בדרך ל-TRI כנרת || בין הדואטלון לילדים למחשבות על ייצוג נשי בענף

השבוע בבלוג לקראת טריאתלון הכנרת, אסתר ויאיר קליינמן חולקים תובנות מרצף תחרויות בהן השתתפו ילדיהם בפורים, והצביטה בלב איתה יצאו, מכמות הנשים שהשתתפו ובכלל לוקחות חלק בענפי הסבולת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רוני קליינמן בדואטלון מודיעין | צילום: מיטל בוגנים

יום רודף יום, חגים, אירועים והמון אקשן, ואנחנו ממשיכים לעדכן אתכם בדרך המשפחתית שלנו ל-TRI כנרת. בסוף השבוע האחרון התקיימה תחרות אהב"ה – אליפות הארץ בקיאקים בעמק הירדן, מה שהוביל אותנו לבלות בכנרת. נבו בכורנו, עשה תחרות מצוינת עם שבירת שיאים אישיים למרות הרוחות העזות שהקשו מאוד. וזו הזדמנות לציין כי לראשונה השתתפו בתחרות גם חותרי סאפ. דבר שאותנו משמח מאוד. נקווה שזו יריית הפתיחה להגדיל את איגוד הקיאקים, כמו בכל מקום אחר בעולם ולאגד את כל ענפי החתירה – כלומר כל הענפים בהם משתמשים במשוט.

אין כמו הכנרת בעונה הזו. מזג האוויר מושלם, והכנרת שקטה ורגועה. המים קרים מאוד, 16 מעלות, לא משהו שמנע מהילדים שלנו לקפוץ למים… זו הייתה גם הזדמנות עבורי להשכים קום, ולהקיף את הכנרת ברכיבה. הכביש היה שקט ושמחתי על המסלול הנהדר, על הכביש ששופץ כמעט כולו, ואיפשר רכיבה חלקה ומהנה. למסלול הרכיבה בטריאתלון הכנרת עוד נקדיש פרק נפרד.

לטורים הקודמים בבלוג של אסתר ויאיר קליינמן:
הכירו את המשפחה הכי טריאתלטית בעמק
על ספורט, משפחה, ומה שביניהם

נחזור לאירועי הפורים שהעסיקו אותנו, כמו את כל הורי ישראל. חג פורים הפך לחג של ממתקים. מצוות משלוח מנות איש לרעהו – להבנתי מנהג שהחל ב"בואו נבשל ארוחה טעימה ומזינה ובמקום לאכול אותה, נשלח אותה לשכנים, בתמורה נקבל את מה שהם החליטו להכין עבורנו". מנהג יפה שמכניס את אלמנט ההפתעה ואי הוודאות, מקליל את האווירה וגורם לנו לא לקחת את עצמינו יותר מידי ברצינות. מכאן ועד שבוע שלם בו הילדים צריכים להכין כל יום הפקות לגמד והענק – בדמות פחמימות וסוכרים, הכנת משלוחי מנות אין סופיים לחברים בכיתה, בתנועת הנוער ולשכנים, איסוף חבילות ממתקים לחיילים, למורות , מדריכים, חולים וכל מי שזקוק לנחמה.

דואטלון מודיעין | צילום: מיטל בוגנים

רגע, עוד לא סיימנו, יש שוק פורים, בו אפשר לזכות ב…נכון, צדקתם – עוד ממתקים, שלא יחסר חלילה. ההפקה לא יכולה להיות ראויה בלי דוכן שערות סבתא, פופקורן וקצת מזון מהיר למי שעוד נותר רעב. והשיא הוא מסיבת האלכוהול, חסרת המעצורים, זו ממש מצווה לשתות לשוכרה, ואנחנו כידוע עם שאוהב להחמיר בכל הנוגע לצריכת מזון מוגזמת. ניתן להבין מדבריי את היחסים המורכבים שיש לי עם החג הזה, למרות ואולי בגלל הקשר האישי שלי לתאריך. (רמז- קוראים לי בשם המלכה)

נחזור לענייננו – הילדים שמעו שבפורים מתקיים דואתלון שטח חדש במודיעין. תחרות ראשונה בעונת הטריאתלון הנוכחית. האמת שלא ממש התאים לי לנסוע, אבל אם הילדים לוחצים להשתתף בפעילות ספורטיבית במקום מסיבת ממתקים, אז מי אני שאלין?! וכך מצאנו את עצמנו נוסעים לחוג את החג עם המשפחה המורחבת – שזה אחלה בונוס, בכדי לישון לא מאוד רחוק מהתחרות.

התחרות הייתה מורכבת מריצת שטח, רכיבת אופני הרים וריצה נוספת, ביער בן שמן. אזור יפהפה עם פריחה משגעת. לא רבים יודעים שהתחרות הייתה פתוחה לא רק לילדים ונוער אלא גם לבוגרים, וזו פריצת דרך ענקית בעולם הטריאתלון הישראלי. הזדמנות לאפשר גם לרוכבי שטח לקחת חלק בענף המגוון הזה שאנחנו כל כך אוהבים.
זו ההזדמנות לפרגן בענק לשרון מעוז, מנהל התחרות, שהפיק ביחד עם צוות מעוז Holdstrong תחרות מתוקתקת להפליא.

דואטלון מודיעין | צילום: מיטל בוגנים

כמאמנים, אנחנו מעודדים את הספורטאים שלנו לרכוב כמה שיותר בשטח. הרכיבה בשטח בטוחה יותר מסכנות הכביש, מפתחת יכולות רכיבה וטכניקה ובאופן כללי – הרבה יותר מגוונת, מהנה ומאפשרת חיבור עם הטבע.
עוד בתדריך לא ניתן היה להתעלם ממיעוט הצד הנשי בתחרות, והייתה לי צביטה קלה בלב על שלא נרשמתי גם, ולו רק בשביל הנראות והייצוג.

יום האישה בהקשר של ספורט הסיבולת, עוד רלוונטי ונחוץ מאוד. אולי יום אחד יהיו לנו הנשים שיוון וייצוג הולם. אם את שקוראת שורות אלו חושבת לנסות ולהשתתף – אני אומרת לך כן! רוצי או רכבי על זה. זו חוויה משנת חיים, שתיתן לך הרבה הנאה ובמקביל גם הרבה פרגון ויכולת להתבלט, כי לצערנו אין רבות בענף.

מהתחרות יצאנו בשלל משפחתי גדול של 3 מדליות – רוני הגיעה במקום השני בנערות 15-14, עידו הגיע ראשון בגילאי 12 ואיתן ראשון בגילאי 9 (שני במקצה 11-8).

שלל משפחתי על הפודיום | צילום: אסתר קליינמן

פעילות ספורטיבית היא המרפא והמזור למרבית הבעיות הגופניות וגם הנפשיות. ברוח התקופה והסערה במדינה אנחנו מאמינים שהספורט יכול להיות גם מפתח לריפוי החברה המקוטבת שלנו וגשר בין כל הצדדים. הפרגון והאהבה ששוררים בקבוצות שאנחנו מאמנים, ובאירועי הספורט בהם אנו משתתפים מראים כמה המשותף ביננו רב על השונה. זה לא משנה היכן אתה גר, למי את מצביעה, האם את בעד או נגד, כולם רוצים לחיות טוב, בהרמוניה ובבריאות. כולם רוצים רגעים של שקט והנאה בארץ היפה שלנו. כולם זקוקים לרגע בו ניתן להניח את דאגות היום יום בצד, ולהתרכז בלנצח. זה מה שיפה בספורט הזה, שמי שמשתתף ניצח.

אנחנו עם הפנים קדימה לטריאתלון כנרת. תחרות לנוער ולבוגרים ממרחק סופר ספרינט עד חצי איש ברזל, שמשמשת גם כאליפות ישראל בספרינט ובחצי איש ברזל. הדבר שהכי ישמח אותי יהיה לראות עוד ייצוג נשי בתחרות הזו. עוד נערות, עוד נשים שרוצות לחוות ספורט מגוון ולהרגיש מנצחות.

הירשמו עכשיו ל-TRI כנרת



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג