אליפות אירופה בשחייה || סיכום היום הראשון: שיא עולם אחד ושבעה שיאים ישראלים

היום הראשון הבטיח וקיים. שבעה שיאים ישראלים, שיא עולם אחד, ומדליה ישראלית ראשונה באליפות אירופה מרהיבה במכון וינגייט. חגי אשלגי מסכם את היום
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Web

בוקר ראשון ~ שיא עולם אחד ושלושה שיאים ישראלים

כבר מהמשחה הראשון של הבוקר זה התחיל מבטיח. גיא ברנע עלה במקצה משני עבורו – 100 מ' פרפר – לחצי הגמר. במקצה הבא, זה המשיך עם העפלה של עמית עברי לחצי הגמר ב-50 מ' חזה, עם שיא ישראלי חדש וראשון באליפות הזאת – 30.41 שניות. ב-50 מ' חזה לגברים, הישראלי הראשון פספס את חצי הגמר בחצי שנייה בלבד, כאשר כל ארבעת הישראלים קבעו תוצאות שבין 27.5 שניות ל-27.8 שניות.

עוד כתבות וידאו מאליפות אירופה בשחייה
ראיון עם השחיינית קטינקה הוסזו שניצחה עם שיא עולם ב-400 מ' מעורב אישי
ראיון עם ולדימיר סלניקוב מגדולי השחיינים בכל הזמנים
ראיון עם השחיין פטר ברנק לאחר שניצח במשחה 400 מ' סגנון חופשי
ראיון עם השחיין פול בידרמן לאחר משחה 400 מ'

בשעה 10:10 בבוקר, 40 דקות בלבד אחרי תחילת האליפות, גברת הברזל ההונגרייה, קטינטקה הוסזו, שברה שיא עולם ראשון בשחייה אי פעם בישראל. הוסזו שרפה את ה-400 מ' מעורב אישי בזמן שיא עולם חדש של 4:19.46 דק'.

קטינקה הוסו מתראיינת לשוונג

קטינקה הוסזו מתראיינת לשוונג לאחר המשחה | צילום: צלמי שוונג

במוקדמות ה-400 מ' חופשי לגברים זינקו שלושה ישראלים. עידו הבר ראשון מבין הישראלים ונתן את הטון עם תוצאה חזקה של 3:46.27 דק'. במקצה האחרון זינק גיל קיזלר מחיפה במסלול 9 הקיצוני, וסיים מצוין בשיא ישראלי נפלא חדש של 3:44.59 דק'. שיא ישראלי שני בבוקר ראשון של אליפות.

במוקדמות ה-200 מ' גב, יעקב טומרקין שלף את התחמושת והפציץ עם שיא ישראלי חדש של 1:50.33 דק' ועלייה מהמקום הראשון ישירות לגמר. שיא ישראלי שלישי. טומרקין נראה חד וממוקד. דוד גמבורג, עלה שמיני לגמר בתוצאה של 1:53.12 דק'. שתי העפלות ראשונות לגמר לשחייה הישראלית.

במוקדמות ה-4 כפול 50 מ' חופשי, הצליחה הרביעייה הישראלית להשלים העפלה שלישית לגמר, כאשר תפסה את המקום השמיני במוקדמות ושברה את השיא הישראלי. שיא ישראלי רביעי במספר.

70047.2

שיא עולם אחד ושלושה שיאים ישראלים | צילום: ניר עמוס

ערב ראשון ~ מדלייה ישראלית ראשונה וארבעה שיאים ישראלים

לאחר טקס פתיחה רב רושם לעתים עד כדי פומפוזיות, המופע המרכזי יצא לדרך עם חצאי הגמר לגברים ולנשים ב-50 מ' חזה. אדם פיטי הבריטי, אלוף העולם ב-100 מ' חזה בבריכות ארוכות וקצרות, תמיד נראה פגיע יותר בבריכות קצרות. אין לו את עuצמת היציאה מהקיר שיש לחלק מיריביו, ובבריכות קצרות, ישנם יותר סיבובים שמקנים עדיפות למומחים ביציאה מהקיר. למרות זאת, פיטי, עם פיגור בחצי ראשונה וסיומת חזקה, עלה ראשון מהמוקדמות.

AoGYzh0C6JAgLA5uBy7fC9W0m2KnSkyEpv2hGJVS-1Ma

טקס פתיחה רב רושם לעתים עד כדי פומפוזיות | צילום: ניר עמוס

ב-50 מ' חזה לנשים, עמית עברי שחתה קצת לאט יותר מהבוקר, אך לאחר פסילה של שחיינית אחרת, התוצאה הספיקה לעמית כדי לעלות לגמר. גמר רביעי לשחייה הישראלית. ג'נה לאוקנן הפינית ופאני להקלויסה הבלגית שחררו הצהרת כוונות כששתיהן ירדו מ-30 שניות.

גמר 200 מ' גב גברים היה הגמר הראשון של האליפות – 200 מ' גב לגברים. שני ישראלים בגמר. יעקב טומרקין זינק ממסלול 4 עם התוצאה הטובה במוקדמות. דוד גמבורג זינק ממסלול 8. אחרי 50 מ', גמבורג הסתובב חמישי וטומרקין הסתובב שביעי – אחד לפני האחרון. הפולני קאבצקי, כבר בנה לעצמו יתרון גדול במסלול 5 עם דחיפות ויציאות מופלאות מהקיר, וחלק תת מימי קטלני עד גבול 15 המטרים המותרים. קאבצקי שחה כל-כך הרבה מתחת למים, עד שהוא נדרש רק ל-7 עד 9 תנועות ידיים גב בכל בריכה. בחלוף 100 מ', התקדם גמבורג למקום הרביעי וטומרקין התקדם למקום החמישי. אחרי 150 מ', טומרקין כבר התקדם למקום השני. גמבורג נותר רביעי וקאבצקי כבר בנה לעצמו יתרון של יותר משתי שניות בקדמת המשחה. ב-50 המטרים האחרונים טומרקין הגביר וצמצם על הפולני, וגמבורג מצד שני, התעייף והאט. בסיום – מקום שני, סגנות אליפות אירופה ליעקב טומרקין, שיא ישראלי חדש (החמישי במספר באליפות) וירידה לראשונה בישראל מתחת ל-1:50 דק'. דוד גמבורג, במשחה הירואי, גילח כשנייה וחצי מהתוצאה שלו בבוקר, אך זה הספיק רק למקום השביעי.

הפודיום: ראדוסלב קאבצקי (פולין) זהב – 1:48.33 דק' (שיא אליפות חדש); יעקב טומרקין (ישראל) כסף – 1:49.84 דק'; שלישי סימונה סביוני (איטליה) ארד – 1:50.75 דק'.

Amz1u_kDWG9aiAN-zjcLvBGF9haq8J-ZxbAKJ4AJqWbx (1)

מדליה ישראלית ראשונה באליפות אירופה בשחייה | צילום: ניר עמוס

גמר 400 מ' מעורב נשים – המשחה הבא סיפר את סיפורן של שתי שחייניות הונגריות, בנות אותו גיל, שרק חודש אחד מפריד ביניהן. האחת סיימה את המשחה עם תואר אלופת אירופה. השנייה סיימה אותו עם שברון לב מחד, אבל עם אופטימיות מאידך. קטינקה הוסזו התרחקה רק 3 עשיריות שנייה משיא העולם שלה מאותו בוקר, וקבעה את התוצאה השנייה בטיבה בכל הזמנים כדי לקחת תואר נוסף של אלופת אירופה. הוסזו ירדה מ-4:20 דק' פעמיים באותו יום. סוזנה ג'אקאבוס נאבקה על המקום השני כל הדרך והחזיקה אותו. האנה מיילי הבריטית דלקה אחריה, אבל ג'אקאבוס הצליחה להדוף את המתקפה של הבריטית עד לקו הסיום. ג'אקאבוס סיימה שנייה את המשחה, אך בסוף קיבלה הודעה שהיא נפסלה. בראיון לאחר המשחה אמרה לנו ג'אקאבוס שהיא שחתה את התוצאה הכי מהירה שלה אי פעם, סיימה שנייה, אבל היא נפסלה מבלי לדעת למה. קשה לראות כיצד נראה גם אדם מאוכזב וגם אופטימי בעת ובעונה אחת, אבל כך נראתה סוזאנה ג'אקאבוס לאחר המשחה.

הפודיום: קטינקה הוסזו (הונגריה) זהב – 4:19.75 דק'; האנה מיילי (בריטניה) כסף – 4:26.87 דק'; לארה גראנז'ון (צרפת) ארד – 4:27.31 דק'.

AscCx9tLjZFuYTRgEOLJaMe0ix36SXed4W6wxYS6DgUw

צילום: ניר עמוס

גמר 400 מ' חופשי גברים – המשחה התחיל עם טוויסט. ווייצ'ק ווידאק הפולני, כנראה מתומרץ אחרי הזהב של בן ארצו קאבצקי בגב, התפוצץ ראשון קדימה עם 52.0 שניות ב-100 מ' הראשונים ו-1:46.9 שניות ב-200 מ'. אלוף העולם ההונגרי פטר ברנק דלק אחריו. פול בידרמן, שיאן העולם הגרמני במשחה זה בבריכה ארוכה, השתרך במקום השביעי אחרי 100 מ'. בחצי הדרך נתן ההונגרי תאוצה ועבר למקום הראשון. בידרמן המשיך באותו קצב, עדיין רק במקום השישי. ב-150 המטרים האחרונים ההונגרי שמר על קצב, הפולני דעך אבל פול בידרמן התפוצץ. הגרמני צמצם באגרסיביות על כל מקדימיו והחל לעקוף אותם אחד אחרי השני. בחלוף 300 מ' היה בידרמן חמישי. בחלוף 350 מ' הוא כבר היה שלישי. את ה-50 מ' האחרונים פירק בידרמן ב-25.7 שניות וסיים במקום השני. בסיום, תואר אלוף אירופה לפטר ברנק, סגנות לבידרמן בשיא אישי חדש. בידרמן אמר לשוונג בסוף המשחה – "אם אני עדיין מסוגל לעשות שיא אישי אחרי גיל 29, אני מרוצה". שחיין המרחקים האיטלקי גבריאלה דטי סגר חזק גם כן ולקח ארד.

הפודיום: פטר ברנק (הונגריה) זהב – 3:35.46 דק'; פול בידרמן (גרמניה) כסף – 3:35.96 דק'; גבריאלה דטי (איטליה) ארד – 3:37.22 דק'.

בחצי הגמר במשחה 100 מ' פרפר לגברים, סיים ברנע במקום ה-12 וקבע שיא ישראלי חדש (השישי באליפות) נוסף של 51.36 שניות אך לא הפעיל לגמר.

גמר 50 מ' חזה נשים – הבנות שהראו את הדרך בחצי הגמר, גמר הובילו בגמר. ההולנדית הוותיקה מוניק נייהאוס נאצלה להסתפק במקום הרביעי.

הפודיום: ג'נה לאוקאנן (פינלנד) זהב – 29.71 שניות; פאני להקלויסה (בלגיה) כסף – 29.84 שניות; נאטאליה איבאנייה (רוסיה) ארד – 29.99 שניות.

גמר 50 מ' חזה גברים – ברגע האמת, הצליח אלוף אירופה דאמיר דוגונג'יץ', להגן על תוארו. הסלובני הענק (2.02 מ' גובהו) ניפק זינוק וסיבוב אימתניים והצליח לעמוד מול הסיומת המהירה של אדם פיטי הבריטי שאיחר שפיגר לבסוף במאיץ שנייה בודדה. במשחה צמוד מאין כמוהו כך התחלקו המדליות:

הפודיום: דאמיר דוגונג'יץ' (סלובניה) זהב – 26.20 שניות; אדם פיטי (בריטניה) כסף – 26.21 שניות; אולג קוסטין (רוסיה) ואלכסנדר מרפי (אירלנד) ארד – 26.35 שניות לשניהם.

גמר 4 כפול 50 מ' חופשי גברים – מקצה השליחים המהיר ביותר באליפות יצא לדרך כאשר הרביעייה הישראלית במסלול 8 והרביעיות הרוסיות והאיטלקיות אחת ליד השנייה במסלולים 4 ו-5. בתצוגה מאוזנת ומהירה ירדו כל ארבעת שחייני הרביעייה הרוסית מ-21 שניות. כל אחד משחייני הרביעייה שחה את כל ה-50 מ' ללא נשימה והם הובילו מהבריכה הראשונה ועד האחרונה. ספליט 20.46 שניות של מרקו אורסי לא הספיק לרביעייה האיטלקית שנאלצה להסתפק במקום השני. ברביעייה הישראלית, כל ארבעת השחיינים ירדו מ-22 שניות והשיא הישראלי נשבר שוב. שיא ישראלי שביעי באותו יום.

הפודיום: רוסיה זהב – 1:23.49 דק'; איטליה כסף – 1:24.44 דק'; בלארוס ארד – 1:25.01 דק'.

עד כאן מיום ראשון גדוש ופורה באליפות אירופה לבריכות קצרות 2015. מה יביא היום השני?



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג