איך יראה ישראמן 2021 בתקופת הקורונה?

הקורונה לא צפויה לעצור את "חג הישראמן". הנהלים שלה הובילו לכמה שינויים, אבל מי שהתאמן כל כך קשה בחודשים האחרונים יהנה מאותו המסלול ואותם האתגרים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מוזמנים להרשם לישראמן 2021 כאן

נקבע תאריך חדש לתחרות איש הברזל של ישראל, ישראמן 2021 יתקיים ב-5 במרץ 2021 לאור העלייה בתחלואה וההגבלות הצפויות בשל נגיף הקורונה, אנו מתאימים את עצמנו וממשיכים לפעול בכל הכוח לקיום ישראמן עבור קהילת אנשי הברזל. החלטנו להתרחק מההגבלות והסגר כדי לאפשר קיום תחרות מקצועית, איכותית וחווייתית כפי שאושרה במתווה ייעודי על ידי משרד הבריאות לאחרונה.


למרות הסגרים והבידודים, אם יש תחום שבו הרבה אנשים הצליחו לשמור על השגרה אלו הם הספורטאים ואימוני הסבולת למיניהם. נכון שרוב המרוצים בוטלו או נדחו למועד רחוק ונכון שלא תמיד היה אפשר לצאת מהבית, אבל ספורטאי הסבולת שבאמת רצו מצאו את הפתרונות והחדשות הטובות הן שמי שהקדיש את החודשים האחרונים לאימונים לישראמן – יוכל להשתתף בו.

בתחרות מהסוג הזה, אפשר בהחלט לשמור מרחק | צילום: Larry rosa

ישראמן במגבלות הקורונה

על מנת לקיים את התחרות, הפעלנו מאמצים ניכרים וזאת כדי לקבל את האישור של משרד הבריאות במסגרת התו הסגול. למעשה תחרות איש הברזל, ישראמן, תהיה התחרות היחידה מאז פרוץ מגפת הקורונה שתהיה פתוחה לקהל הרחב – שאינם בהכרח חברי איגוד ספורט או ספורטאי נבחרת.

במסגרת התחרות נקיים שינויים מתבקשים כדי שאפשר יהיה לקיים את התחרות במסגרת התו הסגול, אבל מה שחשוב שכל מי שהתאמן ונרשם יוכל להגיע להתחרות באותו המסלול עם אותם האתגרים. בדומה לשנים הקודמות גם השנה ישראמן מוכרזת כאליפות ישראל בטריאתלון למרחק ארוך והחידוש השנה יהיה מקצה החצי ישראמן שיוכרז כאליפות ישראל גם כן.

בימים האחרונים הרבה אנשים שאלו את עצמם כיצד ניתן לקיים אירוע כל כך גדול במגבלות הקורונה? אז כן, יהיו שינויים, כאשר הבולט שביניהם הוא זינוקים בקפסולות – משהו שכבר נראה בתחרויות למרחק איש ברזל במקומות שונים בעולם בתקופת הקורונה.

זינוקים בקפסולות | צילום: Larry rosa

כך זה יעבוד בפועל

חוף רויאל ביץ' שממנו מזנקים לחלק הראשון בתחרות שהוא השחייה יחולק לשניים ובכל חלק תהיה קפסולה של 20 אנשים – כלומר 40 מתחרים בזינוק אחד. נכון לעכשיו למרחק המלא של הישראמן מתוכננים 6 זינוקים (12 קפסולות) כשהראשון ב-6:20 בבוקר והאחרון חצי שעה לאחר מכן. חשוב לציין כי המתחרים במקצה העילית יוזנקו יחד כמדי שנה ויהיו בקפסולה ייעודית משלהם. בשעה 7:10 יתחילו להזניק את משתתפי חצי המרחק (הזנקה כל 5 דקות) כשנכון לעכשיו מתוכננות 24 הזנקות (האחרונה בשעה 9:05).

חשוב לציין שבכל פעם יוכלו להיכנס למתחם רק הקפסולות שמזנקות והמשפחות או החברים לשלשות לא יוכלו להגיע למתחם הזינוק בהתאם למגבלות ההתקהלות. בניגוד לשנים עברו, המלווים לא יוכלו לעלות השנה לעודד באזור שטח ההחלפה השני בנטפים שבהרי אילת. בנוסף חשוב לציין ששטח ההחלפה הראשון יוגדל בהתאם לנהלים כך שבשום מקרה לא צפויות שם בעיות של צפיפות.

אווירה תחרותית ללא התקהלות

מי שמכיר את הישראמן יודע שגם אם לא עולים לנטפים יש מספיק מקומות באילת (בעיקר בטיילת) שבהם אפשר לספוג את אווירת התחרות באוויר הפתוח מבלי להצטופף, כך שבהחלט יש למה לצפות בסוף השבוע של הישראמן, כשבעיר אילת עשו מאמצים גדולים לעזור לקיים אותו גם הפעם. בנוסף, טקסי הפתיחה והסיום כמו גם כל מה שמתרחש בשער הסיום – יעברו בשידור ישיר כך שאף אחד לא יפספס את ההתרחשויות החשובות.

ובעניין הכניסה לאילת, המתחרים ידרשו להצגת בדיקת קורונה שלילית עד 48 שעות טרם ההגעה לעיר ויהיו מחויבים בבדיקה נוספת לפני היציאה מהעיר. זאת מאחר וקיום האירוע מותנה בשיתוף פעולה של המארגנים במטרה לעזור לכל חקירה אפידימיולוגית. בנוסף, כל אחד ממשתתפי הישראמן יתבקש להוריד אפליקציה (רק לזמן השהות באילת בלבד) שתתעד את המיקום שלו לפני ואחרי התחרות – גם זה לצורך חקירות אפידימיולוגיות במידת הצורך.

הפעם החוף יחולק לשניים ובכל חלק יזנקו 20 מתחרים | צילום: Larry rosa

חשוב לציין שנהלי התחרות מחייבים את המארגנים לדאוג שכל המשתתפים עומדים בנהלים העדכניים של התו הסגול, בין אם זה עטיית מסיכה (לפני ואחרי כמובן), ריחוק חברתי ומניעת התקהלויות. מי שיפר את הנהלים האלו לא יורשה להתחרות בהתאם להוראות של משטרת ישראל וממוני הקורונה שגויסו לצורך האירוע (ממונים רפואיים, מקצועיים ועירוניים).

במקומות אחרים בעולם זה כבר עבד, וגם הפעם מבחינת המארגנים אין סיבה שזה לא יקרה ויצליח בהתאם להנחיות הנוכחיות ושחווית הישראמן הכל כך מיוחדת תעבור בשלמותה גם בשנה כל כך מורכבת לכולם, שנה שבה ספורטאי הסבולת כל כך התגעגעו לאירועים מהסוג הזה – על אחת כמה וכמה כשמדובר באירוע המורכב מכולם שבו שומרים על המסלול הקבוע של 3.8 ק"מ שחייה בים האדום, 180 ק"מ רכיבה בהרי אילת ו-42.2 ק"מ של ריצה בירידה מההרים ולאורך החוף. המלונות באילת ערוכים לארח את כל המתחרים והמלווים שלהם ובאתר הרשמי של הישראמן אפשר למצוא את אפשרויות האירוח. כל מה שנשאר זה רק להירשם, להזמין ולהדרים לאילת כדי למצוא קצת שפיות – דווקא בתחרות שפעם אמרו שהיא מושכת אליה את האנשים ה"לא שפויים".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • עמי הגיב:

    אם אפשר לבקש לטובת משתתפי המקצה המלא שלא מסיימים ב-10-12 שעות:
    1. שתהיה מספיק אספקת איזוטונים וג'לים בסיבוב הרכיבה השני.
    2. להשאיר את הצלם על מסלול הריצה גם בחושך, כדי שגם המסיימים מאוחר יזכו לתמונות מהריצה שלהם ולא רק מקו הסיום.
    כמי שהשתתף במקצה המלא בשנים האחרונות, יצא שמשתתפי המקצה הקצר זכו לכמויות תמונות ואוכל הרבה יותר גבוהות ממשתתפי המקצה המלא.

  • [email protected] הגיב:

    לאנשי שוונג השלום והברכה
    סוף סוף ידיעה חיובית אחת לפני הסגר השלישי (עוצר בית מלא) כמו בעידן המנדט הבריטי שבטעות סברנו שחלף ועבר מן העולם רק בשל הנבל מבלפור.
    קיומה של תחרות ישראמן אילת 2021 הוא כפי הנראה סנונית המבשרת את בוא האביב. כוותיק המשתתפים, והבוגר שבהם, אני מרשה לעצמי לברך את שותפינו למעש הספורטיבי אנשי ה"שוונג" בברכת יישר כוח ובהצלחה למשתתפים ולשותפים הרבים למעש.

  • אילן רוזנמן הגיב:

    שלום

    למה לא מקבלים חשבונית/קבלה מייד אחרי הרישום לתחרות ישראמן ?
    איך יודעים בשלשות מתי צריך לקחת ההסעה לאלה שרק רצים בשלשה?

    תודה וסגר קל?

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג