אליפות אירופה בטריאתלון יוצאת לדרך, שחר שגיב יעשה היסטוריה?

הטריאתלט האולימפי מוביל חבורה של ארבעה ישראלים שיזנקו במדריד, ושואף לשפר את הישג השיא שלו, מקום 9 באירופה, ואף להיאבק על הפודיום. איתמר לבנון, רועי זוארץ ואיתמר אשד משלימים את הנבחרת כחול-לבן. וגם: האם התחרות תיהפך לדואתלון?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נבחרת ישראל בטריאתלון במדריד | צילום: פרטי

אליפות אירופה בטריאתלון תיערך ביום ראשון הקרוב במדריד (14:30 שעון ישראל) עם תחושה אמיתית שאפשר לעשות בה היסטוריה כחול-לבן. ארבעה ספורטאי נבחרת ישראל יקחו חלק באליפות, כשהמועמד הבולט הוא כמובן אלוף ישראל מ-TRI כנרת הטריאתלט האולימפי שחר שגיב. גם סגן אלוף ישראל איתמר לבנון, רועי זוארץ ואיתמר אשד ייצגו את ישראל בתחרות. התחרות נערכת למרחק האולימפי – 1,500 מטר שחייה, 40 ק"מ רכיבה על אופניים ו-10 ק"מ ריצה.

שגיב כבר הוכיח לא פעם את יכולתו בזירה העולמית, אולם נראה כי השדה האירופי עשוי להאיר לו פנים. שגיב מדורג תשיעי מבין המשתתפים בתחרות ובעל סיכוי ממשי להישג חסר תקדים במונחי הענף, ואולי ביום טוב אף למאבק על מדליה. הישג השיא של ישראל באליפות אירופה לבוגרים הוא המקום התשיעי אותו השיג שגיב עצמו בשנת 2017 והוא בהחלט ינסה להתעלות על כך.

סיכוייו ממשיים בעיקר בשל העובדה שכמה מהבכירים האירופיים המדורגים ראשונים בצמרת העולמית לא מגיעים לתחרות, מה שמותיר שדה פתוח במיוחד. המדורג הבכיר בתחרות הוא ההונגרי קסונגור להמן, אלוף העולם עד גיל 23 מ-2021. לצדו ניתן לציין את את המדליסט האולימפי הבריטי הוותיק ג'ונתן בראונלי כאחד המועמדים לניצחון, וכן את האולימפי הגרמני יונאס שומבורג ואת מארק דיוואי, הונגרי נוסף.

שחר שגיב אמר לקראת התחרות: "אחרי שפתחתי את העונה לא כל כך טוב, למרות הציפיות הרבות שיש לי מעצמי ומשלא הצלחתי להביא עדיין לידי ביטוי את היכולות הטובות שלי, אני מקווה שאחזור מחר למקום הטוב שלי ולאזורים שאני אוהב להתחרות בהם – הדבוקות הקדמיות. אני מקווה שאוכל לעשות הישג טוב. כל תחרות עבורי מהווה הזדמנות לעשות משהו גדול. אני ממשיך בגישה האופטימית והחיובית שלי. אני יודע מה עשיתי באימונים ומה אני שווה ומקווה שאחבר את כל הדברים ביחד מחר ביום התחרות. השאיפה שלי לתת תחרות שיא ולשפר את המיקום שלי באליפות אירופה".

שחר שגיב רוכב | צילום: צלמי שוונג

ליאור כהן, המנהל המקצועי של איגוד הטריאתלון ומאמן בנבחרת הבוגרים, סיפר לשוונג לקראת התחרות: "אנחנו באים במטרה לאסוף ניקוד אולימפי, כמה שיותר, ולעשות באמת דבר גדול בתחרות. נכון לעכשיו עדיין העניינים פתוחים, יכול להיות שהתחרות בכלל תהפוך לתחרות דואתלון ולא טריאתלון בגלל התנאים באגם (קאסה דה קמפו – ג.ד), נדע את זה בשעות הקרובות. המסלול מאוד מאוד סלקטיבי ברכיבה, יהיה מאוד מעניין ונאחל הצלחה לכל הספורטאים שלנו". יחד עם כהן, נמצאים בצוות המקצועי בתחרות ענר שרמן ודוד רזניק.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג