"אני בטוחה בעצמי ואין לי ספק שאני יכולה לנצח באליפות העולם באולטרמן"

היא אלופת ישראל לנשים בישראמן, היא נחושה וחדורת מטרה וכעת היא עושה הכל על מנת להגיע לאליפות העולם באולטרמן למרחק 515 ק"מ במצטבר. אנטונינה רזניקוב לא עוצרת לרגע ומבטיחה: "במרחק כזה אני מרגיש בטוחה ומכירה את היכולות שלי"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

רוצים לעזור לאנטונינה רזניקוב להגיע לאליפות העולם? היכנסו להדסטארט שלה כאן ועזרו לה לגייס את הכסף.


מי שחי את עולם הברזל בישראל ועוקב אחר הישראמן מכיר את השם שלה היטב. אנטונינה רזניקוב היא אלופת ישראל ארבע פעמים בישראמן, תחרות איש הברזל של ישראל, שמתקיים מדי שנה באילת. את הניצחונות שלה ב-2016, וכל שנה משנת 2018 זוכרים זקני אילת וגם הצעירים שבה, בעיקר משום שרזניקוב מביאה כבוד גדול לעיר הדרומית שבה היא מתגוררת.

צ פ ו | אנטונינה רזניקוב מנצחת בישראמן

המטרה: לעמוד על הפודיום באליפות העולם

לאחר שמיקמה את עצמה בצמרת הברזל הישראלי ואף סיימה במקום השלישי באליפות העולם בדואתלון למרחק הארוך במקצה עלית ב-2018 בשוויץ, עלתה אנטונינה מדרגה וטעמה את טעמו של האולטרמן. מדובר בתחרות למרחק ארוך במיוחד (515 ק"מ) המורכבת לא פחות מאשר: 10 ק"מ שחייה, 420 ק"מ רכיבה על אופניים ו- 85 ק"מ ריצה. את תחרות האולטרמן בישראל היא ניצחה ב-2019 וקבעה שיא עולם חדש 22:36 שע'. כעת רוצה רזניקוב לעשות את זה ברמה העולמית ולהגיע לאליפות העולם שתתקיים בהוואי בנובמבר בשנה הבאה. על מנת להגיע לאליפות העולם ולעמוד בהוצאות הכספיות הגדולות, פתחה רזניקוב קמפיין מימון המונים על מנת לגייס את הסכום שעומד על 93 אלף שקלים.

אבל לפני כן היא תעבור אימונים ארוכים תחת שרביטו של המאמן האישי שלה אבי חיים ותתחרה בתחרות קריטריון בארה"ב כבר בחודש פברואר בשנה הבאה. אם תשאלו אותה מה המטרה שלה, היא תאמר בגלוי ובלי להתבלבל כי הרצון שלה הוא לנצח באליפות העולם ולהניף את דגל ישראל על הפודיום. חד וחלק. על מנת להבין מה עומד בפניה עד לתחרות היעד הזמנו את אנטונינה רזניקוב ואת מאמנה אבי חיים לראיון על המטרות והיעדים העומדים בפני שניהם.

אלופת ישראל עם ארבע זכיות בישראמן. אנטונינה רזניקוב | צילום: לארי רוסה, ישראמן

"בשנה וחצי האחרונות היו מעט מאוד תחרויות למרחקים ארוכים בטריאתלון – כיצד שמרת על כושר ועל הסבולת שלך?".
אנטונינה: "אכן היו מעט תחרויות, אבל לא הפסקתי להתאמן. בגלל אי הוודאות הזו התאמנתי הרבה יותר רגוע והרבה פחות מאשר בעונת מרוצים רגילה. התאמנתי הרבה על אופני הרים ובזמן הזה איבדתי מהירות והרגשתי את זה בתחרות איש הברזל שעשיתי בצ'אלנג' רוט. הרגשתי שאני לא מהירה כפי שהייתי, אבל מצד שני צפיתי את זה ולכן לא התאכזבתי. עכשיו אני מתאמנת יותר, מכיוון שאין יותר חוסר ודאות לגבי התחרויות ואפשר לתכנן אימונים כנדרש".

מה שגרת האימונים השבועית של אנטונינה לקראת תחרות בסדר הגודל של האולטרמן?
אבי: "על רגל אחת שגרת האימונים לאולטרמן נעה בין 17 שעות ל-30 שעות שבועיות כשהדגש הוא על שחייה שם האימונים יהיו בין 4-7 ק"מ כל אימון. ברכיבה נעבוד על טווח מרחק של 80 ק"מ ל-200 ק"מ ובריצה האימון יתנהל בין 20 ק"מ ל-30 ק"מ. בהיבט השבועי מדובר על שחייה של 15-21 ק"מ, רכיבה של 600-300 ק"מ ובריצה נגיע ל-60 ק"מ עד 100 ק"מ. כמובן שאת התוכן והמכלול הרחב אני לא יכול לפרט, זה מאוד ספציפי לצרכים של אנטונינה. בנוסף, זה תלו במה שאני צריך לשפר – אבל בגדול אלו המרחקים. על מנת שאנטונינה תבוא מוכנה לתחרות, אני משתדל שהיא תעשה בין שלוש לחמש תחרויות למרחק איש ברזל בהפרש של חודש מאחד לשני".

אימוני רכיבה של 600-300 ק"מ בשבוע. רזניקוב באימונים | צילום: אבי חיים

באילו תחרויות תשתתפי עד לתחרות בשנה הבאה באולטרמן?
אנטונינה: "בהתאם לאפשרויות הכלכליות. אני מתכננת שתיים או שלוש תחרויות איש הברזל ואת תחרות הקריטריון בפברואר של האולטרמן בארה"ב".

כיצד אנטונינה עשתה את הקפיצה ממרחק של אשת ברזל למרחק של אולטרמן – מרחק של יותר מפי 2 מאיש ברזל.
אבי: "אנטונינה תמיד היתה מוכנה בראש ותמיד רצתה לעשות יותר, אבל אני כמאמן עוצר אותה ומכוון אותה על מנת שלא תפצע. בעבר היא עשתה ארבע תחרויות איש ברזל ברצף בהפרש של חודש ואז הצעתי לה לעשות אימון הכנה לישראמן. דיברתי עם דורון אביגדורי מההפקה של האולטרמן בישראל והוא שמח על כך. עשיתי לה התאמה למרחק במשך חודש, שזה אומר שאין יותר אימוני שחייה קצרים ועצימים, אלא רק אימון ארוך בין 4 ק"מ ל-7 ק"מ. ברכיבה ובריצה לא שינית כלום, רק את עניין התזונה ונתתי לה הנחיות מה לא לעשות, לדוגמה: לא לרוץ מתחת לקצב 5 ולא יותר מדופק 135".

ספרי על התזונה שלך ביומיום לפני ואחרי אימונים שנמשכים שעות רבות במהלך היום.
אנטונינה: "התזונה שלי לא שונה מתזונה של אדם שאינו עושה ספורט, אפילו התחלתי לשרוף פחות קלוריות באימונים בגלל הדופק הנמוך, אני אוכלת אוכל רגיל, משתמשת במשקאות אנרגיה במהלך האימון במידה והוא נמשך יותר מארבע שעות".

תתאמן עד 30 שעות שבועיות על מנת להגיע מוכנה. אנטונינה רזניקוב באימון ריצה | צילום: אבי חיים

אתה מלווה את אנטונינה ומאמן אותה שנים רבות. מה לדעתך הוא "התבלין הסודי" שהופך אותה לספורטאית איכותית וחזקה כל כך?

אבי: "התבלין הסודי עליו אתה שואל מורכב מכמה רבדים. הראשון הוא משמעת – גם כשקשה היא מבצעת את המשימה. תבלין נוסף הוא הנחישות שלה – ראיתי את אנטונינה נפצעת בתחרות ובכל זאת היא המשיכה להתחרות ולבסוף עשתה את התוצאה הכי טובה שלה באיש ברזל שם קבעה 9:07 שע'. היא לא מרחמת על עצמה יחד עם זאת, במידה והייתי רואה שזה מסכן אותה, הייתי מוריד אותה מהמסלול. דבר נוסף הוא ההיכרות שלי עם הספורטאית: אני יודע איך לעודד אותה, מתי לדחוף אותה קדימה ומתי לעצור אותה. בסופו של דבר מדובר בספורטאית מקצועית שעוברת הכנה מנטלית. אנטונינה מאוד מחוברת לעצמה ומרגישה מה נכון ומה טוב לה, היא לא מוכנה להשתמש במוצר שאינו מתאים לה ומצד שני היא תשלם כל סכום על מנת להשתמש במוצר שיעזור ויקדם אותה".

כרגע את מחזיקה בשיא העולם למרחק הזה לנשים – האם תצליחי לדעתך לנצח באליפות העולם באולטרמן?
אנטונינה: "במרחק כזה אני מרגיש בטוחה ומכירה את היכולות שלי, אני בטוחה בעצמי ואין לי ספק שאני יכולה לנצח".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג