בלב העיר, עם מדרגות ואבנים מרוצפות: המסלול לטריאתלון האולימפי בפריז נחשף

מארגני פריז 2024 חשפו את המסלול שיעברו הטריאתלטיות והטריאתלטים בקיץ הבא, ויכלול לראשונה 32 מדרגות ביציאה מהשחייה אל הרכיבה, מסלול אופניים איטי יחסית עם אבנים שידרשו טכניקה גבוהה, ומעבר בכל האתרים המרכזיים של העיר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
זינוק לטריאתלון | צילום: shutterstock

אמנם נותרו עד 452 יום עד ליריית הפתיחה של המשחקים האולימפיים בפריז בקיץ הבא, אולם כבר כעת מפרסמים המארגנים את המסלול של תחרויות הטריאתלון האולימפי והפראלימפי, שנראה כי יהיה אטרקטיבי במיוחד ויעבור ממש במרכז העיר המארחת.

הזינוק יהיה על מזח צף מתחת לגשר אלכסנדר ה-3 בנהר הסן. מדובר בגשר המחבר את הרובע השמיני של פריז (אזור שאנז אליזה) עם הרובע השביעי (אזור מגדל אייפל והאינווליד). אחרי 1.5 ק"מ של שחייה, שיורכבו מהקפה אחת של 910 מטר והקפה שנייה של 590 מטר, הטריאתלטים יגיעו לאיזור ההחלפה שימוקם על הגשר עצמו, אחרי שייאלצו לטפס 32 מדרגות, לראשונה בתולדות המשחקים האולימפיים.

לאחר ההחלפה הם ייצאו ל-40 ק"מ של רכיבה, שיורכבו משבע הקפות קטנות יחסית של 5.715 ק"מ. הטריאתלטים ייצאו משדרות וינסטון צ'רצ'יל, יעברו ליד הגלריה הלאומית, ימשיכו ברכיבה בשאנז אליזה ובשדרות מונטיין, יחצו את הסן בגשר האינווליד וימשיכו בשדרות סן ז'רמן, עד שיחזרו לגדת הסן לנקודת ההחלפה השנייה.

יש לציין, כי מסלול הרכיבה יכלול גם אבנים מרוצפות, כך שהוא צפוי להיות איטי יותר וגם ידרוש טכניקה גבוהה ואולי אף יגבה "קורבנות" כפי שאנו רגילים לראות בעיקר במרוצי האופניים הגדולים. לאחר הרכיבה יעברו הטריאתלטים לריצה של 10 ק"מ בארבע הקפות של 2.5 ק"מ כל אחת, כשנקודת הסיום תהיה גם היא בגשר אלכסנדר ה-3, שם יציע של כ-1,000 צופים יחכה למנצחים.

התחרויות האישיות בטריאתלון ייערכו ב-30-31 ביולי ויוזנקו בשעה 8:00 בבוקר לפי שעון פריז. 55 טריאתלטים ו-55 טריאתלטיות יעפילו למשחקים, וינסו להיכנס לנעליים של האלוף והאלופה המכהנים, קריסטיאן בלומנפלט ופלורה דאפי. מי שכבר כעת נראה בדרך הבטוחה להיות הנציג הישראלי שם הוא אלוף ישראל הטרי שחר שגיב, כשכמובן התקווה היא לנציגות נוספת, כפי שהיה בטוקיו. ב-18 באוגוסט, תיערך תחרות המבחן על המסלול, בה גם שגיב עתיד להשתתף, כתחרות מטרה שלו העונה.

שחר שגיב מנצח ב-TRI כנרת | צילום: גיא דר

הנשיא של פריז 2024, טוני אסטנגה, סיפר: "בפריז 2024 אנחנו רוצים להגדיל את אירועי הטריאתלון, אשר היה ספורט פופולרי מהרגע הראשון בו נכנס לתכנית המשחקים בסידני 2000. לכן, הקדשנו תשומת לב מיוחדת לבניית המסלול האולימפי והפראלימפי, אשר יהיו שניהם מרהיבים, בלב העיר, למרגלות כמה מהאתרים היפים ביותר של פריז".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג