אנסטסיה גורבנקו שברה עוד שלושה שיאים ישראלים בשחייה

תחרות מצוינת לשחיינית שבמסגרת תחרות סיום העונה הנערכת במתכונת של קפסולות בבריכה הצליחה "לשפץ" את טבלת שיאי ישראל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אחרי שפתחה את התחרות עם שני שיאי נוער, המשיכה היום (שישי) אנסטסיה גורבנקו לשבור את טבלת שיאי ישראל בשחייה, כאשר שברה שלושה שיאים ישראליים במסגרת תחרות סיום העונה של איגוד השחייה, הנערכת במתכונת של קפסולות בבריכה הלאומית במכון וינגייט (25 מ').

שלושה שיאים ישראליים לגורבנקו במסגרת תחרות סיום העונה | צילום: גיא יחיאלי, באדיבות איגוד השחייה

תחילה, זינקה השחיינית בת ה-17 ממכבי קריית ביאליק למשחה 50 מטר חופשי ועצרה את השעונים על 24.53 שניות, שיפור של 3 מאיות לשיא הישראלי בו החזיקה אנדראה מורז מ-2015, וכן שיפור של 27 מאיות לשיא הנוער בו החזיקה זוהר שיקלר.

אחרי פחות מ-30 דקות, נכנסה גורבנקו שוב למים, הפעם למשחה 100 מטר גב. למרות צפיפות לוח הזמנים, היא שיפרה את שיאה האישי ב-1.8 שניות וקבעה 58.37 שניות. שיפור של 6 מאיות לשיא הוותיק של אניה גוסטמלסקי, שהחזיק מעמד מאז 2008 וכן שיפור בשנייה לשיא הנוער הטרי של אביב ברזלי מהחודש שעבר.

משחה 100 מטר גב. גורבנקו | צילום: גיא יחיאלי, באדיבות איגוד השחייה

בשיא השלישי קבעה זמן מהיר במיוחד של 1:05.42 ב-100 חזה ושיפרה בכמעט שנייה שלמה את השיא הקודם בו החזיקה עמית עברי מ-2014. זהו גם שיפור של שתי שניות לשיאה האישי של גורבנקו, אשר סוגרת תחרות עם שלושה שיאים ישראליים ושני שיאי נוער.

"כיף גדול לסגור את העונה המוזרה הזאת עם תחרות כל כך טובה ולשבור שיאים", סיפרה גורבנקו בסיום התחרות, "ניצלנו את התקופה האחרונה שלא היו בה תחרויות לשיפור בעיקר בדברים הקטנים – פניות, יציאות, טכניקה ואני שמחה שהעבודה הזו השתלמה במים. ניקח עכשיו כמה ימים חופש ונחזור בתחילת ספטמבר עם כוחות מחודשים והרבה מוטיבציה להמשיך ולהתקדם גם בשנה האולימפית".

עוד היום בתחרות, קיבלנו קרב נהדר בתוך קפסולה מס' 1 ב-50 חופשי, כאשר מירון חרותי קבע זמן איכותי של 21.39 וניצח את המשחה, כשהוא מקדים רק במאית אחת את מרקוס שלזינגר, אשר מצדו קבע שיא אישי ואת התוצאה השנייה בטיבה בהיסטוריה של ישראל עם 21.40. ב-100 גב, מיכאל לייטרובסקי שיפר את שיאו האישי ביותר משנייה, כאשר קבע 51.62 וניצח את המשחה לפני יעקב טומרקין (52.23 ש').

על שיא נוסף ורביעי בתחרות חתום מרקוס שלזינגר, אשר גם הוא הפגין יכולת מצוינת עם שלל שיאים אישיים, האחרון שבהם הוא גם שיא ישראלי ב-50 פרפר, עם 22.77 שניות. מדובר בשיפור של 9 מאיות לשיא הקודם בו החזיק מירון חרותי מדצמבר האחרון.

עדכון מהתחרות ביום שבת:
אביב ברזלי נעלה את תחרות סיום העונה עם שיא ישראלי: תחרות סיום העונה בשחייה הגיעה היום (שבת) לסיומה בבריכה הלאומית במכון וינגייט (25 מ') וטבלת השיאים התחדשה בשיא ישראלי, החמישי בתחרות, אותו רשמה אביב ברזלי. השחיינית בת ה-18 של מכבי חיפה קבעה 2:06.97 דקות במשחה ל-200 מטר גב ושברה ב-4 עשיריות את השיא בו החזיקה אנדראה מורז מאז 2015. על הדרך, שברה ברזלי גם את שיא הנוער, בו החזיקה בעצמה, ב-1.2 שניות.

בכך, תמו שבעה ימי תחרות ארוכים, אשר החלו בתחרות המאסטרס, נמשכו עם הצעירים והגיעו לשיא בתחרות הנוער והבוגרים שהסתיימה היום. בסך הכל לקחו חלק בכל ימי התחרות קרוב ל-2,000 שחייניות ושחיינים, אשר חולקו לקפסולות קטנות ונפרדות בהתאם להנחיות משרד הבריאות, שמרו על כללי הריחוק ועטיית המסיכות, תוך איסור כניסה לקהל.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג