בוקר קסום במשחה תנינים הרפתקת האיים 2016

משחה תנינים הרפתקת האיים מבצר את מעמדו כמשחה הנוף הטבעי המוביל בישראל. בערב חג סוכות, אירח חוץ מעגן מיכאל את המשחה הימי הגדול ביותר לחופי הים התיכון וכ-1000 שחיינים הצביעו ברגליים וניהנו עד הראש
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכאורה היה זה עוד בוקר ערב חג, אך את המשכימים והמקדימים להגיע למשחה התנינים – הרפתקת האיים הרביעי במספר קיבל מראה טבע בראשיתי. הלילה עדיין כיסה את חוף מעגן מיכאל כמו שמיכה מאווררת ומחוררת באור ירח מלא וכוכבים.

84218-9

הלילה עדיין כיסה את חוף מעגן מיכאל כמו שמיכה מאווררת | צילום: אמנון סלעי

עוד כתבות בנושא
משחה תנינים 2016 – תוצאות המנצחים ותמונות נבחרות
תמונות נבחרות מהמשחה בפייסבוק שוונג
לתוצאות האישיות שלכם מהמשחה

האוויר דמם. כפות עצי הדקל שנמתחו ברוח החזקה רק חצי יממה קודם לכן, נותרו שמוטות. עלה לא זז. האוויר עקץ בצינה בעוד שמי הים שמרו על חמימות. קבוצות הטריאתלון והריצה כבר החלו לעשות את דרכן בריצות חימום על הדרכים השקטות. תכונת העשייה הספורטיבית, החלה. מעל האיים ירח עגול ומלא השתלט על השמיים, כאילו נאבק בשאיפת השמש לעלות. אבל הזמן עשה את שלו. אשמורת ראשונה הפציעה מעל רכס הכרמל, להקות של ציפורים החלו לעוף למשימות ומסלולי יומן, השמש דחקה בירח, והחוף החל מתמלא בצלילי עשייה ובשחיינים.

m__n6778

מאות שחיינים ושחייניות ממתינים לזינוק | צילום: מארק נומדר

היה זה המשחה הגדול ביותר אי פעם בים התיכון לחופי ישראל. כ-1,000 שחיינים ועוד מאות מלווים החלו למתוח שרירים, ולחמם מנועים בזמן שצוותי הים, הסירות והקיאקים פרסו את המצופים במתווה ההיקפי סביב ארבעת האיים המסמנים את מוצאו של נחל התנינים לים.

84218-5

השחיין האולימפי גרשון שפע (משמאל) | צילום: מארק נומדר

תדריך קצר ובדיוק בשעה 7:10 יצא לדרך הזינוק הראשון למקצה הארוך טרק ימי של 4.5 ק"מ. שלוש הקפות סביב ארבעת האיים. עשר דקות אחר כך, יצא לדרכו המקצה הקצר למרחק 1.5 ק"מ. במקצה הארוך, נתן דניאל קציר מ-EasySwim את הטון מלפנים, ומאחוריו ניר כהנא ממכבי חיפה. טל סנונית הוותיק מקבוצת אקוותיקים, שמשתבח כמו יין עם חלוף הזמן, הוביל מהמקום השלישי דבוקה מעניינת שכללה את בן אנוש (משחייני ישראל-קפריסין), את גל נבו וקרן זיבנר האולימפיים מהמשחקים האולימפיים בריו, ואת ארי לימור מהאקדמיה למים. בין הנשים בלטה איילת נגלי מעולם המים שהחזיקה קצב מצוין, מעט לפני עדינה פאור החזקה תמיד.

84218-2

המאמן גלעד קובו (משמאל) | צילום: מארק נומדר

במקצה הקצר, הספרינטר בסגנון הגב, גיא ברנע (פעמיים שחיין גמר באליפויות עולם בשחייה), הצטרף לדבוקה קטנה של שחיינים צעירים, והקצב החל להתחמם. בחלוף כ-24 דקות, ראשוני המקצה הקצר כבר פרצו מהמים לחוף, ואחריהם מאות השחיינים שהשלימו הקפת שחייה אחת, עם נוכחות בולטת של הקבוצה האתגרית עוטף עזה. אפילו פרשן השחייה האולימפי הוותיק, הד"ר בוקי צ'יש, הגיעו לטבול במימי התנינים. באותו זמן, המקצה הבינוני למרחק 3 ק"מ החל מתחמם על החוף, שיניים נוגסות ברסן, מוכן לתנועה.

החוף החל מתמלא בצלילי עשייה ובשחיינים | צילום: מארק נומדר

תדריך קצר, ובשעה 8:00 בדיוק המקצה למרחק הבינוני יצא לדרך. שוב היו זה אחד הצעירים בני העשרה, עילי אמירי, מהפועל עמק חפר שנתן את הטון מלפנים. אחריו הצטופף תמהיל מרתק של שחיינים ותיקים וצעירים, עם פרצופים מוכרים מקבוצות עולם המים, עירוני הוד השרון, אקוותיקים, קבוצת H2O+. נוכחות יפה מאד נרשמה גם לקבוצות הטריאתלון החזקות של Zone3, Trihard, טרי מעגן מיכאל, חבורת ה-טריאתלTים הצעירה, Elite-IL, Nitro, ועוד.

84218-4

השחיין האולימפי ערן גרומי | צילום: מארק נומדר

בשעה 8:45, עם ליווי מאסיבי של שחיינים והורים שכבר סיימו, הוזנק המקצה העממי למרחק 700 מ'. עשרות שחיינים חדשים לים, וילדים מקשת של גילאים הורידו ראש, חצו את הגלים והחלו להתקדם לעבר האיים במיצג מרשים של התמסרות לים.

untitled-5680-2

צילום: מארק נומדר

חוף הסיום אירח חגיגה וודסטוקית מתמשכת של מוסיקה, שתייה, מאפים וצבעים ואלפי טפיחות על שכם. שבעה שחיינים בוגרי אולימפיאדות, ועוד חמישה בוגרי אליפויות עולם מעולמות המים הפתוחים, הכדורמים והאיירונמן באו לשחות וליהנות עם אלף המשתתפים בחגיגה מושלמת של טבע, ים ושחייה.

התחנה הבאה בליגת זוגס – משחה פורט2פורט ב-28.10 בתל אביב – להרשמה היכנסו

חברת שוונג היא שותפה ומפיקה של משחה התנינים הרפתקת האיים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג