אליפות אירופה בשחייה || סיכום היום השני: מדליית ארד לגל נבו

היום השני באליפות אירופה היה גדוש אירועים. חלקם גלויים לעין וחלקם קצת פחות, חגי אשלגי עושה סדר ומסכם את המשחים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Web

 

גל נבו קרוב למצלמה 5

גל נבו במשחה ה-400 מ' מעורב לגברים אליפות אירופה בשחייה | צילום: חגי אשלגי

נתחיל מהשיאים הישראלים והיו ארבעה כאלו. ביחד עם שבעת השיאים הישראלים מהיום הראשון, ספירת שיאי ישראל באליפות הזאת עומדת על 11 שיאים. ארבעת השיאים הישראלים שנשברו ביום האליפות השני היו:

תום קרמר ב-200 מ' חופשי – 1:45.30 דק'

אנדריאה מורז ב-100 מ' חופשי – 52.88 שניות

גיל קיזלר ב-1,500 מ' חופשי – 14:57.65 דק'

גיל קיזלר ב-800 מ' חופשי (בתוך ה-1,500 מ') – 7:57.40 דק'

ביומיים האחרונים רשם גיל קיזלר על שמו שלושה שיאי ישראל בבריכות קצרות בכל המרחקים מ-400 מ' ועד 1,500 מ' חופשי. קיזלר נפגע מכך שבמרחקים שהוא שוחה אין חצאי גמרים. אילו היו, הוא היה בן 16 הראשונים שעולים לחצאי הגמר. אבל במשחים של גמר ישיר, קיזלר עדיין לא הצליח להתברג בין ה-8 המהירים באירופה. למרות זאת, ההתקדמות העקבית שלו מסמנת טובות ומשמחת כל פעם מחדש.

עובדה אחת קצת פחות גלויה, היא שגם נשבר שיא עולם בבוקר: ב-50 מ' גב לנשים. במוקדמות משחה השליחים המעורב נשים-גברים, זינקה סימונה באומרטובה הצ'כית ראשונה ל-50 מ' גב ושברה את שיא העולם ב-12 מאיות כשקבעה תוצאה של 25.55 שניות. אלא שאחד מחוקי השחייה המשונים קובע, ששיא עולם לא יכול להיקבע במשחה מעורב גברים-נשים ולכן התוצאה של באומרטובה, המהירה בכל הזמנים, לא נחשבת שיא עולם.

200 מ' חופשי גברים הבוקר החל בקרב בלגי ב-200 מ' חופשי. כל ארבעת הבלגים היו מהירים מספיק כדי להעפיל לגמר, אבל הכללים קובעים שרק שניים מכל מדינה יעלו. גלן סורגלוס ופיטר טימרס העפילו ראשון ושני לגמר. שלישי העפיל שיאן העולם הגרמני פול בידרמן. משחה הגמר היה צמוד עד כאב. בחלוף 150 מ' הופרדו כל ששת הראשונים בטווח של 0.7 שניות. הבלגי הגבוה טימרס הוביל עד 150 מ'. כאן העביר הגרמני פול בידרמן הילוך ונכנס לקיק-דאון פיניש המאפיין אותו. הגרמני הצליח להגיע ראשון לקו ולקחת תואר אלוף אירופי נוסף. בהמשך אמר לנו בידרמן כי זהו משחה הבריכות הקצרות התחרותי האחרון שלו. אחרי האולימפיאדה בכוונתו לפרוש, ועונת הבריכות הקצרות הבאה תתנהל כבר בלעדיו. הגרמני ירוק העד, עוזב את הבריכות הקצרות עם תואר אלוף אירופה.

פול בידרמן

הכניס להילוך ונכנס לקיק-דאון פיניש המאפיין אותו. פול בידרמן | צילום חגי אשלגי

פודיום: פול בידרמן (גרמניה) זהב – 1:42.68 שדק'; פיטר טימרס (בלגיה) כסף – 1:42.85 דק'; תיקו במקום השלישי ושתי מדליות ארד: גלן סורגלוס (בלגיה) וויאצ'סלב אנדרוסנקו (רוסיה) בזמן זהה – 1:43.55 דק'

200 מ' חזה גברים – הגרמנים רק סיימו לחגוג זהב ראשון, ומיד אחריו הגיע זהב שני ב-200 מ' חזה. אלוף העולם מרקו קוך, שבר את שיא האליפות והתקרב כדי 5 מאיות שנייה בלבד משיא העולם באחד מהמשחים האיכותיים באליפות כולה. דניאל גיורטה, במסלול קיצוני, לא הצליח לשחזר את תוצאות העבר שלו והסתפק במקום השני. אנדרו ויליס הבריטי שחה נהדר עד למדליה השלישית.

פודיום: מרקו קוך (גרמניה) זהב – 2:00.53 דק'; דניאל גיורטה (הונגריה) כסף – 2:01.99 דק'; אנדרו וויליס (בריטניה) ארד – 2:02.76 דק'.

חצי הגמר השני של ה-100 מ' חופשי לנשים – רנומי קרומווידיויו ההולנדית ירתה יריית אזהרה ליריבותיה סביב העולם עם תוצאה נפלאה של 51.39 שנ'. אפילו קייט קמפבל, ששברה לפני ימים ספורים את שיא העולם במשחה זה באוסטרליה, עוקבת ודאי מאוסטרליה הרחוקה אחרי יריבתה ההולנדית המהירה. בגמר, "קרומו" תתמודד גם מול שרה שיוסטרום השבדית ופמקה המסקרק ההולנדית. אנדריאה מורז מישראל עלתה שביעית לחצי הגמר בשיא ישראלי חדש ומצוין של 52.88 שניות.

400 מ' מעורב אישי גברים – רעש כמו שנשמע במשחה הזה לא נשמע באף בריכה בישראל מעולם. כבר בהצגת השחיינים, שאגות הקהל עם קריאת שמו של גל נבו הרעידו את הבניין. נבו זינק מצוין והתמקם רביעי אחרי מקטע הפרפר. במקטע הגב, בדרך כלל החלש יותר אצל נבו, נהנה גל מהבריכה הקצרה (בה חלק גדול יותר מהמשחה מתנהל מתחת למים) ולא איבד מקומות ביחס ליריביו. בסגנון החזה (החזק שלו) דילג נבו כבר למקום השלישי. במקומות 1-2 החלו רוברטו פאבוני הבריטי ודויד וראסטו ההונגרי להתרחק ולנהל ביניהם קרב על התואר. ב-50 מ' האחרונים צמצם ריצ'ארד נאגי הסלובקי במהירות על נבו וסיכן את המדליה הישראלית. בסוף, נשאר לנבו די כוח לשים את היד על הקיר במקום השלישי בהפרש של 5 מאיות שנייה בלבד לפני נאגי.

ראיון | צפו: גל נבו מתראיון בשוונג

פודיום: דויד וראסטו (הונגריה) זהב – 4:02.43 דק'; רוברטו פאבוני (בריטניה) כסף – 4:02.69 דק'; גל נבו (ישראל) ארד – 4:04.68 דק'.

גל נבו

מדליה שנייה לישראל. גל נבו | צילום: חגי אשלגי

100 מ' גב נשים – מראש לא נראה היה שיש מי שתוכל לסכן את גברת הברזל ההונגרייה. קטינקה הוסזו השתלטה את המשחה כבר מהסיבוב הראשון, והמשיכה לניצחון בשיא אליפות חדש, רק 4 עשיריות שנייה בלבד משיא העולם שלה עצמה.

קטינקה הוסו מתראיינת לשוונג

לא נראה היה שיש מי שתוכל לסכן אותה. קטינקה הוסו

פודיום: קטינקה הוסזו (הונגריה) זהב שיא אליפות חדש 55.42 שנ'; אליסיה צ'ורז (פולין) כסף – 57.17 שנ'; אייגלו אוסק גוסטספדוטיר (איסלנד) ארד –57.42 שנ'

חצי גמר 100 מ' גב לגברים – כאן נרשמה אכזבה מעצבנת לגיא ברנע ולדוד גמבורג, שפספסו את ההעפלה לגמר ב-15 מאיות שנייה וב-7 מאיות שנייה בהתאמה. ראדוסלב קאבצבקי הפולני נתן חצי גמר נפלא ועלה ראשון לגמר. פניו של ברנע במיקס-זון הסגירו היטב את תחושותיו ואת האכזריות האינהרנטית של השחייה התחרותית, בה מאיות שנייה בודדות יכולות לעשות הבדל בין שמחה גדולה לבין אכזבה מרה.

בחצי הגמר 100 מ' מעורב אישי לנשים, קטינטקה הוסזו ההונגרייה ושיבון מארי או'קונור הבריטית, הרשימו כל אחת בחצי הגמר שלה. עמית עברי שלנו הצליחה להעפיל שלישית לגמר. הבריטית בכושר פנטסטי מתיימרת לאיים על גברת הברזל ההונגרייה בדרך לתואר אלופת אירופה.

100 מ' פרפר גברים לאזלו צ'ה מצא דרך נהדרת לחגוג את יום הולדתו ה-30. ההונגרי הסתובב בחצי הדרך במקום השישי מבין שחייני הגמר. בסוף הבריכה השלישית עבר צ'ה כבר למקום השני. בבריכה האחרונה, במותחן עוצר נשימה, עקף צ'ה הוותיק את האיטלקי המתעייף מטאו ריבולטה, והצליח לשים ידיים ראשונות על הקיר בתוצאה מצוינת. אחרי המשחה הודה צ'ה שככל שהוא מתבגר הוא נהיה מהיר יותר. תקווה לכולנו.

לאזלו צ'ה

הילד בן 30. לאזלו צ'ה | צילום: חגי אשלגי

פודיום: לאזלו צ'ה (הונגריה) זהב – 49.33 שנ'; מטאו ריבולטה (איטליה) כסף – 49.70 שנ'; ניקיטה קונובלוב (רוסיה) ארד – 50.28 שנ'.

800 מ' חופשי נשים – המשחה היה צמוד ברוב חלקיו. בחלוף 600 מ' עברה הבריטית ג'ז (ג'זמין) קרלין לעמדת הובלה והכתבת קצב. עד 700 מ' לא הפרידה בין שלושת המובילות אפילו שנייה אחת. קרלין החלה ללחוץ. גם מרדף סיום הרואי של ההונגרייה בולגרקה קאפאש לא הועיל.

פודיום: ג'זמין קרלין (בריטניה) זהב – 8:11.01 דק'; בולגרקה קאפאש (הונגריה) כסף –8:11.43 דק'; שרון ואן רואנדל (הולנד) ארד – 8:15.84 דק'.

50 מ' פרפר נשים – שרה שויסטרום השבדית הוכיחה שוב שהיא חזקה ומהירה יותר מכל העולם במקצה זה. היא ניצחה בשיא אליפות חדש, רק 2 עשיריות שניות מחוץ לשיא העולם שהושג על ידי בת ארצה תרז אלסהמר בעידן החליפות האסורות. ג'נט אוטסן הדנית שחתה כתף אל כתף עם שיוסטרום לאורך הבריכה הראשונה, אבל התקשתה להחזיק עם השבדית התוקפת לאחר הסיבוב. אוטסן סיפרה אחרי המשחה שהיא עברה יום קשה שהשאיר אותה עם אנרגיה נמוכה מדי לפני משחה הגמר. לשאלה מה דרוש כדי להשיג את שרה שיוסטרום השיבה אוטסן בפשטות – "יום טוב".

שרה שיוסטרום משוודיה

הוכיחה שוב שהיא חזקה ומהירה יותר מכל העולם במקצה זה. שרה שיוסטרום | צילום: חגי אשלגי

פודיום: שרה שיוסטרום (שבדיה) זהב –24.58 שנ' (שיא אליפות חדש); ג'נט אוטסן (דנמרק) כסף – 25.04 שנ'; סילבייה די-פייטרו (איטליה) ארד – 25.26 שנ'.

4 כפול 50 מ' מעורב גברים-נשים – החיסרון של הרביעייה האנגלית (שיאנית העולם) הורגש. התוצאה היתה מאבק בין איטליה ורוסיה ממש כתף אל כתף עד קו הסיום במשחה הפכפך ומותח. בסוף, היו האלו האיטלקים שהגיעו ראשונים לקיר עם שיא אליפות חדש. הרביעייה מבלרוסיה החזיקה מעמדה מול ההולנדית השועטת רנומי "קרומו" כדי לקחת ארד. "קרומו" סגרה ספליט 50 מ' אחרון נהדר עבור הרביעייה ההולנדית ב-22.90 שניות, והוכיחה פעם נוספת שהמהירות המפורסמת שלה חוזרת. הפעם זה הספיק רק למקום רביעי עבור הרביעייה ההולנדית. משחה איכותי של הרביעייה הישראלית הספיק רק למקום השביעי ב-1:40.48 דק'.

פודיום: איטליה זהב – 1:38.33 דק' (שיא אליפות חדש); רוסיה כסף – 1:38.36 דק'; בלרוס ארד – 1:39.03 דק'.

עד כאן משחי הגמר. לאלו יש להוסיף את מוקדמות ה-1,500 מ' לגברים. גרגוריו פאלטריניירי התפוצץ במוקדמות עם תוצאת השנה בעולם: 14:21.5 דק'. 10 שניות בלבד משיא העולם הוותיק של גרנט האקט. האחרון שעלה לגמר שיתקיים הערב, היה פאל יונסן מאיי פארו עם 14:44 דק'. גמר מרתק צפוי הערב.

אומרים שהערב, הכרטיסים למכון וינגייט כבר נמכרו כולם. הקהל הישראלי נותן יופי של אווירה. אבל כרגע, דבר אחד חסר במידה צורבת – כבוד לטקסי המדליות האחרונים שמקיימים לאחר סיום המשחה האחרון של הערב. צורם לראות את האלופים מקבלים את המדליות מול יציעים ריקים. 10 דקות של ישיבה רגועה בסיום וכיבוד האלופים, תעשה נפלאות.

גל נבו קרוב למצלמה 5


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג