איגוד השחייה מגיב למכבי חיפה: "הובהר להם המצב לפני התחרות"

האיגוד פרסם את מסקנות התחקיר שביצע בעקבות המקרה בו מירון חרותי קבע זמן המהיר מהקריטריון האולימפי, אך הקריטריון לא הוכר: "בצורה חד משמעית, הבהיר האיגוד לאגודת מכבי חיפה וללא שום ספקות שהתחרות אינה מוכרת"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מירון חרותי חוגג | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה

בעקבות התקרית בה השחיין מירון חרותי קבע זמן המהיר מהקריטריון האולימפי ב-50 חופשי, אולם תוצאתו לא הוכרה כקריטריון, הגיב היום (שני) איגוד השחייה לאגודת מכבי חיפה (בה שוחה חרותי) שתקפה את האיגוד על התנהלותו סביב אותם אירועים.

איגוד השחייה פרסם את מסקנות התחקיר שביצע בנושא ובהן נכתב: "בעקבות הטענות שהועלו לגבי הסיבה שתחרות גביע האיגוד לא הוכרה כקריטריון אולימפי, ביצע איגוד השחייה בישראל בשבועיים האחרונים בדיקה מקיפה מול איגוד השחייה העולמי. חשוב לציין שעל פי התקנון (שמפורסם באתר האיגוד מזה זמן רב), תחרות גביע האיגוד אינה מיועדת לקביעת קריטריון אולימפי. למרות זאת פעל איגוד השחייה באופן חריג, ביקש וקיבל מהאיגוד העולמי אישור לכך בפברואר 2023".

"לאחר שהאיגוד העולמי בדק מחדש את האישורים שנתן לתחרויות שונות, הוא החליט לבטל את האישור לגביע האיגוד ומחק אותה בחודש אפריל מרשימת התחרויות המוכרות לקביעת קריטריון. השיקול של האיגוד העולמי היה שהתקנון מלכתחילה לא קבע שהתחרות היא בינלאומית ובמיוחד שלא נרשמו שחיינים מפדרציות אחרות".

מכבי חיפה | צילום: גיא יחיאלי, באדיבות איגוד השחייה

"בתשובה לפנייתה של חברת ההנהלה ויו"ר מכבי חיפה עדי סגל, למנכ"לית האיגוד, אמילי ברנס, עוד לפני התחרות, הובהר לה שהתחרות אינה מוכרת לקריטריון אולימפי וכי זו עמדתו הסופית של האיגוד העולמי. בנוסף שלחה המנכ"לית אימייל ב-19 באפריל, שלושה ימים לפני המשחה של מירון חרותי, ובו חזרה על ההבהרה. כך, ובצורה חד משמעית, הבהיר האיגוד את המצב לאגודת מכבי חיפה וללא שום ספקות.

בהתאם לתוכנית השנתית של יועץ העל לאיגוד השחייה, דייב מארש, התחרות המרכזית לשחייה הישראלית היא תחרות הטריילז שתערך בחודש יוני. תחרות זו עונה בהגדרותיה על דרישות האיגוד העולמי ותשמש לקביעת קריטריונים לאולימפיאדת פריז 2024".

כזכור יו"ר מכבי חיפה עדי סגל טענה במסיבת עיתונאים לאחר המקרה כי חרותי ספג התעמרויות מהאיגוד במשך כל התקופה שקדמה לתחרות: "האיגוד מעל בתפקידו כאשר בסיום המשחה האיגוד לא ידע להגיד האם הקריטריון נחשב או לא. הסיבה העיקרית היא חוסר תפקוד מוחלט ובוז כלפי הספורטאים המייצגים את מדינת ישראל. עכשיו האיגוד מנסה לכסות על כל הכשלים שלו ומחפש את השחיין בבעיות משמעת, ומנסים להמשיך להתנכל לו".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • שווימר הגיב:

    איגוד ביזיון.
    נראה שהמטרה העיקרית שלהם היא להשאיר את השליטה בידי נעם צבי. שוב.
    לחליקה אין מושג.
    הם מנסים להישען בתירוצים על המנכ"לית שהם פיטרו ועל היועץ שגר בחו"ל. עולב.
    לפרק את האיגוד הזה ולהקים מחדש. לשחיינים מגיע יותר.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג