקסימום כדי לכבוש את היעדים".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג