במסלול של משחה תנינים: אתגרית העוטף וחברים שחו למען השבת החטופים

המשחה במעגן מיכאל בוטל בשל המלחמה, אך שחיינים של קבוצת הטריאתלון מהעוטף וקבוצות נוספות לא ויתרו עליו ושחו עם תמונות החטופים. עינב ורד מספרת על האירוע, הניסיון לשמור על שגרה וגם היעד הבא: "רוצים לעשות את המלא בישראמן"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
השחיינים והשחייניות למען החטופים | צילום: עופרי גילת

ביום שישי האחרון היה אמור להיערך בחוף מעגן מיכאל "משחה תנינים" המסורתי לזכרם של נירי ועמירם ורד, כחלק מליגת המים הפתוחים של שוונג (Shvoong Aquatic League). בשל המלחמה, כמו כל האירועים בחודש האחרון גם המשחה בוטל, אולם במקומו נערך אירוע שחייה מרגש במיוחד, כאשר מעל 100 שחייניות ושחיינים, בהם 25 חברי וחברות קבוצת הטריאתלון "אתגרית העוטף", יצאו לשחייה משותפת בים למען החטופים, במסלול בו היה אמור להיערך המשחה.

עינב ורד, ביתם של נירי ועמירם ז"ל, יחד עם מאמן אתגרית יוסף למדן, יזמו את השחייה המשותפת. עינב סיפרה לשוונג על היוזמה: "המציאות כיום היא שכל חברי הקבוצה מפוזרים בארץ, אז אנחנו משתדלים לעשות מפגש פיזי לפחות פעם בשבוע. האימון הזה הוא אימון שמחבר את הקבוצה, והשבוע הזמנו אנשים לבוא, להיות איתנו ולחזק. הגיעו חברי קבוצה שנמצאים כיום באילת, בים המלח ומעוד מקומות. באו חברים מקבוצות אחרות לחזק, זה היה מאוד מרגש, מאקוותיקים, אס"א רופין, מעגן מיכאל, קבוצות מים פתוחים. זה היהמאוד מרגש ומאוד משמעותי".

על הפעילות למען החטופים: "החלטנו לשחות עבור השחרור של החטופים. בבוקר כל אחד קיבל תמונה של אחד החטופים ועשינו תמונה משותפת. כל אחד יצא עם השם לשחייה והיה בזה משהו סמלי, בעצם כשאנחנו חוזרים לחוף להביע את הרצון להחזיר אותם לחוף מבטחים. אחר כך היה לנו מפגש של כל הקבוצה, לספר קצת מה עובר על כל אחד בימים האלה. זה היה מאוד משמעותי. המוטו של הקבוצה תמיד היה 'ספורט בשביל החיים', ואני חושבת שכל מי שבקבוצה מרגיש את זה היום מאוד".

איך שומרים על מסגרת של קבוצה כשכל אחד במקום אחר: "יוסף מאוד עסוק בלייצר מרחבים שכל הקבוצה תבוא להתאמן. לאחרונה אנשים קנו עבורנו טריינרים ואופניים אז הצלחנו לעשות רכיבה משותפת מרחוק. גם בקבוצה המשותפת שלנו בווטסאפ כל אחד בקבוצה מעלה כמה הוא רץ או רכב כדי לייצר תחושה של יחד. אנשים מעידים שהספורט הוא ממש בשביל לחיות בימים האלה. צריך להבין שאנשים יצאו מהעוטף בעצם בלי שום ציוד, אז תורמים לנו וזה מבורך".

חלק מהפעילות למען החטופים | צילום: עינב ורד

"מנטלית זה מאוד קשה. הקבוצה היא קבוצה מאוד פעילה, אנשים שכל בוקר מתראים לפני יום עבודה ביחד, וגם בסוף יום וכמובן בשבתות. קבוצה מאוד חזקה חברתית, שהייתה מרימה הרבה מאוד פעילויות עבור האוכלוסייה בעוטף, מרוץ עם הספיישל אולימפיקס, אולטרה מרתון… חברי הקבוצה הם אנשים משמעותיים מאוד בקהילות שלהם וגם היום הם כמו משפחה, מרימים אחד את השני ויוסף, שפונה ממפלסים, הוא כמו חוט שני. הוא ממש רואה את זה כשליחות, מגיע לכל מקום לאנשים שאיבדו, מחזק אותם".

המבט קדימה: "המשחה היה יום אחרי שפורסם שהישראמן נדחה ל-1 במרץ. דיברנו בינינו והייתה במשחה הזה אפילו אמירה שלנו – בואו נעשה את המלא בישראמן כמטרה ומשהו לקום בשבילו בבוקר. אני מתכוונת לעשות את המלא. זה ברור לכולם שאת זה ממשיכים, שלא נותנים לזה להיעצר".

השחיינים והשחייניות למען החטופים | צילום: עופרי גילת



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג