אפיק ישראל 2015: יום במגמת פנצ'רים – סיכום היום הראשון

היום הראשון של תחרות אופני ההרים אפיק ישראל הסתיים במגמת פנצ'רים שטרפה את הקלפים. לרוכבים היתה נחיתה רכה לאורך 112 ק"מ של גבעות מתגלגלות, סינגלים זורמים, עליות, ירידות ומישורים מהירים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

סיכום יום 1 | סיכום יום 2 | סיכום יום 3

בבוקר היום הראשון של מרוץ אפיק ישראל, התייצבו על קו הזינוק בקיבוץ דליה 468 רוכבים ורוכבות, את הרוכבים קידם מזג אוויר טוב, לאחר שיום לפני כן ירד באזור גשם. מסלול היום הראשון התאפיין בעיקר בגבעות מתגלגלות באזור רמות מנשה, סינגלים זורמים בשמורת אלונה, חורשן ואלוני יצחק, רכיבה על שבילים מהירים על קו החוף באזור מעגן מיכאל ותצפיות מדהימות משמורת הברון. סך הכל עברו הרוכבים היום 112 ק"מ עם כ-1,300 מטר טיפוס.

אפיק ישראל 2015 צילום: אלמוג חלילי

התייצבו על קו הזינוק בקיבוץ דליה 468 רוכבים ורוכבות, את הרוכבים קידם מזג אויר מצויין | צילום: אלמוג חלילי

המנצחים בסיומו של היום הם צמד גרמני סונק ווגנר ובנג'מין יורגס. לצד רוכבי UCI רכבו גם רוכבי נבחרת ישראל באופני הרים והקצב שהכתיבו המובילים היה חזק מאוד בקטע הפתיחה של היום שכלל מקטע כביש מהיר באורך של כקילומטר וחצי. בירידה לשמורת אלונה שני מועמדים לניצחון מדרום אפריקה אריק קליינהנס וניקו בל, מנצחי הקייפ אפיק 2013, היו קורבנות לפנצ'ר שפינה את הדרך לבריחה אגרסיבית מחבורת החוד ונטילת ההובלה על ידי שלומי חיימי ובן זוגו האוסטרי אוו הוכנוורטר. הם הצליחו לפתוח פער של כ-8 דקות מהדבוקה כמעט לאורך כל הקטע. בקרבת רמת הנדיב, בקטע בו היו צריכים לסחוב את האופניים (Hike a Bike), סבל ככל הנראה חיימי מהתייבשות ובקטע העלייה חזרה לחורשן, עברה ההובלה לידיו של הזוג הגרמני גטהוף ודמות' שהחזיקה 20 ק"מ מקו הסיום כיוון שגם הם סבלו מפנצ'ר וכך ניצחו זוג הגרמנים סונק ווגנר ובנג'מין יורגס בהפרש של 3.3 דקות מהמקום השני.

אפיק ישראל 2015 צילום: תומר פדר

הקצב שהכתיבו המובילים היה חזק מאוד בקטע הפתיחה של היום | צילום: תומר פדר

בקטגוריית הנשים, האמריקאיות סלנה ייגר ורבקה ראש, הראו דומיננטיות מובהקת לכל אורך הקטע עד קו הסיום. אחריהן הגיעו אליס דוארט וצ'מלו גרזיאלה-טקיי הדרום אפריקניות ואת השלישייה הראשונה סגרו בתצוגת רכיבה מרשימה ביותר צמד הישראליות נוגה כורם ומגן בלצר.

אפיק ישראל 2015 צילום: ליאור דיין

קטעי Hike a Bike במסלול | צילום: ליאור דיין

בקטגוריית המסטרס, סיימו ראשונים מנצחי האפיק אשתקד, גלי רונן וליאור זך מאור. אחריהם נועם שילר ואנג'לו גדה וארלי הבינ"ל, כאשר את השלישייה סוגרים גיא באומל ודן זיגמונד. בזוגות המעורבים ניצחו עומר שפירא ואיתמר דשא, אחריהם בני הזוג בואטגר מאוסטריה ואת שלישיית המובילים סגרו טל אלון ואהוד אמיתי.

אפיק ישראל 2015 צילום: רונן טופלברג

היום הראשון התאפיין בעיקר בגבעות מתגלגלות, סינגלים ונחיתה רכה ליומיים הבאים | צילום: רונן טופלברג

בקטגוריית הגרנד מאסטרס, היו אלה יוסי פוקר וניר פינקלשטיין שחצו ראשונים את קו הגמר, אחריהם רפי פרחי ויששכר וישניה. את השלישיה הראשונה סגרו אורן אוזרד ועמוס גרי.

צילום עמוד הבית: אלמוג חלילי



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג