איתות מהדור הבא: הישגים מרשימים לשחיינים הצעירים של ישראל ברוטרדם

בעוד חלק מהנבחרת בארה"ב, הצעירים זינקו למים בהולנד וחזרו עם בשורות: מרטין קרטאבי הרשים עם התוצאה השנייה בהיסטוריה ב-50 חופשי, יואב רומנו וענבר דנציגר קבעו שיאים איכותיים וגם כריס פיצ'וגין חוזר לעניינים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מרטין קרטאבי | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

פרט לאליפות ארה"ב הפתוחה בשחייה, ממנה הגיעו שני שיאים ישראליים איכותיים של אנסטסיה גורבנקו ולאה פולונסקי, ננעלה אמש (ראשון) תחרות נוספת עם ייצוג ישראלי נרחב. 11 שחיינים ושחייניות ישראלים התחרו ברוטרדם בהובלתו של מאמן נבחרת הנוער כרמל לויתן. מרבית השחיינים היו צעירים, מסגלי B ו-C של הנבחרת, וכמה מהם רשמו הישגים משמעותיים ששווה לשים עליהם זרקור:

חרותי, מאחוריך
על ההישג המשמעותי ביותר בתחרות רשום מרטין קרטאבי, ספרינטר בן 19 מנתניה, אשר עלה למקום השני בדירוג ההיסטורי של ה-50 חופשי עם זמן אדיר של 22.13 שניות. מי שזכור בעיקר כמדליסט ארד מאליפות אירופה לנוער (פעמיים) שיפר את שיאו האישי ב-44 מאיות, שיפור מטורף במונחי ספרינט, והיה רחוק רק מאית מהקריטריון לאליפות העולם.

מרטין קרטאבי | צילום: באדיבות איגוד השחייה

היחיד בישראל ששחה מהר ממנו הוא שיאן ישראל מירון חרותי (21.84 שניות) ולפתע הקריטריון האולימפי, שעומד על 21.96 שניות, נראה בהישג יד. העבודה של קרטאבי תחת אחד ממאמני הספרינט הטובים בארץ, דימה ריבינסקי, מוכיחה את עצמה, כאשר לשיא ב-50 חופשי הוסיף גם שיאים ב-100 חופשי (49.99 שניות) וב-50 פרפר (24.52 שניות).

מועמד חדש לשליחים?
יואב רומנו, שרק לפני כמה שבועות הודיע על סיכום לעונה הבא באוניברסיטת וויסקונסין, נתן קפיצת מדרגה משלו עם שלושה שיאים אישיים. הוא סיים במקום השני בגמר ל-400 מטר חופשי, עם 3:52.56 דקות, ושביעי בגמר ל-200 מטר חופשי עם 1:48.80 דקות. התוצאה ב-200 מכניסה את רומנו לפחות על הנייר למאבק על ארבעת הכרטיסים לשליחים 4X200 חופשי במשחקים האולימפיים. אמנם יהיה לו קשה להיכנס כשבקרב כבר כעת נמצאים דניס לוקטב, תומר פרנקל, גל כהן גרומי, דניאל נמיר, איתן בן שטרית, בר סולובייצ'יק ורון פולונסקי, אולם כשחיין בן 19 בלבד, מקדם השיפור שלו עוד גדול ומסקרן גם במשחה זה.

יואב רומנו | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

הרביעי בגבו
ענבר דנציגר מסומן כבר כמה שנים כעתיד של משחי הגב הישראליים, והוא ממשיך בשקט בשקט את ההתקדמות העקבית שלו בדרך לקיים את ההבטחה. השחיין בן ה-19 שמתאמן במרכז המצוינות תחת כרמל לויתן סיים במקום הרביעי בגמר ל-200 מטר גב עם שיא אישי של 1:59.00 דקות. כעת, הוא מדורג במקום הרביעי בהיסטוריה של המשחה הזה בישראל ועוקף את יואב גת ברשימה. מקדימים אותו שיאן ישראל יעקב טומרקין (שהתחרה גם הוא ברוטרדם) עם 1:55.96 דקות, דוד גרצ'יק עם 1:57.64 דקות וגיא ברנע עם 1:58.99 דקות.

ענבר דנציגר | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה

שובו של הכריס
זה לא סוד שהחזיסט המוביל של ישראל כריס פיצ'וגין חווה ירידה בכושרו בעונה שעברה. המעבר לליגת המכללות ולאוניברסיטת ג'ורג'יה לא היה מיטבי עבור השחיין פיצ'וגין ואחרי עונה אדירה ב-2022, כולל חצאי גמר באליפות העולם ושיאי ישראל, הוא לא הצליח לשחזר את תוצאותיו ב-2023. בקיץ האחרון החליט לקחת שנת הפסקה מהמכללות וחזר להתאמן ב"בית" עם מנו מאי בירושלים רבתי. בתחרות ברוטרדם ראינו ניצנין ראשונים של קאמבק, לאחר שכריס סיים במקום הרביעי בגמר ל-50 מטר חזה עם 27.47 שניות, 4 עשיריות משיאו האישי והכי מהר ששחה מזה שנה וחצי. עדיין לא ידוע אם לישראל תהיה נבחרת שליחים מעורב במשחקים האולימפיים, אולם אם תהיה, נראה שפיצ'וגין יעשה הכל כדי להוכיח שמגיע לו להיכלל בה.

כריס פיצ'וגין | צילום: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה

עוד ערבוב למעורב
בשנים האחרונות ישראל רוויה בשחייני ושחייניות 200 מעורב אישי ברמה גבוהה – אנסטסיה גורבנקו ולאה פולונסקי אצל הנשים, רון פולונסקי, גל כהן גרומי, איתן בן שטרית ויעקב טומרקין אצל הגברים, וכעת ניתן להוסיף שם נוסף לרשימה שאולי טרם הכרתם – אלכסיי גליבינסקי. השחיין בן ה-19 רשם קפיצה אדירה מ-2:07.88 דקות ל-2:03.10 דקות בעונה שעברה, וכעת פתח את העונה עם שיא אישי נוסף ו-2:02.84 דקות שנתנו לו את המקום הרביעי בתחרות. התוצאה הזו עשויה לתת לו גם את המקום באליפות אירופה (אם יום אחד האיגוד האירופי יודיע איפה ומתי היא בדיוק) ונראה כי הפריחה המאוחרת שלו רק ממשיכה ללבלב. אגב, הוא קבע לא פחות משישה שיאים אישיים בסוף השבוע, הישג ראוי לציון בפני עצמו.

תוצאות נוספות
עוד מבחינת גמרים בתחרות: סמיון גריונטל סיים שישי בגמר ל-50 מטר פרפר עם 24.46 שניות. בגמר ל-50 מטר גב אדם מרעאנה סיים שישי עם 25.58 שניות וענבר דנציגר שמיני עם 25.65 שניות. גם בגמר ל-100 מטר פרפר השתתפו שני ישראלים: סמיון גריונטל סיים רביעי עם 53.14 שניות ואלכסיי גליבינסקי שמיני (54.09 שניות) לאחר שקבע שיא אישי במוקדמות עם 53.76 שניות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג