אין כניסה לישראלים: חברי נבחרת ישראל בטריאתלון לא הוכנסו לירדן להתחרות

מחדל חמור התרחש לאחר ששישה טריאתלטים מנבחרת ישראל לא הורשו להתחרות בטריאתלון עקבה כחלק מסבב גביע אסיה רק משום שהם ישראלים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
הגבול עם ירדן | צילום: איתמר לבנון

הטריאתלט ‎איתמר לבנון תכנן את לוח התחרויות שלו כך שיוכל להתחרות בטריאתלון בירדן (סבב גביע אסיה בעקבה) על מנת לאסוף ניקוד חשוב למשחקים האולימפיים של פריס 2024. יחד עם זאת, הקרבה של התחרות שמתקיימת היום בעקבה היא משמעותית, משום שתחרות בקרבת הבית חוסכת נסיעות, הוצאות טיסה, לינה והיא גם תחרות הכנה טובה באופן כללי. אך הדברים לא הסתדרו כפי שהוא ועוד חמישה חברי נבחרת הטריאתלון הישראלי קיוו.

למרות שנרשמו בזמן והיו ערוכים לתחרות, נמנעה מהשישה ההשתתפות בטריאתלון של עקבה באופן מפתיע ולא ברור. "למרבה הצער מסתבר שספורטאים מישראל לא יכולים להתחרות בכל מקום בעולם ולא זכאים לשוויון זכויות לאסוף ניקוד עולמי", אומר בכעס לבנון שפספס את התחרות.

כיצד אתה מרגיש לאחר שלא אפשרו לכם להתחרות בירדן?
"ההרגשה היא מאכזבת. מאכזב שבשנת 2022 אנחנו עדיין לא יכולים להתחרות בכל מקום בעולם ולצערי חוסר היכולת שלנו להתחרות פוגעת ביכולת שלי ושל שאר חברי הנבחרת לאסוף ניקוד חשוב לאולימפיאדה, דבר שנוגד את ערכי השוויון בספורט. ‎ישנה ליד הבית, תחרות עם ניקוד עולמי גבוה ללא הוצאות כספיות גבוהות ותחרות הכנה טובה לקראת גביעי העולם הקרובים ואנחנו לא יכולים להשתתף בה".

כיצד התייחס לתקרית החמורה הזו איגוד הטריאתלון העולמי?
"איגוד הטריאתלון העולמי נתן לזה יד והחליט לא להגיב ובכך ליצור לגיטימציה לכך שבעתיד זה יהיה בסדר להגיד לישראלים לא להתחרות". איגוד הטריאתלון העולמי, שתחתיו נערכת התחרות, בחר לשתף פעולה עם החלטת המארגנים תוך אפליה גמורה של הספורטאים הישראלים וביגוד לכל עקרונות הרוח האולימפית אליהם הוא כפוף כארגון ספורט בינלאומי".

מה הייתה הסיבה הרשמית של הירדנים?
"הם אמרו שלא יכולים לאבטח אותנו. אני מתקשה להבין את הסיטואציה שהפתרון של כל הגורמים הוא שלא נתחרה שם ונוותר רק בגלל שזה 'נוח' ולא יגרור בעיות פוליטיות או ביטחוניות. מדינה שעימה אנחנו בהסכמי שלום, מוכנה לקבל תיירים אך לא ספורטאים?"

את לבנון גם מכעיס שאירוע שכזה לא הפך להיות נושא חדשותי מוביל, "למה זה לא פותח מהדורת חדשות? בטוח שאם נבחרת ישראל בכדורגל או בכדורסל שלא היו נותנים לה אישור לשחק, הדברים היו נראים אחרת. צריך לתת פה דין ודברים, איגוד הטריאתלון העולמי, משרד החוץ ומשרד התרבות והספורט, אל תשאירו אותנו ללא מענה".

מיותר לציין כי חרם ספורטיבי שכזה כפי שנעשה לששת הספורטאים הישראלים על ידי איגוד הטריאתלון בירדן נוגד כל אמנה ואף את החוק הבינלאומי. יהיה נכון שאיגוד הטריאתלון הישראלי יפנה בתלונה לאיגוד הטריאתלון העולמי וידרוש בדיקה וחקירה בנושא על מנת להסדיר את התקרית על מנת שלא יחזור שוב בעתיד.

תגובת משרד החוץ: ישראל מצפה שמדינות תיקחנה על עצמן לארח אירועי ספורט בינלאומיים רק אם הן יכולות לעמוד במחויבותן להבטיח השתתפות מלאה של נציגי כל המדינות והיא מצפה מהאחדויות הספורט הבינלאומי להקפיד על כלל זה".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • זאב הגיב:

    אני מאוד מקווה שאיגוד הטריאתלון העולמי יתן דעתו על כך ויעשה את הצעדים הדרושים, אם אכן מדובר במחדל כזה גדול

  • ריימונד פרידמן הגיב:

    כמה עגום וכמה מכעיס אירגון עולמי לא נוקף אצבע בכדי למנוע תופעות כאלו פסולות .
    בטוח אם התחרות הייתה נעשית בישראל והירדנים היו באים היו מקבלים אותם בתופים וריקודים .
    היכן רוח הספורט אשר אמורה לגבור על תופעות כאלו .
    בזיון

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג