אליפות העולם בשחייה: טומרקין מקום 12 ב-100 גב

השחיין הישראלי שיפר ב-13 מאיות את שיאו הלאומי ב-100 גב. שלושה שיאי עולם נקבעו ביומה השני של האליפות בקאזאן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
יעקב טומרקין שחיין ישראלי
יעקב טומרקין שחיין ישראלי

יומה השני של אליפות העולם בשחייה ננעל הערב (שני) בקאזאן שברוסיה. אחרי היום הראשון שכלל שיא עולם ודרמה גדולה כשנבחרות השליחים של ארצות הברית ואוסטרליה נותרו מחוץ לגמר ה-4X100, היום השני התאפיין בשלושה שיאי עולם. 

הכוכבת הגדולה של שני הימים הראשונים היא ללא ספק שרה סיוסטרום השבדית. אתמול היא ניפצה את השיא העולמי ב-100 פרפר כבר בחצי הגמר, והערב היא קיצצה ממנו 10 מאיות נוספות כשניצחה בזמן של 55.64 שניות והקדימה את ג'נט אוטסן הדנית ב-41 מאיות.

יעקב טומרקין שחיין ישראלי

עשה את המצופה ממנו. יעקב טומרקין | צילום: באדיבות איגוד השחייה

שיא עולם מפתיע נשבר על ידי השחיינית האמריקאית מספר 1 כיום, קייטי לדקי. זה לא שלא מצפים ממנה לשבור שיאי עולם באליפות הזאת, אבל אתמול בגמר ה-400 חופשי היא לא הצליחה לעשות את זה. אז למה היא הפתיעה היום? כי היא שברה את שיאה העולמי במשחה ה-1,500 חופשי כבר במקצה המוקדמות, ולאחר שמאמנה ביקש ממנה לשחות רגוע בחלק הראשון של המשחה. אז עם ה"רגוע" הזה לדקי עצרה את השעונים בזמן של 15:27.71 דקות ושיפרה את שיאה העולמי הקודם ב-52 מאיות. נראה שבמשחה הגמר התחרות תהיה רק בינה לבין שיאה הטרי.

השיאנית השלישית של היום היא אולי הכוכבת השלישית של עולם השחיה הנשי, קטינקה הוזסו ההונגריה. אלופת העולם ב-200 מעורב אישי שמרה על התואר שלה וקבעה זמן של 2:06.12 דקות שמהיר ב-3 מאיות משיא העולם הקודם של אריאנה קוקורס האמריקאית שנקבע ב-2009 בעידן החליפות. הוסו היא כוכבת גדולה עבור כל חובב שחיה, אבל הנתון המעניין הוא שזהו שיאה העולמי הראשון בבריכות ארוכות, אחרי שעשתה זאת מספר פעמים בבריכות קצרות.

אחרי יום ראשון מאכזב יחסית באליפות עבור המשלחת הישראלית, יעקב טומרקין עמד בציפיות ממנו ושבר את שיאו הישראלי במשחה ה-100 גב. אחרי שעלה מהמוקדמות, הוא שחה בחצי הגמר בזמן של 53.77 שניות וקיצץ 13 מאיות משיאו הישראלי שנקבע מוקדם יותר השנה בוינגייט. זה הספיק לו למקום ה-12 הכללי כאשר השחיין האחרון שעלה לגמר קבע 53.39 שניות. עמית עברי שוב אכזבה והיתה רחוקה משיאה הישראלי גם במשחה ה-100 חזה, בו דורגה במקום ה-26 הכללי. לירן קונובלוב דורג במקום ה-36 הכללי במשחה 200 חופשי.

בחזרה לגמרים, אדם פיטי הבריטי ניצח כצפוי במשחה ה-100 חזה אבל היה רחוק משיאו העולמי שנקבע מוקדם יותר השנה וקבע 58.52 שניות. אחרי שבמשחה השליחים 4X100 הצרפתים גברו בין השאר גם על הברזילאים, נרשם היום ניצחון נוסף לצרפת על ברזיל במשחה 50 פרפר כשפלורן מנאדו נגע בקיר ראשון בזמן של 22.97 שניות והקדים ב-12 מאיות את ניקולס סנטוס. השם המעניין בגמר הזה היה דווקא מדליסט הארד, לאזלו צ'ה ההונגרי, שמוכר לנו בעיקר בזכות יכולותיו במשחי המעורב אישי והפעם הפגין יכולות מדהימות כספרינטר.

קטינקה הוזסו

שיא עולם ראשון בבריכות ארוכות. קטינקה הוסזו | צילום: Einstein2

ריאן לוכטה כיכב הערב במקצה חצי הגמר ל-200 חופשי וקבע את התוצאה הטובה ביותר בדרך לגמר שיהיה סופר מסקרן ויכלול גם את סון יאנג הסיני, צ'אד לה קלוס הדרום אפריקאי ושיאן העולם הגרמני פול בידרמן.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג