בסוף השבוע: מזג אוויר נהדר לפעילות גופנית בחוץ

אחרי כמה ימים של גשם, השמש תצא במלוא תפארתה בשישי ובשבת, במה שעתידה להיות הזדמנות מושלמת בסוף דצמבר לרצים, לרוכבים ואפילו לשחיינים. התחזית המלאה של סיגל גפני בפנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
השמש יוצאת | צילום: shutterstock

בדרך כלל בסוף דצמבר מתאמני ענפי הסיבולת מרפרשים בחשש את אפליקציות ואתרי תחזית מזג האוויר לפני סוף השבוע. הרי ימי הגשם מתחילים להתרבות וגם הקור כבר שורה במרבית חלקי הארץ בבקרים, כך שרבים נאלצים לוותר על הריצה או הרכיבה בחוץ ולהסתפק בטריינר או מסילה.

לכתבות נוספות בנושא:
מחקר: האם חיוך במהלך הריצה יכול להפוך אותנו לרצים טובים יותר?
תכנית אימונים למרתון למתקדמים: כך תרדו מגבול 4 השעות
מסנפירים עד שנורקל: מה כדאי להכניס לשק הציוד באימון השחייה?

אלא שבסוף השבוע הקרוב, לפחות מזג האוויר מעט מחייך אלינו, כאשר הגשם עזב אותנו לחלוטין לעת עתה, השמש צפויה לצאת במלוא תפארתה ואפילו הרוחות לא צפויות להיות חזקות מדי ברוב חלקי הארץ. המסקנה – מזג אוויר מושלם לאימון בחוץ (תוך שמירה על הביטחון והקפדה על הוראת פיקוד העורף כמובן).

רצים בחוץ? | צילום: צלמי שוונג

לפניכם התחזית המלאה של חזאית קשת 12 סיגל גפני:
אחרי מערכת הגשם האחרונה שהייתה משמעותית מבחינת כמויות גשמים, בעיקר באזור הצפון, אנחנו נכנסים לרצף של ימים ללא משקעים. עם סביבה בצבעי ירוק עז, שלל פריחות שאופייניות לימים של גשם, ועם מזג אוויר נוח שמצפה לנו, מומלץ לחוות את הטבע מקרוב באזורים המותרים ותוך הקפדה על כללי פיקוד העורף.

אנחנו לקראת סוף שבוע של מזג אוויר יציב, בלי גשם, עם מעט עננים ועם ראות טובה.
הטמפרטורות כמעט ללא שינוי ואפילו מעט גבוהות מהרגיל לתקופה.

אלו הטמפרטורות שילוו אותנו בשעה 8:00 בבוקר ביום שישי:
טבריה: 14 מעלות
חיפה: 15 מעלות
תל אביב: 15 מעלות
ירושלים: 11 מעלות
באר שבע: 16 מעלות
אילת: 17 מעלות

חשוב לקחת בחשבון את הרוחות המזרחיות הערות שינשבו באזור הצפון, בעיקר בשעות הבוקר.
בשאר האזורים הרוח תהיה קלה עד מתונה.

בשבת, צפוי מזג אוויר דומה, ובינתיים, לפחות עד תחילת השנה האזרחית החדשה, אין סימנים של חורף.

צילום: Shutterstock

ומה עם השחיינים?
כידוע, אחרי ימים של גשם לרוב החופים בים התיכון אסורים לרחצה, וכך היה גם במערכת הגשם הנוכחית. אלא שלמחת השחיינים הוציא היום (חמישי) משרד הבריאות הודעה לפיה: "בעקבות הפסקת הזרמת הביוב וקבלת תוצאות בקטריאליות תקינות בבדיקות מי הים, משרד הבריאות מודיע לציבור על הסרת אזהרת הרחצה בחופי תל אביב, בת ים והרצליה".

שימו לב כי עדיין ישנם מספר חופים בחיפה שהתוצאות הבקטריאליות בהן אינן תקינות ומומלץ בכל מקרה לבדוק באתר משרד הבריאות את המצב העדכני לפני שיוצאים לשחות.

למעוניינים – טמפרטורת המים בחופי הים התיכון היא כ-21 מעלות, טמפרטורה בה מומלץ לשחות בדרך כלל עם חליפה. גובה הגלים הצפוי הוא עד 30 ס"מ, כך שמדובר בים נוח יסית. גם בחופי הכינרת הטמפרטורה דומה (כחצי מעלה מתחת), ובחופי אילת בשעות הבוקר המוקדמות המים מעט קרים יותר, אך לאחר מכן מתחממות גם הן לאזור 21.5 מעלות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג