בחירות לאיגוד הטריאתלון: מי יחלץ את האיגוד מהמים העמוקים בו הוא נמצא?

אבישי פריז וישראל לוינסון, שני המועמדים לתפקיד יו"ר הנהלת איגוד הטריאתלון בבחירות שייערכו בסוף השבוע, מבטיחים לבוחרים כי הם אלה שיוציאו את הארגון מהמשבר העמוק שבו הוא שרוי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ישראל לוינסון (מימין) ואבישי | צילום: באדיבות המצולמים

איגוד הטריאתלון נמצא היום על פרשת דרכים שתגיעה לשיאה בסוף השבוע הקרוב, עם קיומן של בחירות לתפקיד יושב הראש. לקו הגמר הגיעו שניים, ואבישי פריז וישראל (איסי) לוינסון, שירצו כל אחד להוציא את הענף מהמים העמוקים שאליהם שקע ולזנק איתו קדימה לעבר עתיד טוב ובהיר יותר.

ישראל (איסי) לוינסון

"האיגוד נקלע לפני כמה חודשים למשבר עם התפטרותם מהוועד המנהל של היו"ר מיכאל זיו, הגזבר ויו"ר ועדת התחרויות", מספר לוינסון, 59, חבר הנהלת האיגוד ויו"ר הוועדה המקצועית, "והתקבלה החלטה להקדים את הבחירות לתפקיד היו"ר כדי שתהיה לנו הנהלה נבחרת ומתפקדת. בזמן הזה הסכמתי לקחת את עצמי בתמיכת ההנהלה את התפקיד עד לבחירות. הכאוס שהאיגוד נקלע אליו הוא מאי איוש התפקידים האלה, לצד שינויים שהיו גם בצוות המשרד".

"אני מגיע מהמקום של לעשות דברים טוב ובזה אני משקיע זמן רב", ישראל לוינסון | צילום: באדיבות המצולם

לוינסון, אב לשלושה ילדים, נחשף לראשונה לעולם הטריאתלון דרך בנו רון שהיה חבר נבחרת ישראל בעבר. הוא ואשתו איריס ליוו אותו כילד, כנער, כחלק מהאקדמיה למצוינות בספורט במכון וינגייט וגם כבוגר. ושם גם נדבק בלוינסון עצמו החיידק של הטריאתלון.

מה הסיבה שבגינה היית רוצה שאנשים יצביעו עבורך בבחירות לתפקיד יו"ר איגוד הטריאתלון?
"אני רוצה שיבחנו את צעדיי ב-15 השנים האחרונות שבהן אני מלווה את האיגוד. מה שמנחה אותי מעל הכל זו היושרה, לנהל את הספורט בצורה תקינה למען החברים, הספורטאים והענף כולו. אין לי אינטרס אחר. אני לא מנהל קבוצה, לא מאמן וכל התפקיד הוא בהתנדבות. אני מגיע מהמקום של לעשות דברים טוב ובזה אני משקיע זמן רב".
אחד הנושאים שדורשים שינוי לדברי לוינסון הן התחרויות, שצריכות להיות מותאמות ראשית כל לצרכים של המאמנים והקבוצות בכל הקשור למועד ולמרחקים השונים.

"הענף מחולק", מפרט לוינסון, "יש ילדים ונוער שלהם צרכים מסוימים, יש לנו קבוצות גיל של ספורטאים חובבנים שרוצים להתחרות במקצי הספרינט, האולימפי והמרחקים הארוכים מה שאין לו היום מענה באיגוד. אם אבחר נקים ועדה מקצועית למרחק הארוך, מתוך המחשבה שהאיגוד יהיה בית לכל הענף. כמובן שנצטרך לעבוד כך שהתחרויות יהיו גם מקצועיות, בטיחותיות ואיכותיות יותר, הכל תוך שיתוף פעולה עם המאמנים והקבוצות. צריך לזכור שהאיגוד משרת גם את הספורט החובבני וגם את המקצועני, וככזה חשוב שניתן את כל התמיכה לספורטאים ההישגיים שמגיעים לאליפויות השונות וגם לאולימפיאדה. המטרה היא להיות הבית של כולם".

אבישי פריז

והיום איגוד הטריאתלון רחוק מלשמש כבית של כולם, לפחות לדברי אבישי פריז שמתמודד על תפקיד היו"ר מול לוינסון. פריז, 40, הוא מנכ"ל חברת רונלייט, היבואנית של מוצרי צריכה רבים ובהם גם שעוני גרמין. "הגיעו אליי פנויות ממאמנים ומספורטאים רבים שאני בקשר איתם, שתיארו לי את המצב העגום שבו נמצא היום האיגוד", מפרט פריז, "חוסר ניהול, חוסר משילות, בלגן ובעיקר קרע מול הקבוצות, המאמנים והספורטאים. ביקשו שאבוא לעזור, לאחד ולנהל".

"אני אביא לנגישות, גמישות, שקיפות ואחידות. כל מה שלא קיים היום באיגוד", אבישי פריז | צילום: באדיבות המצולם

"כאחד שניהל בעבר גם סטראט-אפ", ממשיך פריז, "רצו שאגיע לבנות כמנהל איגוד וארגון עם שיטות ניהול טוב יותר, להביא מנכ"ל או מנכ"לית בכירים שיתעסקו בעשייה ולהתוות דרך ואסטרטגיה, וגם לראות את הקבוצות ואת המאמנים ואת טובת הענף".

אתה לא רואה כאן ניגוד עניינים עם תפקידך כמנכ"ל רונלייט שמחזיקה במותג גרמין, נותן חסות לתחרויות של האיגוד, ועם האפשרות שתיבחר להיות יו"ר איגוד הטריאתלון?
"אם מחר יגיע נותן חסות שיהיה מוכן לשים יותר כסף אז באהבה. אני משרת את האיגוד ואת הענף. בסופו של דבר כל מי שרץ ומתמודד לתפקיד כלשהו באיגוד, יו"ר או חבר הנהלה, יש לו זיקה כלשהי לתחום הטריאתלון. במידה ואבחר אהיה אחד מתוך תשעה לצד שמונה חברי הנהלה, ואני לא מפחד מתחרויות. גם באירועים האחרונים עזרתי לאיגוד להביא מתחרים לגרמין שייתנו תקציב, כי בסופו של דבר אם תהיה חברה שתיתן הצעה גבוהה יותר אף אחד לא יוכל לבלום אותה. אין פה ניגוד אינטרסים, אלא אפשרות למקסם ולהביא יותר כסף וחסויות לאיגוד".

מה המסר שאתה מביא לאיגוד ואיתו אנשים יצביעו עבורך בבחירות?
"נגישות, גמישות, שקיפות ואחידות. כל מה שלא קיים היום. לאחד את השורות ולגרום לאיגוד להיות נגיש לכל גזרות הטריאתלון. הענף השתנה בעשור האחרון, יותר רוצים לבחור במרחק הארוך, יש יותר קבוצות גיל ואין מענה למי שעושה טריאתלון בישראל וכתוצאה יש פחות ופחות עניין באיגוד. המטרה היא לבוא ולחבק את כל מי שמתחרה בטריאתלון בישראל מקבוצות הילדים, הנוער, הספורטאים המקצועיים והאולימפיים, קבוצות הגיל והמרחק הארוך שהאיגוד לא נוגע בו היום".

מה עוד נמצא מבחינתך על סדר היום של האיגוד במידה ותיבחר?
"יש נקודות יותר דחופות כמו בחירת מאמן לאומי חדש במקום מי שמסיים את תפקידו בימים אלה, למנות מנכ"ל חדש ואז להתחיל לפתח תוכניות ולעשות תיעדוף. ולא לשכוח שיש גם אולימפיאדה. אקדמיית הספורט במצב לא הכי אידיאלי וכך גם כל נושא התחרויות. נתייעץ עם חברי ההנהלה שייבחרו, נבין מה יותר דחוף ונתחיל לתקוף".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • קנדי קראש הגיב:

    אין ניגוד אינטרסים….פחחחחחח
    כאילו שאם הוא יהיה ראש האיגוד הוא ממש יתאמץ למצוא ספונסרים. די נו… ספונסר זה ספונסר ויושב ראש הוא יושב ראש

    1. טריאתלט הגיב:

      אם הוא ייבחר ליור או להנהלה זה עוד יכול לגרום לביטול האישור ניהול תקין של האיגוד.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג