"אתגר המפרץ": משחה היסטורי במפרץ חיפה

13 שחיינים ושחייניות התייצבו על חוף העיר עכו לאתגר ימי שנפרס על פני 12.6 ק"מ וזכה לשם "אתגר המפרץ"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
משחה אתגר המפרץ | צילום: צבי רוגר

ביום שישי בשעות הבוקר המוקדמות, התייצבו 13 שחיינים ושחייניות על חוף העיר עכו, המשימה – לחצות בשחייה את המפרץ, או בשמו המקורי של המשחה "אתגר המפרץ". השחיינים נבחרו מבין 170 מתעניינים שהביעו את רצונם לצלוח.

המשחה החברתי הזה היה ביוזמת חמי תמרי, אחד מאלפי השחיינים שגודשים את חופי הארץ מדי בוקר, תנועה שהיתה שמורה לעשרות הפכה לתופעה אמיתית של שחייה במים הפתוחים – ראו את המיקום של של מתן רודיטי במשחקים האולימפיים של טוקיו כאשר סיים במקום רביעי). הגיל והמגדר לא משנים, החיבורים בין שחיינים צעירים לבוגרים מגיל הזהב הוא על רקע האהבה לכחול הגדול, לים. וכך מתחזק ענף הספורט הזה וסוחף אחריו מתעניינים שהופכים ל"משוגעים לדבר" ונוהרים לים התיכון, לים סוף ולכנרת ואף יוצאים לאתגרים בחו"ל.

המשחה הוא הגשמת חלום | צילום: שרון גזית

ולמה אתגר המפרץ? כי טרם עשו זאת או דווקא בגלל שכן? מבולבלים?
"המשחה הוא הגשמת חלום עבורי", מספר אוהד כהן, "אבי יוסי כהן סיפר לי בילדותי על המשחה הזה ששחה במסגרת השייטת בשנת 1955 (ראו לעיל את צילום התעודה המצורפת). הוא לימד אותי לשחות בים עם סנפירים. הוא זה שלימד אותי את סודות הים והדביק אותי באהבה הגדולה לים. המשחה היום הוא סגירת מעגל עבורי. מקווה שהוא גאה בי שם למעלה", מסכם אוהד.

משחה חיל הים 1955 [ארכיון פרטי]

כאשר פנה חמי תמרי להדר בן דרור, הוא הזכיר את העובדה שחיילי השייטת נוהגים לצלוח את המפרץ אבל עם סנפירים. "הכל נשמע מאוד מאתגר והחלטנו השנה לבצע משחה פרומו לשנים הבאות. את הבעיה התקציבית בעיריית חיפה כולנו מכירים, כולם רצו לסייע אבל בסופו של דבר הסתייענו בחסות אחת בלבד (רוזן ענק הביטוח) ובזכות רוח התנדבות של שייטים ממועדון השייט חיפה ואנשי צוות הבטיחות שלי יצאנו למשימה" ובן דרור מוסיפה שמדובר באירוע שמתאים ל-100 שחיינים. "בחנו את היכולת והניסיון של כל אחד מהם והרכבנו נבחרת מדהימה מעין יהב ועד משגב, הגיעו מכל הארץ. היתה לי הזכות ללוות אותם".

13 השחיינים והשחייניות שחצו את המפרץ | צילום: צבי רוגר

האתגר שנפרס על פני 12.6 ק"מ כלל חציית נתיב השייט של הכניסה לנמל ועצירות לתדלוק, בהם זכו השחיינים לשתייה ותוספי אנרגיה. אחרי 5 שעות דרכו רגלי החבורה על חוף בת גלים. חמי תמרי הזכיר שאחת הסיבות שרצה לארגן את המשחה הייתה הגברת המודעות לשמירה על הים. הוא מקווה שלקראת 2023 יסייעו הרשויות לקיום המשחה ולמטרות להן הוקדש. "המשימה הושלמה" כתבו מיה ופול והוסיפו "היכן נרשמים לאתגר המפרץ 2023?"



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג