אליפות ישראל באנדורו (אופני הרים) יוצאת לדרך בפארק אוסטרליה

האליפות, שתתקיים בפעם הרביעית, תוזנק בסוף השבוע, עם שבעה סטייג'ים מאתגרים עליהם יתחרו כמה מהרוכבות והרוכבים הטובים בארץ. הכניסה חופשית, כל הפרטים בפנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אליפות ישראל באנדורו | צילום: אלירן קדוש

יותר מ-200 רוכבים ורוכבות המהירים בישראל יתחרו בשבת הקרובה באליפות ישראל הרביעית באופני הרים (אנדורו) במדרונות יער שגב. ענף האנדורו הוא סגנון רכיבת שטח אתגרי שבו הרוכבים נמדדים על מקטעי ירידה (סטייג'ים), המלאים באלמנטים טכניים, כגון קפיצות, ירידות תלולות, דרופים ועוד.

לכתבות נוספות בנושא:
דאגה בישראל פרמייר טק: פסקל אקרמן נפצע וייעדר, הישראלים בכוננות?
מחקר חדש בודק: האם תא לחץ הוא הדבר הבא בשיפור הביצועים בספורט?
פתיחת העונה האדירה, האולימפיאדה והגעגועים: איתמר איינהורן בראיון

באליפות ישראל יש שבעה סטייג'ים (מסלולים/סינגלים במגמת ירידה) המטרה של הרוכבים היא לרכוב את כל אחד מהם בזמן המהיר ביותר, כאשר המנצחים הם אלה שסיימו עם הזמן המצטבר הנמוך ביותר. העלייה בין סטייג' אחד למשנהו נעשית ברכיבה, שאינה נספרת לרוכבים בחישוב הזמנים.

התחרות נערכת "נגד השעון", כאשר כל רוכב מזנק בנפרד למקטע. אורכו של המסלול כולו (7 סטייג'ים + העליות) הוא כ-25 ק"מ עם כ-1,000 מטר טיפוס מצטבר, כך שהאתגר הפיזי הוא מאוד משמעותי.

אליפות ישראל באנדורו | צילום: אלירן קדוש

תחרות אנדורו היא תחרות מאוד מיוחדת בגלל שהרוכבים נמדדים אך ורק על הירידה, דבר זה מאפשר לרוכבים לרכוב ביחד את העלייה וליהנות מהיום יחדיו. רוח האנדורו והאווירה בתחרויות בארץ ובחו"ל היא מאוד שיתופית, הרוכבים עוזרים אחד לשני בעת הצורך – עזרה הדדית הוא אחד היסודות החשובים של הענף וניתן לראות זאת במהלך כל תחרות, שרוכבים עוזרים אחד לשני לתפעל תקלות באופנים, עוזרים למי שנופל ומעודדים אחד את השני.

אצל הנשים תתחרה בכירת רוכבות האנדורו הישראלית נגה כורם, בעוד שבגברים לא יתחרו האלוף הנוכחי, רואי אוסטפלד שנמצא בתרות בחו"ל, וסגנו עמרי דנון, המחלים מפציעה, מה שמבטיח תחרות פתוחה ומרתקת. עוד יתקיימו המקצים בקטגוריית עד גיל 21, מקצה המסטרס (35+) וקטגוריות הילדים. האליפות פתוחה לקבל הרחב, שיכול להגיע לנקודת הצפייה המרכזית ב"פארק אוסטרליה". ביום שבת – זינוקים משעה 09:00 ועד שעה 12:30, וב-13:30 טקס הסיום.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג