איש ברזל עם לב גדול

בטקס חלוקת הגביעים בישראמן ניגש איש הברזל בר רדנסקי ליוני גורדימר החולה במחלת דושן והניק לו את הגביע שלו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

תחרות איש הברזל של ישראל שהתקיימה ביום שישי היתה רגע השיא לכל הטריאתלטים למרחק ארוך בישראל. לתחרות מגיעים אנשי ונשות ברזל לאחר אימונים של חודשים וההגעה לתחרות באילת היא תחרות הקצה של הענף. מבין הישראלים הגיע במקום הראשון במרחק המלא הטריאתלט בר רדנסקי שניצח את התחרות מבין הישראלים גם לפני שנתיים. ביום שבת, יום לאחר התחרות התקיים טקס הענקת הגביעים למנצחי התחרות בכל הקטגוריות. אך רגע מרגש אותו זכרו כולם היה כאשר רדנסקי, שהגיע במקום הראשון מבין הישראלים במרחק המלא כאמור, העניק את גביע הניצחון שלו ליוני גורדימר חולה במחלת דושן ותלמיד כיתה ט' מבאר שבע שלווה על ידי עמותת "צעדים קטנים".

בר רדנסקי מעניק את גביע הניצחון ליוני גורדימר | צילום: שי גומא

"ביום חלוקות הגביעים מיד ידעתי שאת הגביע שהרווחתי בתואר אלוף ישראל לשנת 2018 אחרי 3.8 שחייה 180 אופניים בהרי אילת המאיימים והאין סופיים ו42.2 ריצה, אעניק לילד (יונתן) המתוק אשר נתפס לי בעיניים ומילא אותן בדמעות" סיפר רדנסקי, "מה כל הסיפור הזה של התחרות הזו שעורכת בין 8-16 שעות, בזמן שאותם תינוקות, ילדים ומבוגרים נלחמים כל יום כל חייהם. הגביע ותואר 'אלוף ישראל' אינם שלי אלא של יונתן. הוא ושאר הילדים האלו הם אלופי ישראל… יותר מזה! אלופי העולם!".

מחלת דושן היא מחלה גנטית המתאפיינת בחולשה וניוון מתקדם של שרירי השלד ונכון להיום ישנם טיפולים שיכולים להאט את קצב התקדמותה אך לא לרפא אותה. בשנתיים האחרונות העמותה ותחרות הישראמן משתפות פעולה על ידי כך שאנשי הברזל מגייסים תרומה למען הכשרת כלבי נחייה ושיפור איכות חייהם של הילדים החולים בניוון שרירים דושן ובקר. החיבור בין אנשי הברזל לבין אלה ששריריהם אינם מתפקדים כיאות אינו מובן מאליו, אך העמותה המייצגת את החולים מדגישה דווקא את הדמיון בין שתי הקבוצות ואת הערכים המשותפים: התמדה, כוח רצון ונחישות, וצורך להתאמץ מאוד כדי להשיג את המטרה שהציבו לעצמם, ועל כן הוצמד לפרויקט השם "שריר למען שריר".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג