אל תהיה קורבן של ההחלטות שלך

לכל אורך חיינו ובכל שלב שלהם אנו מקבלים החלטות המובילות אותנו לדרך חיים ולמקום בו אנו נמצאים. כל אחד מאיתנו שואל עצמו האם בחר בדרך הנכונה או יכול היה להיות מאושר יותר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


לכל אורך חיינו ובכל שלב שלהם אנו מקבלים החלטות המובילות אותנו לדרך חיים ולמקום בו אנו נמצאים. כל אחד מאיתנו שואל עצמו האם בחר בדרך הנכונה או יכול היה להיות מאושר יותר

מאת:מיכל יערון


אלו שני סיפורים, על החלטות, ששמעתי במהלך העבודה שלי.

סיפור 1-
"בגיל 20 בשרות הצבאי התאהבתי בקצינה המקסימה בגדוד.

יצאנו 4 שנים, התחתנו, הקמנו משפחה לתפארת. אבא שלי אוהב אותה יותר מאשר אותי. כיום יותר מ-20 שנה אחרי, אני לא רוצה יותר את היחסים האלו. זה לא שהיא לא טובה אלי, פשוט ההחלטה של לפני 20 שנה לא מתאימה לי היום."

סיפור 2-
"כמו כולם אחרי הטיול הלכתי ללמוד. משפטים נראה מקצוע מבטיח בזמנו. אני בתחום 10 שנים. מרוויחה מצוין ובתפקיד חשוב בחברה. אני לא אוהבת את העבודה שלי ולא נהנית ממנה. בעצם בתוך תוכי הייתי רוצה לעסוק באומנות. האם הגיוני עכשיו לשנות את התחום?"

מי מאיתנו לא נתקל בהתלבטות לגבי נכונות החלטות שעשה בעבר?
האם העובדה שקבלנו החלטה בשלב מסוים של חיינו צריכה להיות מתאימה לנו לאורך כל החיים? הדבר נכון לא רק בתחומי החיים "הגדולים". גם בהחלטות הרבה יותר קטנות בחיינו אנו יכולים להתלבט לאחר מעשה האם ההחלטה שקיבלנו נכונה לנו.

צריך לזכור שהחלטה מתקבלת בנקודת זמן מסוימת. בנקודת זמן הזו היה לנו מידע מסוים, צרכים מסוימים והתבוננות קדימה מנקודה מאד ספציפית. לאחר זמן ובבחינת התוצאות, לא תמיד ההחלטה נראית כנכונה. יתרה מכך, ההחלטה יכולה להתברר כלא מתאימה לנו ונתפסת בעינינו כטעות.


בחירת דרך לא תמיד פשוטה
צילום: 
Patrick Mackie


אם כך, האם אנו צריכים להישאר עם אותה ההחלטה והדרך שבחרנו? האם עלינו להיות קורבנות של החלטות שבעבר היו נכונות וכיום כבר לא?

בתהליך של קבלת החלטות אנו אוספים מידע ובוחנים את האפשרויות שעומדות בפנינו. לאחר מכן אנו בוחרים את האופציה שנראית לנו ברגע המסוים כמתאימה ביותר. לאחר הבחירה, בשלב הראשון, אנו נאדיר את ההחלטה המסוימת שבחרנו ונקטין את החלופות האחרות.

זהו מנגנון טבעי שכנראה עוזר לנו להתמודד עם האלטרנטיבות לבחירה שמעוררות בנו תחושת אי נוחות והחמצה. בחלוף הזמן, אפשרויות אחרות, אותן לא בחרנו, עשויות להראות כנכונות יותר. פתאום מרכיבים אחרים של האלטרנטיבות השונות הופכים משמעותיים יותר.

ניקח לדוגמא אדם שבצעירותו בחר במסלול שמבטיח בטחון כלכלי על פני כזה "הרפתקני יותר". עם השנים, אותו האדם מבין כי הכסף לא מסב לו אושר. האופציה של לעסוק במקצוע שיותר קרוב לליבו אך להרוויח פחות הופכת קורצת יותר. אותו אדם מסתכל על משתנים אחרים של אופציות הבחירה השונות והבחירה שעשה בעבר נראית כטעות.

רואה חשבון עשוי לפנות לקריירה של מחנך כאשר המשתנים של מימוש עצמי וחינוך לערכים הופכים רלוונטיים עבורו.

דוגמא אחרת, היא ספורטאי תפרן שמחליט כי נמאס לו להלחם על כל שקל וכי הוא פונה אל קריירה "רגילה" יותר. על כן, הרשו לעצמכם לבחון את החלטותיכם בשנית. אם הלב שלכם שולח אימפולסים אל כיוונים אחרים בחיים אל תתעלמו מהם. בררו את העניין עם עצמכם ואיזרו את האומץ ללכת עם הלב ולא להשתעבד לנוחות הרגעית עליה משלמים מחיר יקר.

קחו אחריות על הבחירות שעשיתם בעבר. אל תזרקו הכל לפח והיו הוגנים לסובבים אתכם, אבל לפני הכל, היו הוגנים כלפי עצמכם ואל תהיו קורבנות של ההחלטות שלכם!


הבלוג של מיכל יערן בשוונג-
טיפ שבועי

לטיפים נוספים לחץ כאן

אתר לעוף

מיכל יערון
פסיכולוגית ספורט מהמובילות בארץ קרוב ל-20 שנה. הובילה את הצד המנטאלי של
כמה מההצלחות הגדולות של הספורט הישראלי, יחידים וקבוצות. מלווה ספורטאים
וספורטאיות בכל הגילאים ובכל הרמות
.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג