אליפות העולם בשחייה: טומרקין סיים במקום ה-11 ב-100 גב

השחיין הישראלי הבכיר שיפר את מיקומו במשחה זה לעומת אליפות העולם הקודמת, אך לא את שיאו הישראלי. ניצחונות לפיטי (100 חזה) ושיוסטרום (100 פרפר). כמעט שיא עולם לאפימובה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
יעקב טומרקין שחיין ישראלי
יעקב טומרקין שחיין ישראלי

יומה השני של אליפות העולם בשחייה בבודפשט יצא לדרך ואתו גם חצי הגמר הראשון של שחיין ישראלי באליפות הנוכחית. יעקב טומרקין העפיל כצפוי לחצי גמר משחה ה-100 גב בבוקר, ובחצי הגמר הוא סיים במקום השישי במקצה שלו בתוצאה של 53.92 שנ' שהיתה רחוקה ב-15 מאיות משיאו הישראלי שנקבע באליפות העולם הקודמת. אז זה הספיק לו למקום ה-12, ואילו הפעם הוא דורג במקום ה-11. אגב, שיפור של מאית השנייה לשיאו הישראלי היה מעלה אותו לגמר.

אם היה שובר את שיאו הישראלי, זה יכל להיות שווה גמר. יעקב טומרקין | צילום: באדיבות איגוד השחייה

הצגת הערב התחילה היום (שני) עם משחה הגמר ל-100 חזה גברים בכיכובו של אדם פיטי הבלתי ניתן לעצירה. השאלה היחידה בהקשר שלו היתה האם הוא יצליח לשבור את שיאו העולמי. בחצי המרחק זה בהחלט נראה כך, אבל פיטי התעייף במטרים האחרונים וסיים עם התוצאה השנייה בכל הזמנים, 57.47 שנ' שהיתה רחוקה ב-34 מאיות משיאו העולמי. הוא הקדים את קווין קורדס האמריקאי (58.79) ואת קיריל פריגודה הרוסי (59.05).

לאחר מכן התקיים גמר ה-100 פרפר לנשים בכיכובה של שרה שיוסטרום השבדית, ששברה ביום הראשון את השיא העולמי ב-100 חופשי במסגרת משחה השליחות. גם במקרה שלה, לא היתה לה ממש תחרות. גם היא היתה בקצב של שיא עולם אבל הורידה הילוך במטרים האחרונים. במקרה הזה היא היתה רחוקה ב-5 מאיות משיאה העולמי וסיימה בזמן של 55.53 שנ' כשהיא מקדימה את אמה מקיואן האוסטרלית (56.18) וקלסי וורל (56.37).

מי שהיתה הכי קרובה היום לשיא עולם היתה יוליה אפימובה הרוסיה, שהושעתה בעבר בגלל שימוש בחומרים אסורים וניצחה את מקצה חצי הגמר שלה ב-100 חזה בזמן של 1:04.36 דק' והיתה רחוקה במאית השנייה מהשיא העולמי של רוטה מיילטוטה הליטאית. במקצה הבא האלופה האולימפית לילי קינג היתה קצת פחות מהירה, ובכל מקרה צפוי גמר סופר-מעניין במשחה הזה ביום שלישי בערב.

מאי משיא העולם, ועכשיו לילי קינג מחכה לה בגמר. יוליה אפימובה | צילום: עמוד הפייסבוק של יוליה אפימובה

בגמר הבא של משחה הגברים בהצגת הערב הבריטים המשיכו לתת את הטון, כשהפעם הגיע תורו של בנג'מין פראוד בן ה-22 להפוך לאלוף עולם. מי שהיה פעם שיאן העולם לנוער ב-50 פרפר וגם אלוף משחי חבר העמים הבריטי במשחה זה לפני שלוש שנים, רשם את ההישג הגדול בקריירה שלו עם ניצחון בזמן של 22.75 שנ'. הוא הקדים ב-4 מאיות את ניקולס סנטוס הברזילאי כשאנדריל גובורוב האוקראיני סיים שלישי (22.84).

אקורד הסיום בהצגת הגמרים הזאת היה שייך לגיבורה המקומית של ההונגרים, קטינקה הוסזו, שניצחה במשחה ה-200 מעורב אישי בזמן של 2:07.00 דקות, והיתה די רחוקה משיאה העולמי.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג