"אפשר להגיע עם שני רוכבים לאולימפיאדה"

הסגל הרחב של נבחרת ישראל באופני הרים נפגש לראשונה שלשום (שני) להיכרות ואימון ראשון. המטרה – רוכבים ישראלים במשחקים האולימפיים בריו 2016
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הסגל הרחב של נבחרת ישראל באופני הרים נפגש לראשונה שלשום (שני) להיכרות ואימון ראשון. המטרה – רוכבים ישראלים במשחקים האולימפיים בריו 2016

מאת:יאיר בן עמי

הסגל הרחב של נבחרת ישראל באופני הרים קיים פגישה ראשונה שלשום (שני) שכללה הסברים על הפעילות הצפויה ואימון. זכיתי להזמנה, נכחתי וחזרתי הביתה עם הרבה מחשבות, אבל גם עם הרגשה כי "משהו באוויר" כמאמר השיר.

מפגש הבוקר של סגל הנבחרת החל במפגש של הרוכבים עם הצוות צילומים: יאיר בן עמי

כל מי שהיה חלק מפרויקט מוצלח, לא משנה אם בספורט תחומים אחרים, ידע במבט לאחר לספר קודם כל על האווירה שהיתה באוויר. זו המחשבה שליוותה אותי במפגש נבחרת ישראל באופני שטח, אליו הוזמנתי כעיתונאי.

ההזמנה למפגש כללה לוח זמנים מפורט ובכללו רכיבה משותפת עם חברי וחברות הנבחרת, לא סתם טיול אלא ממש השתתפות באימון. מודה – ויתרתי כי חשבתי שרכיבה ביערות מנשה (ועוד אפרט עליהם) עם הטובים והטובות ביותר בישראל תעניש אותי קשות ומצוקת החמצן שאקלע אליה תמנע ממני לקבל את נקודת המבט הרחבה והנכונה על היום.


סרטון מאימון סגל נבחרת ישראל במשמר העמק



במלים מדויקות וכדי לסגור את פינת התירוץ הקלוש – אני רוצה להאמין כי ליווי אימון הנבחרת, נתן לי פרספקטיבה בזכות העובדה שדילגתי ממקום למקום במכונית ובליווי ענבר רונן – מלכת הסינגלים של יערות מנשה והילה דוידוב שהגיע כנציגת היחידה לספורט הישגי.



ליאור זך-מאור. ישמש כפסיכולוג נבחרת אופני ההרים



הבוקר החל במפגש של הרוכבים עם הצוות וביניהם ירון דור מנכ"ל איגוד האופניים הישראלי, ירדן גזית מנהל הנבחרות של איגוד האופניים הישראלי, אביעד יזרעאל מאמן נבחרת אופני ההרים של ישראל, ליאור זך-מאור שילווה את הנבחרת כפסיכולוג והילה דוידוב נציגת היחידה לספורט הישגי. במפגש הבוקר נכח גם שלומי חיימי, הרוכב הישראלי המדורג במקום ה-50 בעולם שלא המשיך לאימון וענבר רונן אלופת ישראל באופני שטח יותר פעמים משאוכל לזכור, שיחד עם בעלה גלי (בעל חנות אופניים במשמר העמק ואלוף ישראל סדרתי בעברו) אירחו ועוד יארחו את הנבחרת.

סגל הנבחרת יוצא לאימון ביערות מנשה

לאחר מפגש הבוקר יצאו הרוכבים אל יערות מנשה שמעל לקיבוץ משמר העמק, באזור התחום בין ג'וערה במערב, קיבוץ עין השופט מלמעלה בדרום וכשמגיעים למקומות הפתוחים והגבוהים נפרס מלמטה במזרח ובצפון עמק יזרעאל במלוא תפארתו שובת הלב. תפאורה מושלמת לטיולים כמו לאימוני אופניים וגם ריצה. אם חפצה נפשכם בטיול זהו מקום שישכיח מלבכם את קיומו של עולם.

סגל נבחרת ישראל באופני הרים בהרכב כמעט מלא

יערות מנשה הם כר ילדותי ואזור מגוריי הנוכחי. זהו המקום הרומנטי ביותר לדעתי האישית ואם מישהו ירצה המלצה שלי למקום בו הכי נכון לקיים תרבות ספורט, אופניים כריצה וטיולים באשר הם, תמיד אפנה אותו לשם. לשמחתי זכיתי לבלות בוקר שלם ביערות ובשילוב של אופניים זו קטילה מושלמת לנפשי ושפיותי.

היום הבהיר שקידם את הנבחרת היה מושלם. שמים כחולים שאפשרו לשמש החמימה ללטף את היערות ולהרים את הטמפרטורות, שהיו קפואות בבוקר, למלטפות בצהריים. הכל התאים עצמו לאווירה החגיגית המושלמת, במה שאמור היה להיות דיווש הפתיחה להבאת רוכבים ורוכבות ישראלים למשחקים האולימפיים בריו 2016. דור, שרכב בחלק מהאימון עם חברי וחברות הסגל הצהיר על כך בראיון שהעניק לשוונג וגם באירוע פתיחת עונת 2014 של איגוד האופניים.

ירון דור (מימין). הנבחרת היא לא עוד חוג ולא עוד מועדון



מה צפוי לנבחרת בקרוב?
דור: "אני חושב שאחרי תקופת התארגנות והכנו תוכניות ובחרנו מאמן חדש, הצהרנו בכל מקום אפשרי ויצאנו לדרך חדשה. הנבחרת היא לא עוד חוג ולא עוד מועדון אלא מעל לכל, האנשים שקיבלו צ'נאס להיות בנבחרת. מצד אחד הם ספורטאי עילית ומצד שני הם קיבלו הזדמנות להיות חלק מנבחרת שמקבלת מעטפת מקצועית שלא היתה, לפחות בשנים האחרונות באיגוד וכוללת נותני חסות, ביגוד, תזונה ומעטפת מקצועית של מכון וינגייט, של בדיקות, פסיכולוג ספורט, הבית באירופה וכל מה שצריך, רק להצליח. הכל מאמונה ותקווה שאפשר להגיע עם שני רוכבים לאולימפיאדה".


נגה כורם (מימין) ורותם גפינוביץ מתרגלות


ירדן גזית, מנהל הנבחרות של איגוד האופניים הישראלי שרכב אף הוא אבל לכל אורך האימון, הסביר מעט יותר בפרוט כי "אחרי הסבב הבינלאומי במרץ ועל סמך התוצאות יבחר סגל מצומצם של שלושה ושלוש רוכבות. אלו הרוכבים שיאספו ניקוד בתחרויות בינלאומיות, כמובן שאחרים יוכלו להיכנס להמשך אם יוכיחו שמקום שם".

על הבחירה באזור של במשמר העמק סיפר גזית כי יש לאיגוד שיתוף פעולה טוב עם יובל גולן, רכז הספורט של המועצה האזורית מגידו כמו גם עם גלי וענבר רונן ושהנבחרת עוד תחזור למשמר העמק למחנות אימונים.

המאמן אביעד יזרעאל (עם התיק), זך-מאור מביט (מימין)

בעוד פחות משבועיים יתקיים מחנה האימונים הראשון של נבחרת השטח ובמקביל לתחרות סבב טרק שיתקיים במשמר העמק וכאמור (בחודש מרץ) יתקיימו תחרויות בינלאומיות, ההופכות כבר למסורתיות, במשמר העמק והנבחרת היותר מצומצמת תיבנה גם על פי התוצאות שישיגו הרוכבים הישראלים שם.

אביעד יזרעאל, המאמן החדש של נבחרת אופני ההרים של ישראל, רכב במהלך האימון אותו העביר לחברי וחברות הסגל הרחב ולאחר סיומו של היום אמר: "המטרה הייתה להתחיל פעילות של הסגל הרחב. האימון היה כייפי, המטרה הייתה להכיר את כולם, לצור את החברויות ולצאת לדרך".


תדריך הנבחרת במהלך האימון

מי שלא יכול היה להיות כלל ביום האימונים, אך נחשב לרוכב ישראל בכיר, הוא רותם ישי הנמצא בארה"ב. יזרעאל התייחס גם אליו: "רותם ישי יאסוף נקודות למחוץ לסגל בארה"ב. בגלל שלא יהיה בישראל במרץ תתקיים וועדת חריגים שתקבע אם הוא בסגל".

לסיכומו של היום אמר יזרעאל: "המעמד מחייב, תכלס היום התחלנו את העבודה בשטח. אני מאוד אוהב את החומר האנושי וזה עושה לי חשק להביא הרבה מעצמי".

דברי סיכום של יום אופטימי

יש הרגשה של משהו טוב הקורה בענף האופניים הישראלי בהובלת ההנהלה החדשה וכפי שכתבתי בפתיח זה היה מורגש היטב במפגש הראשון של סגל נבחרת אופני השטח. ימים יגידו אם זהו מהלך היסטורי שישנה את פני תרבות רכיבת האופניים בישראל.

12.2.2014


יאיר בן עמי - מציאות נושכתיאיר בן עמי
עורך לשעבר של אתר שוונג
בעל הטור מציאות נושכת



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג