ארבעה חודשים לאולימפיאדה – השחייה התחרותית יוצאת מהקורונה

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אחרי שנה שחורה שעברה על השחייה התחרותית, הזינוקים התחרותיים חזרו. אז מי הרשים, וממי אנחנו עדיין מצפים?

כריסטוף מילאק בהונגריה
כריסטוף מילאק ההונגרי הדהים את העולם כשבקיץ 2019 הוא ניפץ לרסיסים את שיא העולם של מייקל פלפס במשחה הדגל של האמריקאי. כשמילאק שחט את שיא העולם ב-200 מ' פרפר באליפות העולם בקוריאה, עולם השחייה עמד משתאה.

כריסטוף מילאק באמצע

שנת 2020 עברה שקטה מאד על מילאק ועל השחייה ההונגרית בכלל. הוא ואחרים בנבחרת השחייה ההונגרית החזקה, גם חלו בקורונה.
אבל באליפות הונגריה שהתקיימה בשבוע שעבר בבודפסט, וכללה גמרים בזינוקי בוקר (בדומה לפורמט הצפוי באולימפיאדת טוקיו), מילאק התפוצץ! הוא ניצח ב-200 פרפר כמובן (עם התוצאה השנייה בכל הזמנים – 1:51.40 דק' – שני רק לשיא העולם שלו עצמו); הוא ניצח ממסלול קיצוני ב-400 מ' חופשי (ב-3:48 דק'); הוא ניצח ב-200 מ' חופשי בתוצאה נפלאה של 1:46.15 דק', אבל רק אחרי ששחה ספליט 200 מ' חופשי בשליחים ב-1:44.86 דק' ; הוא ניפץ את השיא ההונגרי ב-100 מ' פרפר עם תוצאה אדירה של 50.47 שנ'; והוא שבר גם את השיא ההונגרי ב-100 מ' חופשי ב-48.00 שנ' (כשהוא נושם לשני הצדדים, כל שלוש תנועות).

במהלך התחרות התייחס מילאק לאימונים שלו אחרי הקורונה: "בעצם, התאמנתי ברצינות רק מאז ינואר. מה שאומר שיש עוד הרבה הכנות. זה יהיה טוב יותר מזה, אני בטוח. באליפות אירופה פשוט אזנק לכל המשחים."
קטניקה הוסזו, שכבר הרבה זמן אינה בשיא כושרה, עדיין רחוקה מתוצאותיה הטובות. אבל הוסזו הוותיקה הראתה סימנים ראשונים של מוטיבציה תחרותיות, חזרה ראשונית לכושר בסגנון הפרפר, וגם הפגינה בטחון כי תחזור לכושרה הטוב עד טוקיו.

אליפות המכללות
לאחר שנה של הפוגת קורונה, התקיימה בליגת המכללות בארה"ב אליפויות הנשים והגברים. רוב הכוכבים הגדולים של השחייה האמריקאית כבר אינם במסגרת המכללות. הם מתאמנים בקבוצות פרטיות, במיקוד מוחלט על טוקיו 2021.
יחד עם זאת, שווה לציין כמה מכוכבי האליפויות

שיין קאסאס שוחה במכללת השחייה הפחות מפורסמת בטקסס. הוא לא במכללת טקסס הגדולה של המאמן אדי ריס (שהכריז השבוע על פרישה מאימון בגיל 79), אלא במכללת טקסס A&M. קאסאס המוכשר הביא לטקסס A&M שלוש מדליות זהב ראשונות של המכללה אי פעם – ב-200 יארד מעורב אישי, ב-100 יארד גב, וב-200 יארד גב. הגם שיהיה לו קשה להתמודד מול כוכבי ארה"ב במשחים הללו, קאסאס הפך למועמד רציני להעפלה לנבחרת האולימפית. במשחי הגב (והמעורב) שווה להזכיר גם את דסטין לסקו הצעיר מאונ' קליפורניה ברקלי, שמתקדם בצעדים מהירים לצמרת האמריקאית.

כמו רבים וטובים אחרים, ריאן הופר מאונ' קליפורניה ברקלי נקלע, שלא בטובתו, לאותו דור עם קיילב דרסל. הופר, גם שוחה חתירה ופרפר בדיוק כמו דרסל. אלמלא היה דרסל מעיף את שיאי בריכות היארדים מחוץ להישג ידם של בני אנוש אחרים, היה היום הופר שיאן מכללות ושיאן עולם. הופר לקח באליפות שלוש מדליות אישית – ב-50 יארד חופשי, 100 יארד חופשי ו-100 יארד פרפר.

בובי פינק מפלורידה ניצח ב-400 יארד מעורב, אבל בעיקר חזר (כמעט) על השיא שלו ב-1650 יארד חופשי (14:12 דק'). פינק עשוי להיות המועמד האמריקאי הרציניים ביותר להתמודדות במרחק הארוך, מאז קונור ייגר. אם פינק ימשיך בכושרו הנוכחי, סיכויי הכניסה שלו לסגל האולימפי האמריקאי, גבוהים.
כוכב הנוער, קרסון פוסטר בן ה-19 מאונ' טקסס, אמנם לא זכה במדליית זהב באף אישית, אבל הראה שבגילו הצעיר, הוא בשל להתמודדות על המדליות באליפות המכללות. היריבים של פוסטר הצעיר קשוחים וחזקים.

במבחנים האמריקאים לאולימפידה, ב-200 מעורב אישי, הוא עשוי להתמודד בגמר ראש בראש עם ריאן לוכטי הוותיק.
בצד הישראלי, תומר פרנקל ששוחה באונ' אינדיאנה, הסתגל יפה לשנה ראשונה במכללות, אבל לא הצליח להעפיל לגמר א' במשחה אישי. פרנקל סיים פעמיים במקום התשיעי (הראשון בגמר ב') ב-100 יארד פרפר וב-200 יארד פרפר.
מצב ההיעדרות מאליפות המכללות קיצוני עוד יותר מאשר אצל גברים. שחייניות מובילות רבות סיימו כבר את תקופת המכללה שלהם (סימון מנואל, קייטי לדקי, לילי קינג, ליה ניל, ק'תלין בייקר, אבי וייצל, אוליביה סמוליגה, ועוד) ואחרות לקחו שנת חופש משחיית המכללות כדי להתמקד באולימפיאדה (ריגן סמית', טיילר ראק ואחרות). למרות זאת, היו שחייניות שבלטו.

מגי מקניל הקנדית ניצחה (עם שיא עולם חדש) ב-100 יארד פרפר, והשלימה דאבל עם ניצחון גם ב-100 יארד חתירה. מקניל הדהימה את העולם לפני שנתיים בקוריאה, כשניצחה בגמר ה-100 מ' פרפר, והשאירה מאחור שחייניות כמו שרה שיוסטרם השבדית ואמה מקיואן האוסטרלית.
אלכס(נדרה) וולש הצעירה ניצחה ב-200 יארד מעורב אישי. היא ואחותה הקטנה גרטשן (ספרינטרית בחתירה) יתמודדו חזק במבחנים האמריקאים לאולימפיאדה בקיץ הקרוב.

דרסל ולוכטי
כיילב דרסל הוא כוכב העל של השחייה העולמית. אחרי סדרת מדליות מוזהבות באליפויות עולם, דרסל מוכן לקחת את הכוכבות לשלב הבא – האולימפי. המטרה הלא מוצהרת של דרסל היא להתחרות בדומיננטיות של מארק ספיץ במשחי הפרפר והחתירה הקצרים, ולחזור גם עם קציר של מדליות מוזהבות מכל משחי השליחים.

לוכטי, שמתאמן יחד עם דרסל תחת המאמן גרג טרוי בפלורידה, יחגוג בזמן האולימפיאדה יום הולדת 37. אחרי ריצוי שני עונשי השעייה מאז ריו 2016, מטרתו של לוכטי, הפעם ללא הצל הכבד של מייקל פלפס, היא קאמבק שיחזיר אותו לרלוונטיות אולימפית, ואולי גם לתהילה. אם יהיה בין שני האמריקאים הראשונים במשחה אישי במבחנים האמריקאים שיתקיימו ביוני, הוא יגיע לטוקיו. שם, הכל כבר אפשרי. לוכטי מכוון כרגע בעיקר ל-200 מ' מעורב אישי.

השניים החלו בחודשיים האחרונים לקחת חלק בתחרויות, תחת עומס אימונים כבד. דרסל מזנק למים במשחים רבים, כולל כאלו שלא מצויים באופן ישיר על מכ"מ המדליות שלו. דרסל כמו דרסל, טוחן תוצאות לא רעות (אם כי לא מרהיבות) גם באמצע העונה בתחרויות אימון. אם השנים האחרונות מהוות אינדיקציה לעתיד, קפיצת המדרגה שהוא יעשה בקיץ, צפויה להיות דרמטית.

לוכטי הוותיק ירד בשבוע שעבר לראשונה מאז 2019 מגבול 2 הדקות ב-200 מ' מעורב אישי. הוא מתחרה תחת עומס, ועדיין רחוק מאד מתוצאת שיא העולם שלו במשחה המעורב הקצר. אבל העבודה שהוא נותן מתחילה לתת אותות. יחד עם זאת, האתגר של לוכטי כמעט בלתי נתפס. בשחייה האולימפית המודרנית, אף אחד לא ניצח אחרי גיל 35. המשימה של לוכטי קשה עוד יותר, כי הוא מתמודד במרחקים הבינוניים. בעבר, שחיינים ושחייניות שהאריכו ימים ברמות הגבוהות, עשו זאת בעיקר בספרינט. לוכטי מכוון ל-200 מ'. לוכטי יעשה הכל כדי להגיע בין שני הראשונים במבחנים האמריקאים ביוני. אם יצליח, הוא יחזור לככב במיינסטרים מדיה האמריקאית, והפעם מהסיבות הנכונות.

צילום: JD Lasica

הישראלים
רגעי האמת הטרום-אולימפיים של השחיינים הישראלים ב-2021 טרם הגיעו. שחיינים שכבר קבעו קריטריון אולימפי (אישי או בשליחים), ירצו ויצטרכו לחזור ולהוכיח יכולת בחודשים הקרובים. בפרט כאשר כל שאר העולם יזנק למים ויקבע תוצאות. אחרים – בהם יעקב טומרקין הוותיק – יצטרכו לחבר בחודשים הקרובים את הקצוות, כדי להשיג את הקריטריון האולימפי בתחרות מטרה מוצהרת (טומרקין השיג קריטריון, אבל בתחרות שלא הוגדרה כתחרות מטרה). אליפות אירופה הטרום אולימפית תגיע במאי. אבל ייתכן שלאור לקחי העבר, עבור חלק מהשחיינים היא תשמש תחרות הכנה בלבד.
בזמן שהקהל ניהנה בבית מחופשות האביב, השחיינים טוחנים עכשיו עומסים כבדים. נאחל לכולם הצלחה.

 

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג