בדרך ל-TRI כנרת || על ספורט, משפחה ומה שביניהם

השבוע בבלוג לקראת טריאתלון הכנרת, אסתר ויאיר קליינמן על המשפחתיות של הספורט הזה ומשתפים ואיך גורמים גם לילדים להרגיש שותפים ואפילו לדחוף את ההורים קדימה. וגם: טיפים לשחייה בכינרת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
משפחת קליינמן על הפודיום בישראמן | צילום: פרטי

השבוע ציינו את יום המשפחה, ועבורנו זו הזדמנות לדבר בבלוג שלנו לקראת TRI כנרת על ספורט, משפחה ומה שביניהם. אדם הופך להיות הממוצע של חמשת האנשים הקרובים אליו, מה שספגנו בבית הופך להיות חלק מהDNA שלנו, ולכן מי שרוצה שבני ביתו יהיו פעילים ויעשו ספורט, כדאי שיתחיל לזוז.

אבל, החיים מעט יותר מורכבים ולפעמים צריך ללכת בין הטיפות כדי למצוא את הדרך. בהקשר הזה אני נזכרת בתחילת דרכו הספורטיבית של הבכור שלנו נבו. מגיל אפס באמבטיה לא היה קשה לפספס את האהבה שלו למים.
כהורים צעירים היה ברור לנו שצריך ללמד אותו לשחות, די מהר הבנו שעם כל הניסיון ומאות הילדים והמבוגרים שלימדנו לשחות, את הבן שלנו מישהו אחר יצטרך ללמד, כי אין מצב שזה הופך למאבק, במיוחד לא משהו שאמור להיות כיף. זה היה שיעור לחיים. לפעמים כשרוצים שמשהו יקרה, צריך לדעת לפנות את הבמה. לימים הוא הפך לאחד השחיינים המוכשרים בארץ. הזכרנו בפרק הקודם שהוא יצא מהמים שני בישראמן למרות שהוא כבר לא מתאמן בשחייה.

נבו קליינמן | צילום: רונית שקד

בחזרה ליום המשפחה. כהורים, לא תמיד אנחנו יכולים לגרום לדברים לקרות כמו שהיינו רוצים, אבל אנחנו יכולים לתת קריאת כיוון בדוגמא אישית. משהו יחלחל. גם ילדים שמסרבים להיות פעילים, אבל רואים את ההורים שלהם עושים פעילות גופנית באופן קבוע, מבינים את החשיבות.

איך זה שכל הילדים שלכם עושים ספורט?! יכולתי להתעשר אם הייתי גובה שקל על כל פעם ששואלים אותי את השאלה הזו. התשובה שלי היא שזה כיף. כדי להתמיד במשהו חייבים ליהנות ממנו. זה גם העיקרון שמנחה אותנו בקבוצות שאנחנו מאמנים ובאופן כללי כשמתאמנים חדשים מתחילים אצלנו תהליך, אנחנו מזכירים להם שהאימונים חייבים להיות קלים ונעימים.

אם סובלים לא מתמידים. איך הופכים את זה לכיף? זה כמובן לא מתאים לכולם, אבל לפחות אצלנו בבית אנחנו משתדלים להפוך כל אירוע ספורטיבי לחוויה. גם כשהתאמנו לתחרויות איש ברזל הילדים תמיד היו חלק. לא רק חלק מהפסטיבל בתחרות עצמה, שם זו לא חכמה, אלא חלק באופן יום יומי. הם רוכבים לצידנו בריצות, מצלמים אותנו, מוזמנים ללוות אותנו באימונים, ולא פחות חשוב, אנחנו משתפים אותם בחוויות, בקשיים, ומבקשים מהם עידוד ועזרה.

משפחת קליינמן ביחד בסיום הישראמן | צילום: צלמי שוונג

הם מרגישים משמעותיים בהצלחה שלנו וזה הרי מה שכל אחד רוצה, להרגיש חשוב ומשמעותי. היום הגענו למצב שהילדים לוחצים עלי להתאמן יותר ברצינות, כי הם מבינים איזו חווייה מרוממת זו ההזדמנות לעודד את אמא.

TRI כנרת מתקרב. נבו, שמתאמן בקיאקים והכנרת היא ביתו נותן לנו דיווחים יומיים על מצב המים, הטמפרטורה שכרגע עומדת על 17-16 מעלות, משטר הרוחות וכל מה שחשוב לדעת לקראת השחייה.

מי שהשתתף בטריאתלון הכנרת בפעם האחרונה ב-2021, יוכל להתפעל כעת מהשדרוג של חוף צמח, ולהיזכר בריצה הארוכה בעליה עד לשטח ההחלפה מעבר לכביש בחנייה של בית בנדל (השנה ההחלפות יהיו בבית גבריאל). היום לשמחתנו, הכנרת כמעט מלאה וזו הזדמנות לעודד את מצב הרוח הלאומי.

הכנרת השבוע | צילום: אסף גרינוולד

השחייה בכנרת יכולה להפתיע. בשעות הבוקר בדרך כלל רגוע, אבל עלולים להיות זרמים בלתי צפויים שיכולים להקשות ורוחות מזרחיות שיכולות לגרום לגלים שנכנסים לפה כשאנחנו מנסים לנשום. דווקא בגלל זה, חשוב באימונים לתרגל מבט לפנים כל כמה תנועות, ונשימה משני הצדדים, למקרה שיהיה קשה לנשום לצד שרגילים.

נקודה נוספת שכדאי לזכור היא שגם שחייני הים המנוסים לא תמיד אוהבים את העכירות במים. במיוחד בזינוקים המוקדמים, המים חשוכים. כדאי לקחת בחשבון שאם אתם מתכננים לתפוס רגלים תצטרכו לעשות זאת על עיוור. המים המתוקים הם לא ממש לטובת מי שהציפה שלו לא הכי הכי, אך כיון שהתחרות באפריל רוב הסיכוי שהמים יהיו בטמפרטורה של 23-22 מעלות, מספיק קר בשביל חליפות שחיה. בכל מקרה כדאי מאוד לעשות חימום איכותי לפני הכניסה למים. אפשר להתנחם בעובדה שבתחרות הזאת לא יהיו חול ומלח שיפריעו לכם ולקוות שמזג האוויר יהיה לטובתנו.

בחזרה לנבו שמתאמן לקראת השגת הקריטריון לאליפות העולם לנוער בקיאקים. הוא טרם החליט אם בתחרות הזו הוא שוחה בשלשה או מאבטח את השחיינים בקיאק. מה שבטוח, הוא יהיה שם במים ויעלה לכולנו את המורל.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג