אלפרד נקש יכנס להיכל התהילה של השחייה העולמית

בעוד מספר ימים יתווסף שמו של השחיין הצרפתי-יהודי שנולד באלג'יר ושבר שיא עולמי שנתיים לפני שנשלח למחנה ההשמדה, שם שרד אך איבד את אשתו ובתו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אחד הספורטאים שבלטו בשנות השלושים בתחרויות בינלאומיות ומצאו את עצמם בעשור שלאחר מכן במחנה ריכוז היה השחיין אלפרד נקש, יליד אלג'יר שעבר בגיל 20 לצרפת וייצג אותה בתחרויות שחייה רבות כולל במשחקים האולימפיים  בברלין ב-1936. ב-18 במאי הוא יכנס להיכל התהילה של השחייה העולמית בטקס שיתקיים בפורט לודרדייל שבפלורידה.

גם אחרי ששרד את אוושויץ השתתף במשחקים האולימפיים. אלפרד נקש | צילום מסך

עוד כתבות בנושא 
סיפורו של אלפרד נקש 
השחיין שנרצח במיידנק והיה אמור לגלם את טרזן בקולנוע 
סיפורו של הרוכב הליטאי הראשון שנרצח בגטו קובנה 

שנה לאחר שנקש שבר את השיא העולמי במשחה ה-200 חזה ב-1941, נשללה ממנו הזכות לייצג את צרפת בתחרויות בינלאומיות ובהמשך הוא נשלח עם משפחתו למחנה הריכוז דראנסי מצפון לפריז ומשם לאוושויץ. אשתו ובתו הקטנה נרצחו, ונקש שרד בעיקר בזכות היותו ספורטאי בעל שם.

לא רק שנקש שרד את השואה, הוא גם הצליח להשתתף אחרי המלחמה פעם נוספת במשחקים האולימפיים ב-1948 בלונדון שם גם שחה וגם היה חלק מנבחרת צרפת בכדורמים שסיימה במקום השישי. אגב, עוד לפני המלחמה נקש ביקר בישראל והשתתף במכבייה השנייה שהתקיימה ב-1935 ובה זכה במדליית הכסף במשחה 100 חופשי. נקש נשאר לחיות בצרפת וב-1983 נפטר מדום לב תוך כדי אימון השחייה היומי שלו.

שחיין יהודי נוסף ששמו יתווסף להיכל התהילה בעוד קצת יותר משבועיים הוא ג'ייסון לזאק שזכה לאורך הקריירה ב-8 מדליות אולימפיות (7 מהן במדי נבחרות השליחים השונות של ארצות הברית) ובעוד 13 מדליות באליפויות העולם. במשחקים האולימפיים ב-2008 בבייג'ינג, לזאק היה השחיין בעל הספליט המהיר ביותר במשחה 4 פעמים 100 חופשי עם זמן של 46.06 שנ' ל-100 חופשי ובכך היה אחד האחראים לזכייתו של מייקל פלפס ב-8 מדליות זהב אולימפיות. מדובר בספליט המהיר בהיסטוריה במשחה שליחים.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג