"אני מצפה להישג אישי ולכיף גדול", מספר האולטראיסט זיו צויגהפט שיתחרה בדולומיטים

בשבוע הבא יתחרה צויגהפט ב"אולטרה טרייל לברדו", אשר ברכס הדולומיטים שבצפון איטליה ויקח חלק במקצה ה-119 ק"מ תוך טיפוס מצטבר של כ-5,850 מטרים. איך וכיצד הוא מכין את עצמו למשימה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
זיו צויגהפט
זיו צויגהפט

רץ האולטרה זיו צויגהט (29) יתחרה בשבוע הבא (יום שישי) ב"אולטרה טרייל לברדו" (Lavaredo Ultra Trail), ברכס הדולומיטים שבצפון איטליה. מדובר במרוץ השביעי מתוך 10 מרוצי סבב האולטרה העולמי

(Ultra Trail World Tour) שמתקיים מאז 2007 (מהדורה שמינית). במירוץ זה, שייערך בתוואי שטח אלפיני, מתכוון
צויגהפט, לצד 969 רצים מצמרת האולטראיסטים להשלים מסלול בן 119 ק"מ תוך
טיפוס מצטבר של כ-5,850 מטרים
.
 


צויגהפט. "תוואי השטח באיטליה מזכיר את התוואי המון-בלאן"
צילומים: באדיבות זיו צויגהפט

 

באולטרה טרייל מון בלאן (UTMB) התחרה במקצה 168 ק"מ הכולל טיפוס מצטבר של כ-9,600 מטר ב-28 שעות, דבר אשר העניק לו את המקום ה-73. בשנים האחרונות התחרה צויגהפט במרבית המרוצים המרכזיים בישראל, בהם סובב עמק והר לעמק וקטף את המקום הראשון בפער ניכר ממתחריו, במרוץ האולטרה מ"ים אל י-ם-הארץ המובטחת", שהתקיים באפריל השנה ופרש עקב רצף של הקאות חוזרות ונשנות לאחר שסיים כ-100 ק"מ.


"האתגר לא יהיה פשוט"

"תוואי השטח באיטליה מזכיר את תוואי השטח של המון-בלאן מאחר ורכס הדולומיטים, כמו גם רכס המון-בלאן, הם חלקים מרכס האלפים", מספר צויגהפט, "הפעם האתגר לא יהיה פשוט, אף כי מעט יותר קצר. עם זאת, לפי מפת המרוץ נראה כי הפעם העליות יהיו חדות יותר והירידות תלולות יותר, דבר שיעלה את הקושי הפיזי בכלל ויפעיל לחץ רב על הברכיים בפרט. למרות שההכנה לא היתה מושלמת, אני מצפה להישג אישי ולכיף גדול".


אולטרה טרייל לברדו 2012


כמי שהלו"ז שלו צפוף במיוחד, לאור היותו דוקטורנט לביולוגיה במכון וייצמן, צויגהפט מסביר כי בתקופה האחרונה אורח החיים שלו הקשה עליו לשלב אימונים ארוכים. "לשמחתי, המחקר שלי, שעוסק בשעון הביולוגי, צבר לאחרונה תאוצה רבה, דבר שלא פעם מאלץ אותי לשבת ימים שלמים במעבדה בהמתנה לתוצאות של ניסויים. זה מחיר שאני משלם על כך שהמשאבים שלי כספורטאי מוגבלים ולאור העובדה שאני שואף להצליח גם בחיים האישיים והמקצועיים ולא רק בחיים הספורטיביים שלי", הוא מציין בפנינו.

שמורת הטבע שלמרגלות רכס הדולומיטים, בה ייערך המרוץ, הוכתרה בשנת 2009 כאתר מורשת עולמית של UNESCO הודות לאזורים בעלי יופי טבעי יוצא דופן ובעלי חשיבות אסתטית בינלאומית. העיירה הציורית הקטנה שממנה יצאו הרצים לדרך,Cortina d’Ampezzo, שוכנת בגובה 1,224 מטרים וממוקמת כ-5 שעות נסיעה ממילאנו. העיירה, מוכרת כאתר נופש וסקי יוקרתי וכלולה בין 12 עיירות וכפרי הסקי היוקרתיים והמפורסמים ביותר בחמשת מדינות האלפים הגדולות (איטליה, שוויץ, אוסטריה, צרפת וגרמניה). כמו כן, כאחד מאתרי הסקי הוותיקים בעולם, ב-1956 אירחה העיירה את אולימפיאדת החורף.


"מאושר שמאפשרים לי להמשיך להתפתח כספורטאי
ולהתחרות בחו"ל"

 

המרוץ שבאיטליה נערך כחלק מסבב האולטרה העולמי (Ultra Trail World Tour), סדרה של עשרה מרוצי עילית המאכלסים את טובי רצי האולטרה בעולם. בהתאם לכך, הרישום למרוצים אינו פתוח לקהל הרצים החובבים וכל מרוץ מציב רף אחר, שונה, לצורך השתתפות. כך למשל, לצורך השתתפות שבדולומיטים, מתבקשים הנרשמים, להוכיח יכולות טיפוס אלפיני, להביא "אישור רופא" על כך שאינם סובלים מורטיגו, להציג יכולות אתלטיות ברמה גבוהה ולצבור בשנים 2012 ו-2013 לפחות 2 נקודות מרוץ (Qualifying race points) המוכרות על ידי מארגני ה-UTMB.

לצורך השוואה, באפריל השנה זכו משלימי המקצה ל-70 ק"מ במרוץ מים אל י-ם-הארץ המובטחת, ב-2 נקודות ומשתתפי המקצה ל-144 ק"מ צברו 3 נקודות. המרוץ בדולומיטים מקנה למשתתפים 4 נקודות. המעוניינים להירשם למסלול המלא של המון-בלאן, אותו השלים צויגהפט בשנה שעברה, נדרשים להציג 7 נקודות שהושגו במקסימום 3 מרוצים.

עושה הרושם שהתמיכה בצויגהט עוזרת לו לנהל שגרת אימונים ותחרויות. "אחת הסיבות שבגינן החלטנו לתמוך
בזיו, היא לא רק כי מדובר באתלט ברמה גבוהה אשר מציג יכולות פיזיות מרשימות
המזוהות עם ערכי המותג
", מציין עופר יער-און מנהל המותג של The North Face, "אלא גם העובדה שמדובר בבן אדם מעורר גאווה
שהתחברנו אליו בתור ספורטאי שיודע להציב מטרה, להתביית עליה ולכבוש אותה".

"אני רק מאושר שמאפשרים לי להמשיך להתפתח כספורטאי
ולהתחרות בחו"ל", מסכם
צויגהפט שזוכה לשורה של תומכים שנותנים לו שקט תעשייתי עם נותני חסות ובהם: KahaneABB המתמחים במוצרים לבתים חכמים, מוצרי התזונה High5, וולוסיטי יבואנית בלק דיאמונד, צ'אקו וברידג'דייל, שעוני סונטו, קומפרספורט ו-The North Face, מעניקת החסות ל-UTMB ולמירוץ בדולומיטים.



19.6.2014


   אֹרן הרשלג
   עורך ראשי אתר Shvoong


 

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג