אחרי 45 שנה: מרתון טבריה בוטל

המרוץ הוותיק ביותר בארץ, שהתקיים ברציפות מאז 1977 פרט לשנת הקורונה, לא ייערך ב-2023 בעקבות החלטת העירייה שלא לתקצב אותו: "נדרשה החלטה אמיצה שעושה שימוש נכון בכספי הקופה הציבורית למטרות טובות יותר". וגם: היכן תיערך אליפות ישראל במרתון?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מרתון טבריה | צילום: איתן דולפן, מערכת שוונג

אחרי 45 שנה, מרוץ המרתון הוותיק בישראל, מרתון טבריה, בוטל ולא ייערך השנה, כך הודיעה הערב (שלישי) עיריית טבריה. זאת בעקבות החלטת העירייה שלא להשקיע את הסכום הנדרש לקיומו ואותו השקיעה בשנים האחרונות ועומד על כ-2 מיליון ש"ח.

מדובר במרוץ שמתקיים ברציפות מאז שנת 1977, ובוטל עד היום רק פעם אחת בהיסטוריה, בשנת 2021 בעקבות מגפת הקורונה. עיריית טבריה מסרה לתקשורת כי "זו בהחלט לא הייתה החלטה קלה כיוון שמדובר במסורת, אבל הייתה נדרשת פה החלטה אמיצה, נכונה ומושכלת שעושה שימוש נכון בכספי הקופה הציבורית למטרות טובות יותר עבור תושבי טבריה, רווחתם וצריכת התרבות שלהם, לצד קידום העסקים בעיר".

עוד סיפרו בעירייה כי לפי בדיקה שערכו שני מיליון השקלים שהושקעו לא תרמו באמת לתיירות ולבעלי העסקים בעיר וכי מסקר שערכו בקרב בעלי המלונות בטבריה, נמצא כי כמות הלינות הייתה קטנה מאוד ביחס לאלפי הרצים המשתתפים במקצים השונים. עוד סיפרו כי היו צריכים "לבחור" בין תחרות האיירונמן הנערכת בעיר בחודש נובמבר למרתון, וכי לטענתם לתחרות הטריאתלון יותר אנשים מקדימים להגיע וללון בעיר, מאשר למרתון, אליו מגיעים גם בבוקר התחרות.

הביטול מכניס גם את איגוד האתלטיקה לבעיה, שכן המרוץ היה אמור לשמש כאליפות ישראל במרתון, וכעת הם יצטרכו למצוא אופציה אחרת. באיגוד כעת בוחנים את החלופות העומדות לפניהן, אולם יש לציין כי הן אינן רבות בטווח זמן קצר שכזה ולא מן הנמנע כי דווקא בתקופה של פריחת ריצת המרתון בישראל מבחינת הישגים בינלאומיים, בלית ברירה לא תיערך אליפות ישראל כלל והיא תידחה לתחילת 2024.

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • מתאמן קבוע הגיב:

    אני רק שאלה..
    אם התחרות מוגדרת כאליפות ישראל, מעבר למסורת הנפלאה הקיימת כבר עשרות שנים, מדוע המדינה; משרד הספורט/ משרד התירות וכדומה לא ישקיעו את הסכום הזעום הזה?
    אמנם טבריה מארחת את הארוע אך מדובר בעיר שלא ידועה במשאבים מרובים ולכן מותר למדינה לתרום משהו מתקציבה הענקי גם לשימור מסורות יפות כמו מרתון טבריה

  • לירון הרץ הגיב:

    האם יש לנו היכולת לשנות את ההחלטה בפניה למשרד הספרות על מנת לממן אירוע חשוב מסוג זה?

    1. אנונימי הגיב:

      הלוואי שכן

  • אורי הגיב:

    זה המחיר של עיר מתחרדת

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג