אליפות אירופה בשחייה | יומיים ראשונים של מים פתוחים בברלין

אליפות אירופה בשחייה התחילה במשחי המים הפתוחים. בחלוף יומיים, ארבעה מהמשחים כבר הוכרעו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

נהר דהאמה בברלין חולף ליד רובע גרונאו. באולימפיאדה הברלינאית של 1936, התקיימו בו תחרויות החתירה בסירות תחת עינם הפקוחה של הנאצים. השבוע, שימש הנהר כאתר התחרות לאליפות אירופה בשחייה, עם שני הימים הראשונים של משחי המים הפתוחים – למרחקים של 5 ו-10 ק"מ לגברים ולנשים. משחי ה-5 ק"מ כללו שתי הקפות של 2.5 ק"מ כל אחת, ומשחי ה-10 ק"מ – 4 הקפות.

תומס לורץ

כעס, רטן ורקע ברגליו. תומס לורץ

 

מדובר במקטע רחב של הנהר עם זרימה לא חזקה. המקום תחום מכל צדדיו ולא עולים בו גלים. עבור שחייני ים, המקום מזכיר יותר בריכה גדולה כדוגמת אגם הסרפנטין בהייד פארק בו נערכו תחרויות המים הפתוחים באולימפיאדת לונדון.
באופן מוזר, קבעו הגרמנים את זמני הזינוק של מקצי ה-5 וה-10 ק"מ לגברים בהפרש זעום של 20 שעות ביניהם. מקצה ה-5 ק"מ לגברים התקיים ביום רביעי אחר הצהרים, ומקצה ה-10 ק"מ למחרת בבוקר. לנשים ניתן מרווח של קצת יותר מיממה כאשר מקצה ה-10 ק"מ ראשון.

ישראלים – למרבה הצער, לא נשלחה הפעם אף נציגה של המין היפה למשחי המים הפתוחים. המשמעות היא לא רק העדר השתתפות בתחרויות הנשים, אלא גם העדר השתתפות במשחה הקבוצתי. בין הגברים הגיעו לתחרות שני הנציגים הבכירים של שחיית המים הפתוחים בישראל – יובל ספרא ושחר רסמן.

10 ק"מ נשים
שרון ואן רואנדאל היא שחיינית הולנדית שהתמחתה בעיקר במשחי הגב עם זליגה, בעיקר בעבר, למשחי המרחקים בסגנון החתירה. לאחרונה עברה ואן רואנדאל להתאמן בצרפת והחלו להתמקד במים פתוחים. בהשוואה למתחרה הבולטת שלה האלופה האולימפית ההונגריה אווה ריסטוב, ואן רואנדאל חסרת ניסיון במים פתוחים.

את ההובלה בשלבים המוקדמים של המשחה נטלה האיטלקייה אורורה פונסלה, ששחתה קילומטרים ארוכים בבדידות מזהרת עשרות מטרים לפני הדבוקה. אחריה הסתדרה דבוקת מרדף של 9 שחייניות שכללה את ריסטוב ואולאש ההונגריות, את ואן רואנדאל ההולנדית, את ברוני וגרימלדי האיטלקיות, את מולר וקודוול הצרפתיות, ועוד.

 

בהקפה האחרונה, הדבוקה כבר משכה את פונסלה חזרה וההכרעה הועברה לסיומת. שם, ואן רואנדאל הוכיחה את כוחה העדיף עם ניצחון נפלא לפני ריסטוב ופונסלה, כשביניהן מפרידות רק 1.6 שניות. כל 10 הראשונות סיימו בתוך 15 שניות מהמנצחת.

זהב – שרון ואן רואנדאל (הולנד) – 1:56:06.9 שעה.
כסף – אווה ריסטוב (הונגריה) – 1:56:08.0 שעה.
ארד – אורורה פונסלה (איטליה) – 1:56.08.5 שעה.

5 ק"מ גברים
תומס לורץ הגרמני כעס, רטן ורקע ברגליו, אך בסוף החליט להתמודד במקום להתעצבן, והתייצב גם למשחה ה-5 ק"מ ביום רביעי וגם למשחה ה-10 ק"מ ביום חמישי. לשם השוואה (לא לגמרי מקבילה), תחשבו על השתתפות באליפות אירופה בחצי מרתון אחר הצהרים, ועל השתתפות באליפות אירופה במרתון למחרת בבוקר. לורץ, בן ה-34, זכה כבר פעמים רבות בתואר אלוף העולם במרחקים שונים של משחי המים הפתוחים, אבל לצדו זינקו שחיינים צעירים ממנו בהרבה, שעדיין משתתפים באופן פעיל במשחי הבריכה הארוכים.

לורץ, שלא כדרך כלל, החליט לנהל את קצב המשחה והוביל שלישייה של גרמנים בסוף ההקפה הראשונה, כשדניאל פוג האנגלי כמה שניות אחריהם. אבל בהקפה השנייה ובסיומת, פוג הפך את היוצרות, פרץ קדימה וניצח בפער של למעלה מ-20 שניות – פער שנחשב עצום במשחים מסוג זה. ללורץ נותר רק הארד.

זהב – דניאל פוג (בריטניה) – 53:41.4 דקות.
כסף – רוב מופלס (גרמניה) – 54:01.8 דקות.
ארד – תומס לורץ (גרמניה) – 54:02.6 דקות.

10 ק"מ גברים
הזינוקים הראשונים של הישראלים יובל ספרא ושחר רסמן למים התקיימו במשחה צפוף וטקטי. שחיין ה-1,500 מ' בריכות ההונגרי גרגלי גיורטה הוביל בתום הקפה ראשונה בקצב "גישושים" כאשר כל הדבוקה נותרה יחסית צמודה. במחצית הדרך אחרי שתי הקפות וגם בתום ההקפה השלישית, נותרה דבוקה גדולה של כ-30 שחיינים עם זנב שהחל להימתח לאחור.

בשלב זה, הישראלים ספרא ורסמן נמצאו בסוף הדבוקה, כ-20-25 שניות אחרי ראש החץ. הכל עמד להכרעה בהקפה האחרונה. ההחלטה של לורץ בן ה-34 להשתתף בשני המשחים יום אחרי יום עמדה למבחן. בתאוצות של ההקפה האחרונה הצטמצמה דבוקת ההובלה ל-19 שחיינים בלבד, כשהישראלים לא ביניהם.

בספרינט לסיום, הצליח פרי וורטמן ההולנדי לגבור על שני לווייתנים וותיקים – לורץ הגרמני ודראצ'ב הרוסי. 19 השחיינים הראשונים כולם סיימו בטווח 18 שניות מהמנצח. שחר רסמן ויובל ספרא סיימו במקומות 30 ו-33 בהתאמה. ניצחון הולנדי כפול במקצי המרתון 10 ק"מ גם בגברים וגם בנשים.

זהב – פרי וורטמן (הולנד) – 1:49:56.2 שעה.
כסף – תומס לורץ (גרמניה) – 1:49:59.0 שעה.
ארד – יבגני דראצ'ב (רוסיה) – 1:50.00.6 שעה.

5 ק"מ נשים
תוספת מסקרנת למשחה היתה השחיינית הספרדייה הנפלאה מיריאה גרסיה בלמונטה שמצטיינת במנעד רחב מאד של משחים וסגנונות, מ-200 מ' פרפר, דרך 400 מ' מעורב אישי ועד 1,500 מ' חופשי. אבל איזבל הרלה הגרמנייה החליטה להפוך את קצב המרוץ לאתגרי ופרצה קדימה כבר בהתחלה. אם ואן רואנדאל וריסטוב חשבו שיהיה כאן שידור חוזר לבריחה והמשיכה חזרה שהתקיימו על פונסלה במשחה ה-10 ק"מ, הן טעו.

איזבל הרלה לא רק שמרה על הפער שיצרה בהקפה הראשונה, אלא הכפילה אותו, כדי לנצח בפער אדיר של 34 שניות. שרון ואן רואנדאל ההולנדית שמרה על המקום השני וגרסיה בלמונטה, שנצמדה לאווה ריסטוב ההונגריה, עקפה אותה לפני הסוף כדי לסיים שלישית.

זהב – איזבל הרלה (גרמניה) – 57:55.7 דקות.
כסף – שרון ואן רואנדאל (הולנד) – 58:29.9 דקות.
ארד – מיריאה גרסיה בלמונטה (ספרד) – 58:41.4 דקות.

הזינוק הבא של שחר רסמן ויובל ספרא למים צפוי להיות במשחה ל-25 ק"מ ביום ראשון.

15.8.2014



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג