אחרי 43 שנה: נועם ממו שבר שיא ישראלי עתיק לנוער ב-800 מטר

השיא העתיק של עוז כץ מ-1980 סוף סוף נשבר! האתלט הישראלי בן ה-17 קבע 1:49.05 בתחרות בצרפת וקיזז 1.68 שניות מהשיא, כשעל הדרך שבר גם את שיא הקדטים. 5 עובדות על ההישג ומתי יוכל לשבור את השיא לבוגרים?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ממו עם מאמנו אמיר רמון ורנו לווינגרה המנהל ההישגי הבינלאומי באיגוד | צילום איגוד האתלטיקה

שיא היסטורי נשבר באתלטיקה הישראלית. נועם ממו שבר אמש (חמישי) את השיא הישראלי לנוער (U20) בריצה ל-800 מטרים במסגרת תחרות בינלאומית בטולוז, צרפת. האתלט בן ה-17 קבע 1:49.05 דקות ובכך שבר את השיא הלאומי לנוער שהיה שייך לעוז כץ מ-1980 (1:50.73 דקות). בתחרות עצמה סיים ממו במקום השמיני.

כמה סמלי ששעה לפני הריצה פרסם עוז כץ, החי כבר עשרות שנים בארה"ב, פוסט בו ציין שהיום מלאו לשיא הבוגרים שלו שעומד על 1:47.8 דקות בדיוק 40 שנה. אכן, במקצוע שהיה בו עומק נאה יחסית בשנות ה-80 חלה נסיגה במשך השנים ורק בשנה שעברה התגלה פתאום כוכב על, שכבר בגיל 16 התקרב כדי עשירית לשיא הנוער של כץ ואף סיים שני באליפות אירופה לקדטים שהתקיימה בירושלים. השאלה כרגע אינה האם ישבור את שיא הבוגרים של כץ, אלא מתי.

ממו אמר בסיום התחרות: "זאת הייתה ריצה לא פשוטה. למדתי הרבה היום ובסך הכל התחרות הזאת הייתה התנסות חיובית בשבילי. אני אמנם חוזר הביתה עם שיא ישראלי חדש, אבל אני לא מרוצה כי יכולתי לרוץ טוב יותר".

חמש עובדות על השיא החדש ומשמעותו
1. התוצאה מדרגת אותו שישי בכל הזמנים בישראל.
2. התוצאה הזו הייתה שווה בשנה שעברה באירופה מקום שני לקדטים (U18)
3. התוצאה הייתה שווה מקום 20 בגיל נוער (U20) באירופה.
4. השיא מהווה כמובן גם שיא קדטים שהיה שייך לממו עצמו (1:50.83 דקות)
5. בסך הכל שיפר ממו את שיא הקדטים ב-4.23 שניות.

אז מה הלאה?
לדברי מאמנו, אמיר רמון, כבר בשנה שעברה היתה לממו את היכולת לרוץ בברמה הזו, אבל אחרי אליפות אירופה לקדטים שהתקיימה בירושלים הוא התמקד דווקא בריצת ה- 400 מ' בה שיפר כמה פעמים את שיאו האישי ל-47.60 שניות.

גם השנה הוא מתוכנן להתמקד בריצת 400 מ' באליפות אירופה לנוער שתתקיים גם היא בירושלים. לכן ימעט לרוץ השנה 800 מ'. בשנה הבאה הוא מתוכנן להשקיע יותר ב-800 מ' ולהערכתי, יש סיכוי טוב שנראה בשנה הבאה שיא ישראלי חדש לבוגרים.

אני רק יכול לקוות שזוהי רק סנונית ראשונה שתבשר בוא אביב למקצוע הכל כך מיוחד הזה. ברור שלא מציאותי לחלום על עוד רצים ברמה הזו בגיל כה צעיר, אבל יהיה נחמד לראות בני נוער מתקרבים ל-1:51 ומתמידים בהמשך ולא עוברים למרחקים הארוכים יותר.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אלכס הגיב:

    בני, יופי של כתבה. תודה רבה. ברכות לנועם ואמיר והרבה הצלחה בהמשך הדרך.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג