אליפות אירופה U20 נפתחה עם שיא ישראלי חדש לנוער וגמר כחול-לבן

פתיחה נהדרת לאליפות בירושלים. נועם ממו בן ה-17 רץ את ה-400 בשיא של 47.20 ש', אך סיים תשיעי והחמיץ את הגמר בשתי מאיות, אלעד עדיקה הבטיח את מקומו בגמר הקפיצה לרוחק עם ביצוע מרשים. וגם: טופיץ' נכנסת לעניינים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אלעד עדיקה | צילום: גלעד קוולרצ'יק

אליפות אירופה עד גיל 20 נפתחה הבוקר (שני) באצטדיון גבעת רם בירושלים, כשכבר ביום התחרויות הראשון ראינו לא מעט אתלטים ישראלים, שחלקם רשמו התעלות מול הקהל הביתי וקבעו תוצאות מצוינות.

מי שהקהל בירושלים זוכר היטב מאליפות הקדטים בשנה שעברה, נועם ממו, קבע שיא ישראלי חדש לנוער (עד גיל 20) בריצה ל-400 מטר. הוא עצר את השעון על 47.20 שניות, סיים שלישי במקצה שלו ובמקום התשיעי הכללי, מרחק נגיעה מעלייה לגמר (שתי מאיות בלבד). מתוקף היותו בן 17, זהו גם שיא קדטים חדש, כאשר התוצאה שלו היא השנייה בטיבה באירופה השנה לגילאי U18 וה-14 בעולם.

נועם ממו | צילום: גלעד קוולרצ'יק

במוקדמות הקפיצה לרוחק קיבלנו שני ישראלים שניסו להעפיל לגמר. מי שהצליח לעשות זאת בצורה מרשימה הוא אלעד עדיקה שקבע בקפיצה השנייה שלו תוצאה אדירה של 7.69 מטר. אמנם מדובר בתוצאה טובה מהשיא הישראלי הוותיק לנוער ששייך לינון ישראלי ונקבע אי שם ב-2007, אולם הרוח הייתה מעט מעל המותר לקביעת שיא. בכל מקרה, הוא עלה לגמר מהמקום החמישי הכללי.

עוד בקפיצה לרוחק, עדן סלע קבע שיא אישי חדש של 7.46 מטר, שיפור של סנטימטר לשיאו הקודם. לעדן היו דקות ארוכות של מתח, בהן היה בין 12 הראשונים שעולים לגמר, אולם לבסוף עקפו אותו שלושה קופצים אחרים בניסיון האחרון, מה שהעניק לו את המקום ה-14 הכללי מתוך 24 קופצים. עוד בגזרה הישראלית, שני זכאי בת ה-17 קבעה 56.69 שניות בריצה ל-400 מטר ולא העפילה לחצי הגמר.

עדן סלע | צילום: גלעד קוולרצ'יק

שני זכאי | צילום: גלעד קוולרצ'יק

טופיץ' ופורלאני מתחממים, קושצ'יאק נפצעת בקרב 7
מחוץ לזווית הישראלית, ראינו כבר ביום התחרויות הראשון שלושה מהכוכבים הגדולים של האליפות נכנסים לעניינים. בקפיצה לרחוק, מתיאה פורלאני האיטלקי, שכיכב אשתקד בירושלים באליפות לקדטים עם זהב כפול ברוחק ובגובה, עלה לגמר בקלילות עם 8.07 מטר.

בקפיצה לגובה, אנג'לינה טופיץ' הסרבית טיילה גם היא ללא קושי לגמר עם שתי קפיצות בלבד, כש-1.83 מטר הספיקו לה לעלייה. כזכור, טופיץ' זכתה בזהב גם היא אשתקד בירושלים, ולאחר מכן עלתה על הפודיום גם באליפות לבוגרות במינכן, עם מדליית הארד. גם טופיץ', כמו פורלאני, תנסה להשלים דאבל יחד עם הרוחק, אולם בקפיצה לגובה היא פייבוריטית ברורה.

גם תחרויות קרב 7 החלו, כאשר אחרי שני מקצועות יאנה קושצ'יאק הקרואטית צעדה ביתרון נאה עם 2,123 נקודות, פער של כמעט 100 נקודות מסנדרינה שפרנגל הגרמנייה. קושצ'יאק סיימה את הקפיצה לגובה עם תוצאה של 1.86 מטר ורצה את ה-100 מטר משוכות בזמן של 13.37 שניות, אלא שבהדיפת כדור ברזל היא נפצעה בשריר הירך האחורי ונאלצה לפרוש מהתחרות, כשהיא מותירה את המקום הראשון והשני לגרמניות.

סלע עלה לחצי הגמר, ביצוע טוב לעוזיאל
בהצגת הערב, עדן סלע עלה לחצי הגמר בריצה ל-100 מטר הספרינטר הישראלי קבע 10.44 שניות ועלה לחצי הגמר מהמקום התשיעי הכללי. אגב, הזמן הזה טוב יותר משיאו האישי (10.48) אך לא ייחשב כשיא אישי חדש בשל רוח מעל המותר (+2.8). עידו פרץ (הפועל חולון), שעדיין בגיל קדטים, סיים במקום ה-19 הכללי עם 10.52 שניות, גם זמן טוב יותר משיאו האישי (10.54) אך בשל רוח מעל המותר זה לא ייחשב. הוא היה רחוק רק מאית מהעפלה נוספת לחצי.

בהמשך, סלע סיים במקום ה-15 בחצי הגמר של עם 10.64 שניות. עוד מהזווית הישראלית, אייל עוזיאל קבע תוצאה של 13.80 שניות ב-110 מטר משוכות. הוא סיים במקום ה-26 הכללי מתוך 42 רצים. התוצאה הזו טובה יותר משיאו האישי ומהשיא הישראלי U20, אך גם היא לא תיחשב לשיא בשל רוח מעל המותר +2.3 מ/ש. לינוי לוי קבעה תוצאה של 13.70 שניות ב-100 משוכות, מה שהקנה לה את המקום ה-22 הכללי



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג