איך להתלבש לתחרות איש ברזל כאשר מזג האוויר קר וגשום

מאמן הטריאתלון אריאל הלר עם טיפים אחרונים וחשובים לקראת תחרות איש ברזל בה צפוי גשם, רוח או קור
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
איך נתלבש בצ'אלנג' ישראמן? | צילום: מארק נומדר, ישראמן

להרשמה לישראמן 2023

מזג האוויר הוא פקטור חשוב בתחרויות סבולת למרחק ארוך. קור או חום יכולים להשפיע על המסלול שתעשו, על הביצועים שלכם ולהיות בסתירה לאימונים שעשיתם עד כה, ולכן הכנה ייעודית למזג האוויר ביום התחרות היא חשובה ואף קריטית.

קיימות כמה אפשרויות  למזג האוויר:
1. מזג אוויר חם מאוד (סיכוי נמוך)
2. מזג אוויר נעים
3. מזג אוויר קריר (הכי טוב – סיכוי גבוה)
4. מזג אוויר קר וגשום ( באסה אבל ניתן להתמודד, זה עדיף על חם מאוד – יש סיכוי)

מזג אוויר חם מאוד

אז אתחיל להתייחס לכל אחד מהמצבים לעיל: במידה ומזג האוויר חם מאוד יש להתלבש בלבוש מינימלי, שתייה מרובה, לקחת יותר מלחים, להוריד קצב ועדיף לעבוד יותר לפי דופק, כאמור, הסיכוי למזג אוויר כזה הוא נמוך מאוד.

מזג אוויר נעים

האפשרות השנייה היא מזג אוויר נעים. אם מזג האוויר הוא נעים בדרך כלל ביציאה מהמים יהיה קצת קר יותר ואפילו עדיף טיפה לסבול בתחילת הרכיבה ולא להתעסק עם ביגוד נוסף – חליפת טריאתלון תספיק, אם בכל זאת לא רוצים לסבול מהקור אפילו מעט, אפשר לשים עליכם משהו ארוך שניתן לוותר עליו ולזרוק אותו בתחנת ההזנה הראשונה.

אם מדובר ביום קר רצוי לפני הזינוק לשמור על חום הגוף | צילום: מארק נומדר, ישראמן

מזג אוויר קריר

האפשרות השלישית היא מזג אוויר קריר – הדגש כאן, שקר ולא יורד גשם. בקטע השחייה אין הרבה מה לעשות – הכניסה למים עלולה להקפיץ את הדופק טיפה בגלל הלם קור קטן ומניח שלמדתם מה לעשות במקרה כזה במחנה ובאימונים.

ביציאה מהמים לכיוון תחנת ההחלפה הראשונה רצוי להתעכב עוד דקה או שניים, לנגב היטב את הגוף ומעל לחליפת הטריאתלון לשים גאבה או מעיל מחמם של רכיבה. אפשר גאבה עם שרוולים קצרים ושרוולים שניתן להפשיל (עדיף) או גאבה ארוכה ואם מתחמם פותחים את הרוכסן קצת. כפפות קצרות יספיקו ואין צורך לכיסוי לראש מלבד הקסדה.

בריצה רצוי להוריד את הגאבה ואם ירד קצת גשם אפשר להחליף גרביים (לדאוג שיהיה בשקית הריצה זוג להחלפה) ממליץ לשים בשקית הספשייל ניד של הריצה חולצה ארוכה חמה לשעות הערב שהקור גובר.

מזג אוויר קר וגשום

לגבי האפשרות הרביעית והאחרונה קר וגשום – לא נעים, לא נורא. בקטע השחייה לפני הזינוק לשמור על חום הגוף עם בגד חם וארוך מעל החליפה ולזרוק שנייה לפני הזינוק. ביציאה מהמים חשוב להתנגב ולהתייבש ואפילו להחליף לבגד רכיבה יבש כולל גאבה. כפפות ארוכות, כיסוי לראש (בנדנה) וגרביים עבים או שני זוגות.

תחילת הרכיבה קצת מדכאת אבל זה עובר מהר מאוד, הגוף מתחמם מהמאמץ ונכנסים לזון. אני ממליץ על בקבוק אחד עם תה פושר (עם הרבה סוכר) – הוא יעלה חיוך על הפנים שלכם בשלוק הראשון.

בהחלפה לריצה אפשר להחליף שוב לבגדים יבשים ונוחים יותר, רצוי שתי שכבות, אחת קצרה וצמודה לגוף ושנייה ארוכה, אם ממשיך הגשם, רצוי שלישית חסינה לגשם (גורטקס).

אם קר מאוד כדאי כפפות ריצה וכובע מצחייה למנוע מהגשם לזלוג על הפנים ולשמור על חום הראש. חשוב בסיום להוריד את הכובע לתמונה הפרופיל החדשה שלכם…



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג